PDA

View Full Version : Fender Made in USA vs Mexico (voor versterkers)



stimmt
10 juni 2009, 22:14
Ik heb een Hot Rod Deville en die komt dus uit Mexico. Zo rond 2001 ofzo maakt Fender deze versterkers niet meer in USA maar dus in Mexico...

Op Marktplaats en zo wordt er altijd bij vermeld dat het een Amerikaanse is en dat lijkt extra biedingen op te leveren...

Maar wat is nou het echte verschil tussen een fabriek in Mexico of VS? Zit er nou echt kwaliteitsverschil tussen de twee versies?

pasqual
10 juni 2009, 22:38
ik heb een performer 1000 gehad en daar heb ik zo'n 12 jaar veel plezier van gehad en deze was mim. ergens zal er wel op beknabbeld zijn en dus goedkoper. ik heb ook een fender stratocaster uit mexico en daar zijn de elementen en de tremelo minder van en daarom ook vervangen voor serieus materiaal. voor de rest een erg goede gitaar. het verschil zal wel zitten in goedkopere hardware en personeelskosten, hoewel de versterkers volgens mij gewoon goed in elkaar zitten. misschien goedkopere buizen?

groeten Pasqual.

DeiDRagonas
11 juni 2009, 02:39
Wat betreft de amps zijn de Mexico versies kwalitatief beter. Toen de productie verplaatst is zijn er ook aanpassingen (lees: verbeteringen!) gedaan aan de circuits. Mja, Usa-made blijft hoe dan ook meer geld opleveren 2e hands... Mensen zijn blind.

Grt R!