PDA

View Full Version : TAD silencer > met F.A.N.T.A. opnemen



The Lo Lands
11 juni 2009, 09:27
Sinds dinsdag heb ik een tweedehands Tube Amp Doctor Silencer aangeschaft en welke ik o.a. gebruik voor oefenen en opnames thuis middels de speciale speaker emulatie F.A.N.T.A. uitgang. Nu verwachtte ik daar niet al teveel van maar met wat verfijnd tweaken van de EQ versterker was het resultaat toch erg bevredigend.

Nu had ik vorig jaar al gezocht naar een gesloten speaker ISO-cab met de speaker naar binnen gericht waarbij je een microfoon kan insluiten voor opnames. Naast gebruik van plugins in Logic vind ik het opnemen van mijn Orange buizenamp met effecten op mijn plank toch meer charme geven : ) Zijn er meerdere mensen die op een dergelijke manier hun eigen setup en amp opnemen en wat zijn jullie ervaringen? Ik heb ook een unbalanced line-out met regelbare output, eventueel zou ik deze ook kunnen gebruiken met preamp en met een amp simulator binnen Logic?!

The Lo Lands
11 juni 2009, 14:13
Kwam toevallig op deze website met een zeer accurate en onpartijdige review (test) van diverse hardware ampsimulators waaronder ook de TAD F.A.N.T.A. welke ik na het lezen en horen van de test opnames als kloppend vergelijkingsmateriaal kan beschouwen!

http://www.franknitsch.com/speaker-sims/

The Lo Lands
14 juni 2009, 13:23
Weinig reacties tot nu toe? Enfin, een update nav de eerder gestuurde URL website met test hardware amp simulators.

Gebruik makend van de frequentie grafieken heb ik een standaard EQ correctie gemaakt in Logic Pro voor de TAD FANTA aangezien ik de hughes and kettner red box pro met iets meer hoog in de opnames net iets 'beter' vond klinken dan de TAD FANTA. De opnames van mijn Rockerverb 50H en pedalboard klinken nu zoals ik ze hebben wil in opname! Hoewel plugins als Guitar Rig, Amplitube, ReValver etc goed klinken is deze manier van opnemen zonder latency en met je eigen spullen toch voor de huis tuin en keuken studio en dikke duim op! Daarnaast kan ik de TAD Silencer zo instelllen dat ik zowel over mijn cabinet kan spelen alwel opnames kan maken in Logic met de FANTA uitgang.

Binnenkort zal ik wat opnames posten...

peter_heijnen
14 juni 2009, 18:15
Goede abcd-test!

Van deze sims blijft de pd09 mijn favoriet, ik heb er twee. :)

The Lo Lands
14 juni 2009, 19:57
Van deze sims blijft de pd09 mijn favoriet, ik heb er twee. :) Gebruik je deze voor opnames of puur voor alleen live situaties? Had je ook nog de luistertest gedaan en kwam daar als favoriet de Palmer uit of toch ook een ander? Bij mij was de Hughes & Kettner Red Box Pro de 'winnaar' : )

peter_heijnen
15 juni 2009, 08:08
Ik gebruik ze live, ik bouw ze in mijn combo's of cabs.

Bij de luistertest was de palmer ook mijn favoriet.