PDA

View Full Version : bepaald distortion geluid



Nimpf
21 december 2001, 19:02
hallo allemaal

ik ben op zoek naar een bepaald geluid maar heb het tot dusver nog niet gevonden. Ik zoek een "glad" distortion geluid, maar ook weer geen metal geluid. Ik wil dat wanneer ik andere akkoorden pak dan de gebruikelijke barré's de verschillende tonen nog kunnen onderscheiden .. geen brij dus.
Wie kan me helpen?


ps. metalzone heb ik al .. daar krijg ik het niet uit

Jimi Hendrix
21 december 2001, 22:15
Tja, ik denk dat alleen dure buizenversterkers dat goed kunnen.
Bijvoorbeeld (mijn) rivera, dan sla je een barre akkoord aan en zelfs met de gain op 10 hoor je alle tonen en klinken ze strak door.

Outshine
22 december 2001, 02:49
Een echt goeie multieffectenbak (gt6 ofzo) doet ook wel wonderen hoor. Maar voor een echt superstrak geluid zul je idd een buizenamp moeten hebben.

taylor
22 december 2001, 15:13
of en goeie transistor(hybride) amp kan ook erg goed scheuren het is 1 misverstand dat je daar perse buizen voor moet hebben.

de mooiste overdrive is idd dat je elk akkoord nog duidlijk kan horen.de key zit hem in niet teveel overdrive gebruiken en 1 bepaalde manier van spelen.(controle over je geluid)

Jimi Hendrix
22 december 2001, 15:51
ik bedoelde te zeggen: de enige versterker die ik het ooit heb horen doen is de rivera
inderdaad zit een groot deel ook in de vingers en of je gitaar wel goed gestemd is etc

taylor
22 december 2001, 19:51
ja oke , maar ik wil alleen zeggen transistor wil niet zeggen slecht ofzo maar anders.

taylor
22 december 2001, 19:52
ja oke , maar ik wil alleen zeggen transistor wil niet zeggen slecht ofzo maar anders.

ekkerman
24 december 2001, 13:11
als je distortion /overdrive een beetje "rafelig"klinkt wil een heel klein beetje chorus ook wel helpen zoals lukather in de begintijd en begin jaren 80 ook vaak toepaste je bent dan het "vieze randje kwijt en het "vloeit 'dan meer ...
try it !