PDA

View Full Version : Speaker bij versterker



Daann
11 juni 2009, 15:18
Hey,

Ik wil binnekort een gitaar gaan kopen met versterker, maar ik wil wel dat ik best luid kan spelen, meer dan alleen maar een 10 watt versterker ofzo, dus ik zat er aan te denken om een speaker erbij te kopen.
maar aangezien ik al een speaker heb, zou ik graag willen weten of dat op de gemiddelde versterker past.
Deze Speaker:
http://www.djstore.com/images/products/large/sky/sky170730.jpg
Dus, mijn vraag: kan ik dit op een gitaarversterker aansluiten? deze werden gebruikt bij een DJ-set.

Maleco
11 juni 2009, 15:28
Allereerst is het geen gitaarversterker dus zal het ook niet zo mooi klinken denk ik. En hoe wil de je de speaker aan gaan sluiten? Als je hem aan je versterker hangt krijgt deze speaker ook maar 10 Watt..
Ik weet niet of dit zal werken maar als ik jou was zou ik even verder kijken naar een betere versterker. Welke heb je nu op het oog?

almarvk
11 juni 2009, 15:33
Deze gaat naar moderne versterkers.

En een advies: ga eerst een boel lezen op het forum :)

Daann
11 juni 2009, 15:43
momenteel heb ik de Fender Strat Pack op het oog, met de Fender Bullet 150 DSP, dat is toch wel een mooi beginnerssetje?

Neals
11 juni 2009, 15:44
Ik heb eens op een show (zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer low budget) eens gespeeld over hi-fi speakers tijdens een optreden. Hierbij waren wel een hi-fi versterker + de emulated uitgang van een line6 spider 15 aangekoppeld.

Dus ja, het kan.

En nee, je gaat er niet vrolijk van worden.

Spaar door voor een vox AD30VT. Kost je rond de 250 euro en gaat luid zat.

Neals
11 juni 2009, 15:47
momenteel heb ik de Fender Strat Pack op het oog, met de Fender Bullet 150 DSP, dat is toch wel een mooi beginnerssetje?

Dat kan.

Maar lees je aub wat in. Er zijn zoveel leuke setjes voor beginners :)