PDA

View Full Version : Kort vraagje > elektronisch drumstel



WICKED
11 juni 2009, 01:32
Hé!

Ik ben van plan een elektronisch drumstel aan te schaffen omdat ik volgens mij moe wordt van al die tabs invullen en ik gewoon de drums zelf wil inspelen.

Ik ben van plan deze aan te schaffen:

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/p2961.html

de roland td4k met MIDI OUT.

Ik wou even zeker weten of het mogelijk is om met deze midi out de geluiden van drumkitfrom hell OF andere drumsoftware te gebruiken. Dus dat je het geluid van de drumsoftware uit de speakers kan horen EN dat je het kan opnemen. Heerlijk lijkt me dat.

Ik vraag me ook af of veel mensen dit doen?

rickert
11 juni 2009, 11:36
Ja dit is mogelijk, met een fatsoenlijke audio-interface met monitors gaat dat prima!

WICKED
11 juni 2009, 11:56
He ricktekent bedankt! Oke dat wist ik dus helemaal niet! Wat een opluchting zeg:p Dan kom ik gelijk op de volgende vraag... kun je dan bijvoorbeeld tabs "indrummen", dus dat je alle midi informatie kan omzetten in tabs. (met guitarpro bijvoorbeeld) Zodat de computer misschien hier en daar kleine afwijkingen in tempo kan rechtzetten? En hoe moet je dat precies doen en werkt dit een beetje oke? Moet je gewoon een midibestand importeren en dan zie je vanzelf de tabs ofzo? Of kun je ook rechtstreeks de tab zeg maar inspelen?

Alvast bedankt voor jullie hulp:)!

TIMBER
11 juni 2009, 11:58
Als je verstand hebt van het toewijzen van midi kanalen gaat dit idd goed werken. En zoals ricktekent al aangeeft is een goede monitorset wel wenselijk want via je stereo valt het geluid nogal tegen.

rickert
11 juni 2009, 11:59
Ik weet niet hoe dat met GuitarPro ofzo werkt, maar in Cubase werkt dit prima. Daar host je DrumKit From Hell bijvoorbeeld, en selecteer je je drumstel als instrument, dan kan je toewijzen welk instrument/onderdeel je op welke pad wilt hebben. En als je in Cubase gewoon het tempo van de track hebt ingesteld kan je dat in een paar klikken allemaal precies op de tel krijgen!

WICKED
11 juni 2009, 12:02
TIMBER: Bedankt voor je reactie! Wow oke dat is dus mogelijk. Dan is die tabjes dus invullen met het toetsenbord verleden tijd:)

ricktekent: aha ook bedankt! Dat is dus echt PRECIES wat ik wil, thnx voor de tip;)!!

TIMBER
11 juni 2009, 12:17
Tja GuitarPro weet ik ook niet maar in bijvoorbeeld Cubase werkt het super. En als je nu tevreden bent over het geluid van DFH via je huidige speakers dan kun je daar eerst wel mee vooruit.

WICKED
1 september 2009, 01:37
Ik vraag me dan af of zo'n roland van 1000 euro wel het geld waard is. Ik bedoel je kunt ook een simpele elec. drumkit kopen voor 300 euro en alles aansturen met drumkitfromhell. Dat klinkt toch op zijn minst net zo goed? Zijn er niet meer mensen die dat doen...?

TIMBER
1 september 2009, 07:10
In die Roland van 1000 euro zitten hoogwaardige samples en die zijn bij gebruik van de DFH idd min of meer overbodig. Maar als je een goedkope kit koopt moet je er wel op letten dat de aanslaggevoeligheid een beetje waarheidsgetrouw is, anders klinkt het nog bagger.

fivelastwords
1 september 2009, 11:13
Voornaamste ding is, dat het type elektronische drumstel naar je smaak is. Als je hem niet voor sounds gebruikt, dan moet je alsnog een zo natuurlijk mogelijk nagebootste MIDI-gevoeligheid hebben.

Ik zou dus gewoon de boel gaan testen in een winkel en kiezen wat er bij je past. Volgens mij hebben namelijk alle elektronische kits MIDI-out in het systeem zitten en kun je dus met elke kit je DFH aansturen. Succes!

WICKED
1 september 2009, 12:05
Oke get it. Bedankt!:)