PDA

View Full Version : Tremolo zelf vastzetten?



Gerth
11 juni 2009, 12:56
Hallo!

Na een relatief lange afwezigheid en gesurf over verschillende instrumenten toch eindelijk weer de liefde voor de (electrische) gitaar teruggevonden en zal dan ook kortelings overgaan tot de aankoop van een linkshandige (grmbl!) Ibanez GRG170DXL-LH, gezien ik nogal naar het ruigere genre durf doorwegen en omdat deze gitaar qua kenmerken en prijs nogal bij mijn nieuwe doorstart lijkt te passen.

Nu heb ik als linkshandige zoveel keuze (aheum aheum) dat ik in dit geval natuurlijk met een niet zo performante tremolo opgescheept zit, maar omdat ik het laten plaatsen van een vaste brug op dit moment net iets te verregaand vind zou ik het zaakje gewoon zelf willen vastzetten.

Vroeger heb ik dat al eens zelf gedaan op een Yamaha Pacifica door de behuizing van de tremolo vol te stoppen met laagjes stevig karton zodanig dat er geen beweging meer mogelijk was maar omdat dit mij toch niet de meest geschikte oplossing lijkt graag even jullie mening.

Alvast bedankt!

Gert

aaronstonebeat
11 juni 2009, 13:02
Blokje hard hout ipv karton; en dan hoef je niet de hele holte op te vullen, alleen een blokje tussen het sustainblok en de body aan de kant van de veren. Evt vastzetten met een klein druppie lijm en evt. de veren van de trem nog een pietsie strakker zetten.

Gerth
11 juni 2009, 14:46
Bedankt voor de tip - het is zo logisch dat het pijn doet...