PDA

View Full Version : metalgitaar gezocht



Ronaldo
11 juni 2009, 09:37
Goedemorgen!

Een vriend van me wil graag gaan gitaar spelen. Hij wil liefst metal spelen. Genre Slipknot, Korn, Metallica en ook wat stonerrock. Maw materiaal waarvoor je je gitaar liefst een beetje lager stemt dan de standaard “niet bananen etende aap”.

Hij wil om te beginnen liefst niet te veel geld uitgeven. Kwestie van eerst een beetje uit te zoeken wat hij graag heeft. Liefst minder dan 200 euro en eigenlijk nog liever 150. Voor de gitaar wel te verstaan. Hij heeft mijn pacifica en mijn cube 60 al eens mogen proberen en de versterker ziet-ie helemaal zitten. De gitaar iets minder. Klank is wel goed maar toch niet echt 100% geschikt voor metal, vindt hij. Daar geef ik hem trouwens gelijk in.

De vraag is dus : wat zouden jullie aanraden? Ik zou graag weten welk merk en type en wat je er op de tweedehands markt voor betaalt.

Alvast bedankt voor de (hopelijk talrijke) reacties. Foto’s mogen natuurlijk altijd!

Groeten,

R.

Madcow
11 juni 2009, 09:51
Voor 200 euro een amp+gitaar? goodluck.

Roland cube zit al op 100 euro. Ik raad de beste man aan dat hij nog even zijn centjes bij mekaar houdt.

lindstrom
11 juni 2009, 10:04
tjah, doorsparen is een goede optie inderdaad.. maar volgens mij heb je voor 180 euro al een bcrich metal plank.

Ronaldo
11 juni 2009, 10:09
Voor 200 euro een amp+gitaar? goodluck.

Roland cube zit al op 100 euro. Ik raad de beste man aan dat hij nog even zijn centjes bij mekaar houdt.

ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest maar het is wel degelijk 200 euro voor alleen de gitaar! zonder de versterker. daar is een apart budget voor. dat wordt dus die cube 60 van Roland, waarschijnlijk.

Ronaldo
11 juni 2009, 10:10
Liefst minder dan 200 euro en eigenlijk nog liever 150. Voor de gitaar wel te verstaan.
R.

ik bedoelde hiermee dat die 200 euro voor de gitaar alleen is.

munkie
11 juni 2009, 10:12
Ibanez heeft leuke dingen onder de 500 euro, RG321 bijv. Vaste brug zou ik doen, geen tremolo. Meer sustain, meer toon, je kan dempen met je rechter handpalm, je kan de gitaar omlaag stemmen.

Ik heb net een Ibbie projectje gedaan, zelf samengesteld uit losse onderdelen. Kan ik je meteen afraden, los Ibanez spul is vrijwel niet aan te komen. Ik heb hem net meegehad naar de oefenruimte, vette sound op een ouwe Marshall buizentop en een 4X12 kast. Zit een GFS Power Rails element op, veel waar voor het geld.

Ronaldo
11 juni 2009, 10:17
Ibanez heeft leuke dingen onder de 500 euro, RG321 bijv. Vaste brug zou ik doen, geen tremolo. Meer sustain, meer toon, je kan dempen met je rechter handpalm, je kan de gitaar omlaag stemmen.

Ik heb net een Ibbie projectje gedaan, zelf samengesteld uit losse onderdelen. Kan ik je meteen afraden, los Ibanez spul is vrijwel niet aan te komen. Ik heb hem net meegehad naar de oefenruimte, vette sound op een ouwe Marshall buizentop en een 4X12 kast. Zit een GFS Power Rails element op, veel waar voor het geld.

wat je zegt is waar. maar zou je zo'n rg321 vinden voor 200 euro? is een rg270 veel slechter? ik denk dat die beter in het budget passen.

beruk
11 juni 2009, 10:29
Ik zou eens op jacht gaan naar deze en em uitproberen:
http://www.drumpower.com.au/store/image.php?productid=346

Washburn N1, lekker simpel voor ongeveer €169,- te koop

Bram+
11 juni 2009, 10:38
wat je zegt is waar. maar zou je zo'n rg321 vinden voor 200 euro? is een rg270 veel slechter? ik denk dat die beter in het budget passen.
Ik zeg +1 voor de RG321MH. Discutabel, maar ze zouden theoretisch gezien beter moeten zijn dan (G)RG270's. Als het budget moet: een nieuwe GRGR121EX past ook binnen het 200 euro budget én geen last van tremoloproblemen met het downtunen. Afgezien van het feit dat tremolo's zoals op de (G)RG270 hell zijn voor een beginnende gitarist, is een vaste brug zéér aan te raden als je 'vaak' van tuning wil veranderen. Met zo'n tremolo kan dat uiterst frustrerend zijn.

Daniel91
11 juni 2009, 10:43
Bij dat budget zou ik naar een tweedehands Les Paul op zoek gaan. Op Marktplaats staat er een Vintage voor 225 te koop, daar valt vast wel iets van af te halen. Verder zag ik nog wat Japanse kopieën voor ~200 euro.

Ronaldo
11 juni 2009, 10:43
Afgezien van het feit dat tremolo's zoals op de (G)RG270 hell zijn voor een beginnende gitarist, is een vaste brug zéér aan te raden als je 'vaak' van tuning wil veranderen. Met zo'n tremolo kan dat uiterst frustrerend zijn.

Absoluut!

Ik wist niet dat er een tremolo zit op een RG270. Ik zou ook voor een vaste brug gaan.

Nog ter info : het moet absoluut geen nieuwe gitaar zijn. 2dehands mag best.

Over die washburn : niet slecht. Die kerel van Lacuna Coil speelt er ook op (het merk, niet het type;)) en da's best een vet geluid.