PDA

View Full Version : Mn nieuwe pareltje



Goldfoxx
11 juni 2009, 08:41
Ik heb deze Gretsch g5120 van iemand over kunnen nemen voor een hele mooie prijs, met als doel hem weer door te verkopen. Gisteravond opgehaald, en nog ff getest.

2 jaar oud, maar nog in perfecte staat. Geen krasje e.d. te bekennen. Speelt goed, klinkt fantastisch, ziet er schitterend uit. Is wel een bredere nek dan ik gewend ben, moet dus nog even spelen om dezelfde snelheid/souplesse hierop te krijgen. Heerlijk om op te pingelen, met een vol geluid, en lekkere Bigsby trem.

Nu zit ik uiteindelijk met een dilemma. Ik wilde hem verkopen, maar ben een btje verliefd geworden.... :'(

Foto's: (zijn genomen s'avonds met slecht licht, probeer vandaag betere te maken)

http://i444.photobucket.com/albums/qq165/leeuwtjevanjuda/P1010081.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq165/leeuwtjevanjuda/P1010082.jpg

Jeroen_TRC
11 juni 2009, 08:46
Mooi ding, een van m'n favoriete gitaren (qua uiterlijk nr. 1!)

bastiaanvanbeek
11 juni 2009, 13:36
ziet er gaaf uit man. is dit nou wat ze noemen een jazz gitaar?

almarvk
11 juni 2009, 13:38
Is deze gitaar met dezelfde foto's vorige week ook al een keer gepost door iemand?? :???:

Marc Oblivian
11 juni 2009, 13:53
Ja, dacht ik ook al te zien.....

Edit: nee, lijkt er wel op, maar dat was de Gretsch van Gibson DC

Goldfoxx
11 juni 2009, 15:13
ziet er gaaf uit man. is dit nou wat ze noemen een jazz gitaar?

Jazz maak je voornamelijk met je handen. Je techniek en wat je speelt bepaalt uiteindelijk je sound. Dit soort gitaren worden wel veel gebruikt in dat genre, maar bijvoorbeeld een telecaster ook, welke geen hollowbody is.

Zelf speel ik rock, en daarvoor zijn deze ook goed geschikt.

beruk
11 juni 2009, 15:19
ziet er gaaf uit man. is dit nou wat ze noemen een jazz gitaar?

Bijna:http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/t_gretsch%20g6040mcss.png

Zoek de verschillen...


Ontopic: een gretsch kopen om em te verkopen moet je ook niet testen of ook maar uit de kist halen.... Nu ben je gehypnotiseerd.

Goldfoxx
11 juni 2009, 16:37
Ontopic: een gretsch kopen om em te verkopen moet je ook niet testen of ook maar uit de kist halen.... Nu ben je gehypnotiseerd.

You're right. Waarom heb je me niet gewaarschuwd?

JurjenYarr
11 juni 2009, 23:49
je mag hem altijd bij mij in bewaring geven als je de verleiding niet meer kan weerstaan :soinnocent:

GibsonDC
12 juni 2009, 00:25
goed bezig;) Ben je rock n roll? koop gretsch;) mag ik weten waar je hem vandaan hebt:?

pannekoek
12 juni 2009, 00:26
hmm gretsch, heb er persoonlijk helemala niets mee. een white falcon vind ik nog wel gaaf maar verder absoluut niet:dontgeti:

Goldfoxx
12 juni 2009, 07:02
goed bezig;) Ben je rock n roll? koop gretsch;) mag ik weten waar je hem vandaan hebt:?

Iemand uit amsterdam, verkocht hem aan mij. Zal zijn naam niet noemen, weet niet of hij het leuk vind. ;) Hij had niet zoveel met deze gitaar, en had in plaats van een musicman gekocht. Voor een vriendenprijsje deed hij hem weg. Ding is in perfecte staat, alleen slagplaat ( die er af was gehaald) heeft logischerwijs wat krasjes. Qua uiterlijk snap ik niet wat hij met die musicman wilde, dees is veel mooier. ;)

Ben zelf van de rock, niet zo van die roll :p Maar zeer geschikte gitaar, zo'n bigsby geeft ook weer een heel ander licht op de zaak.

Dit is mn 2e kwalitatief goede el. gitaar, en ik sta toch verbaasd van de geweldige geluidskwaliteit en bespeelbaarheid van mn London city comet. Alleen dat zwart van dat ding is zo saai.

Goldfoxx
12 juni 2009, 07:12
hmm gretsch, heb er persoonlijk helemala niets mee. een white falcon vind ik nog wel gaaf maar verder absoluut niet:dontgeti:

Wacht maar totdat je er zelf één een dag in je handen hebt, dan ben jij ook gehypnotiseerd.

Heb zelf wel altijd wat gehad met Gretsch. Niet zo groot merk als Gibson, Fender, Ibanez, maar toch hele goeie kwaliteit gitaren met een eigen karakter. Tis gewoon speciaal als je er één hebt, niet de zoveelste Strat in de zoveelste vorm.

Maar sommige gitaren moet je gewoon wat mee krijgen, moet je een paar keer op spelen, in je handen hebben. Ben altijd weg geweest van les pauls, wil altijd nog een gibby hebben. Telecaster's vond ik altijd lelijk, ik had er niks mee. Ik heb een keer een London City Telecaster overgenomen van een collega, en ben sindsdien weg van die dingen. Ze hebben een heel eigen karakteristiek geluid, spelen lekker, en vind ze nu wel mooi. :p(behalve dan die zwarte kleur van de mijne, geef mij maar een surf blauw)

Goldfoxx
15 juni 2009, 23:35
mod-edit: hiervoor hebben we gitaarmarkt.nl

levi
16 juni 2009, 00:17
Zoo chill ik wil later ook nog een hollow body :lovelove:

Goldfoxx
16 juni 2009, 08:12
dag en dikke doei, maar dit mag hier dus niet.

Ow, mijn excuses. Ik heb dat niet geweten. Maar uiteindelijk is dit niet een post van "ik heb een gitaar te koop" maar een post van "Ik heb een gitaar ow zo mooi, maar een week later wil ik hem helaas toch van de hand doen"

Goldfoxx
16 juni 2009, 08:14
Zoo chill ik wil later ook nog een hollow body :lovelove:

mod-edit: zoals al gemeld; hiervoor hebben we gitaarmarkt.nl

Hendriks
16 juni 2009, 08:28
mod-edit: zoals al gemeld; hiervoor hebben we gitaarmarkt.nl

Dit is een forum , verkopen doe je op andere sites.

Goldfoxx
16 juni 2009, 08:40
Dit is een forum , verkopen doe je op andere sites.

Datgene wat ik zei, was niet bedoeld om te verkopen, maar om een grapje te maken. Ik begreep uit zijn reactie al dat hij hem niet wilde of kon kopen.:hippie:

Maar ik zal letten op wat ik zeg. :cooler: