PDA

View Full Version : Nog maar eens kiezen tussen 2 combootjes...



Gerth
11 juni 2009, 15:41
Gezien mijn herstart als (electrische) gitarist met een voorkeur voor het zwaardere genre graag even jullie mening wat betreft de keuze van een oefencombootje van zo'n 100-150 euro. Mijn beperkte ervaring gekruist met mijn persoonlijke smaak en dit budget hebben mij de volgende kandidaten opgeleverd: ofwel een Marshal MG-tje, ofwel een Line6 Spider III 15.

Waarom evt. de Line6? Heb hem vroeger gehad en heeft een beestig goede Rectifier-sound, waarmee je met quasi elke gitaar een vroege Metallica-dreun kan tevoorschijn toveren. Bovendien heb je ook nog de andere versterkermodellen die je toestaan om wel héél veelzijdig te oefenen, mét de handige presets...

Waarom evt. de MG? Omdat een "gewone" combo in combinatie met jouw eigen plank (waarschijnlijk een Ibanez GRG170 DX LH) toch nog net iets meer identiteit heeft en omdat Marshall én de reviews beloven dat er evengoed een blues-crunch uit te halen valt als een mid-scoop metal-klank.

Mijn "angst"? Dat de Marshall ondanks zijn "karakter" het zwaar maar strak klinkende Rectifier-model in de Line6 niet gaan kunnen benaderen en dat ik op dat gebied steeds op mijn honger zal blijven zitten...

Alvast bedankt voor de reacties!

Manuvdv
11 juni 2009, 15:47
Ik weet niet hoe de line 6 het doet, lijkt me gek om uit zo'n bakje zo'n geweldige sound te krijgen (waar het in jouw post toch op lijkt). Het enige wat ik weet is dat mijn vroegere Marshall MG 15DFX het niet haalde :)

Neals
11 juni 2009, 15:50
De Line6 vind ik ok, en de rectifier-model doet het niet verkeerd. MG ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.
Een andere aanrader vind ik de Vox Valvetronix.

Verdere tip. De speaker. Als je budget het toelaat, kies dan voor een versterker met een 10" of bij voorkeur een 12" speaker. Dit komt je geluid zeer ten goede in tegenstelling tot de 8" speakers die je in veel modellen aantreft.

Luke-wannabe
11 juni 2009, 19:14
Ik zou die peavey vypyr eens checken. Die schijnen heel goed te zijn.

JeanPaul du Vinnie
11 juni 2009, 21:42
Uit die twee: de Spider. Ik zou zelfs niet omkijken naar zo'n MG'tje. De Line6 is veel veelzijdiger en doet bovendien alles gewoon beter dan de Marshall.