PDA

View Full Version : Rythm techniek



Bloodline
10 juni 2009, 22:00
Ik heb een paar pm'tjes gekregen en op msn met vragen over palm mute/rythm techniek.
Nu wil ik daar wel een filmpje voor maken maar wat moet erin voorkomen, wat zijn dingen waar jullie moeite mee hebben.

Bepaalde patronen of dergelijke, galopperen etc.

Il_Falco
11 juni 2009, 08:56
downstroke, upstroke, combinatie, gallop en dan verschillende ritme's denk ik zo.

Tony L
11 juni 2009, 11:02
Downstrokes en upstrokes zijn wel erg basic lijkt me of misschien bedoel je wat anders?

Ik ben erg benieuwd naar je gallop techniek. Voornamelijk hoe je aanslaat en hoe je de beweging met je hand maakt. Ik blijf als ik te snel ga hangen in de snaren maar dat komt denk ik omdat ik met mijn hand of plectrum een verkeerde beweging maak.

Vragen:
- Hand / pols beweging; Rotatie of gewoon naar links en naar rechts bewegen (uit je filmpjes lijkt het eerder op rotatie).
- Zit je continue met de hand op de brug? Zo ja ligt de hand dan losjes op de brug of heb je hem strak gemute?
- Onder welke hoek sla je aan? Parallel, 45 graden, anders?
- Waar plaats je je pick, bij de bridge of verder naar voren. Tone-wise gezien zit daar natuurlijk een groot verschil maar qua moeilijkheid van gallopen waarschijnlijk ook.
- Is de snaarspanning van invloed op de moeilijkheid van het gallopen? (dropped D of C moeilijker dan standaard E?)

Ik denk dat ik het idee van gallopen wel begrijp, (d-u-d)-(d-u-d) en dan in de oneindigheid herhalen. Misschien is het leuk om een aantal patronen te behandelen, dus een basic d-u-d op 1 string, een d-u-d op 1 string met een patroontje op een string er boven en misschien nog een string skipping patroon (afhankelijk van hoe complex het allemaal wel niet is :seriousf:)

B0UDEWIJN
11 juni 2009, 19:01
@ Tony: de snaarspanning heeft wel invloed op het galloping, ik vind het makkelijker om in drop-d te galloppen dan in gewone e-stemming. Verder heb ik het idee dat het hier vooral om metal rhytm gaat?

Bloodline
11 juni 2009, 19:52
Gaat idd voornamelijk om metal rythm.
Mijn cam heeft een 120 fps slowmotion functie dus die zal wel van toepassing komen.

Megadeth22
11 juni 2009, 19:58
Totaal onnodig (Tony L heeft al best een uitgebreid onderzoek zeg maar) maar ik ben best wel benieuwd hoe snel je kunt gallopen! Als in.. het allersnelst dat je kunt.

Bloodline
12 juni 2009, 19:13
Nou, dan maak ik een filmpje op welk tempo ik het snelst kan galopperen en riffen :P

Tony L
12 juni 2009, 19:22
Nee joh! Slow motion is perfect om goed te begrijpen hoe je dingen doet. Ik (en ik denk vele anderen) hebben er weinig aan om je op je max te zien spelen.

Neals
12 juni 2009, 20:19
Het meeste wat ik qua Rythm techniek hoor/zie foutgaan, is dynamiek/groove.

Een strakke maar toch te vlakke sound.

Thiez
12 juni 2009, 21:27
ik vind het lastig om galloperen en van snaar te wisselen. het gaat de laaste tijd aardig goed maar daar had ik toch tijdje moeite mee om dat op snelheid te krijgen. vooral iced earth doet dat erg goed en dat klinkt zo rete strak.

The prophecy van iced earth. heerlijk nummer om te spelen wel.

Tony L
13 juni 2009, 12:13
Wat ik trouwens ook nog wel gaaf vind als je met slowmotion aan de gang gaat:
- Tremolo picking (heel snel alternaten op 1 string)
- Sweep picking

De slowmotion heeft zeker meerwaarde omdat je dan veel beter ziet wat er gebeurd.

Bloodline
13 juni 2009, 12:28
Wat ik trouwens ook nog wel gaaf vind als je met slowmotion aan de gang gaat:
- Tremolo picking (heel snel alternaten op 1 string)
- Sweep picking

De slowmotion heeft zeker meerwaarde omdat je dan veel beter ziet wat er gebeurd.
Zal ik onthouden om te showen.

ik vind het lastig om galloperen en van snaar te wisselen. het gaat de laaste tijd aardig goed maar daar had ik toch tijdje moeite mee om dat op snelheid te krijgen. vooral iced earth doet dat erg goed en dat klinkt zo rete strak.

The prophecy van iced earth. heerlijk nummer om te spelen wel.

Een leerling van mij heeft idd ook last met snaren wisselen.

Tony L
13 juni 2009, 14:41
Het zou trouwens super zijn als je in het filmpje uitlegt wáárom je bepaalde dingen doet. Het is ook handig als je bekende problemen uitlegt waar iemand mee in aanraking kan komen en hoe die eventueel opgelost kunnen worden. Ook gaaf om te horen welke problemen jij zelf ondervond en hoe je die hebt weten te fixen.

hugo123
13 juni 2009, 15:18
Ik heb ook moeite met acoorden upstroken, misschien kun je dat ook doen?

Bloodline
13 juni 2009, 21:44
Ik heb ook moeite met acoorden upstroken, misschien kun je dat ook doen?

Is idd ook een goeie, voor al op een hoog tempo.

Tony L
22 juni 2009, 13:55
Subtiele bump :hippie:

Heb je al een idee welke richting je op wilt met je instructional video?

/me wacht in spanning af

-=JEROEN=-
23 juni 2009, 00:11
Als je nou niet weet hoe je rhythm schrijft, noem het dan gewoon (aan)slag of ritme :hippie:

vulvasonic
23 juni 2009, 03:35
Met enige voorzichtigheid wil ik van de gelegenheid gebruik maken van mijn voornemen om een oefening met jullie te delen, dat niet zozeer te doen heeft met aanslag, of frasering, maar ALLES met ritme op zich. Een oefening, bedoeld om zo strak mogelijk te leren spelen. Een oefening, waarbij ik gitaristen op hun bek heb zien gaan, die (vooral) zelf van mening waren dat ze GEWELDIGE gitaristen waren, maar tevens gitaristen heb gezien die hun kracht leerden kennen en daarmee een heel stuk aan zelfvertrouwen wonnen.

Geef me even de tijd, maar help het me vooral herinneren. Ik denk dat het de moeite waard is, al was het maar om voor mezelf het gevoel te krijgen dat ik mogelijk een steentje bij heb kunnen dragen aan de ontwikkeling als gitarist bij misschien zelfs maar een klein handje vol geïnteresseerden. :)

:speed:

Tony L
23 juni 2009, 08:01
Is het een soort gelijke oefening als Paul Gilbert? Hij doet het overkomen alsof het zo eenvoudig is maar het lukt me van geen kant. Ik denk dat ik me hier de komende weken / maanden op ga storten :sssh:. Op het stuk van 2:10 - 2:16 is het erg duidelijk hoorbaar. Die scratches gaan gewoon door terwijl de melodie gespeelt wordt.

http://www.youtube.com/watch?v=FCojcP_6AkI&feature=PlayList&p=C4B8039A56806173&index=0&playnext=1

vulvasonic
29 juni 2009, 03:52
Nee, ik doel op een HEEEEEEL ander soort oefening.
Maarruuu.... , jullie zouden me toch helpen herinneren? ;)

M Kactus
29 juni 2009, 08:04
Nee, ik doel op een HEEEEEEL ander soort oefening.
Maarruuu.... , jullie zouden me toch helpen herinneren? ;)

Nu ben ik wel benieuwd, hoor!

@Bloodline: Een funk-slagje lijkt me wel wat. Ik weet dat dat niet direct in jouw straatje ligt, maar ik kan me voorstellen dat in een tut over rhythm dat niet kan ontbreken?

B0UDEWIJN
29 juni 2009, 20:50
Ik ben HEEEEEEL erg benieuwd, Vulv!
Je vergeet het toch niet ;)?

gorgasm
29 juni 2009, 22:22
vulv kvind dat de aap uit de mouw mag komen!

hugo123
30 juni 2009, 00:31
Nu ben ik wel benieuwd, hoor!

@Bloodline: Een funk-slagje lijkt me wel wat. Ik weet dat dat niet direct in jouw straatje ligt, maar ik kan me voorstellen dat in een tut over rhythm dat niet kan ontbreken?
Couldn't agree more!

B0UDEWIJN
2 juli 2009, 20:09
Met enige voorzichtigheid wil ik van de gelegenheid gebruik maken van mijn voornemen om een oefening met jullie te delen, dat niet zozeer te doen heeft met aanslag, of frasering, maar ALLES met ritme op zich. Een oefening, bedoeld om zo strak mogelijk te leren spelen. Een oefening, waarbij ik gitaristen op hun bek heb zien gaan, die (vooral) zelf van mening waren dat ze GEWELDIGE gitaristen waren, maar tevens gitaristen heb gezien die hun kracht leerden kennen en daarmee een heel stuk aan zelfvertrouwen wonnen.

Geef me even de tijd, maar help het me vooral herinneren. Ik denk dat het de moeite waard is, al was het maar om voor mezelf het gevoel te krijgen dat ik mogelijk een steentje bij heb kunnen dragen aan de ontwikkeling als gitarist bij misschien zelfs maar een klein handje vol geïnteresseerden. :)

:speed:

Ik wacht nog steeds, en mijn nieuwsgierigheid groeit.... :chicken:

vulvasonic
3 juli 2009, 21:39
Ik wacht nog steeds, en mijn nieuwsgierigheid groeit.... :chicken:

Sorry, ik heb het ook zooooooo druk. :chicken:
Maarrrrrrr....., het begin (het maken van enkele plaatjes die nodig zijn ter verduidelijking van het hele verhaal) is er al. Heb ik eergisteren gemaakt.

Wordt aldus vervolgd.... ;)

heinz3110
3 juli 2009, 22:04
De spanning stijgt... :) Vulv, met zo'n Zen- omschrijving wordt ik ook wel erg benieuwd wat die oefening is!

Bloodline
3 juli 2009, 23:18
updatetje:

Podxt is kapot, wil niet meer aan.
Computer monitor wil ook niet meer aan, geen leven meer in te krijgen.


frustratie op een schaal van 1 tot 10...... 659.


Iemand hier ervaring met podxt en voeding en dergelijke ?

Noctiis
4 juli 2009, 08:01
Ik weet NIKS van techniek dus ik blijf meestal weg uit dit onderdeel van het forum, maargoed.

Helaas een beetje slecht te zien/horen maar ik heb er wat aardig leuke rythm tips vandaan gehaald:
http://www.youtube.com/watch?v=SvhPc8WHEzQ
http://www.youtube.com/watch?v=i_iQOr5UBnc&NR=1

Met name de '2 down, 1 up' techniek is leuk om apartere ritmes mee te spelen.

Bloodline
4 juli 2009, 11:16
Hoe toevallig, die gitarist heeft me echt zo erg beïnvloed toen Armada uitkwam.

Noctiis
4 juli 2009, 11:24
Same here :)

B0UDEWIJN
15 juli 2009, 18:44
Nog maar een keer bumpen...:soinnocent:

Trouwens een vraagje aan bijv. Bloodline: Wat voor plectrums gebruik jij als je echt snel wilt gallopen/alternate picking op 1 snaar? Het lijkt mij dat het dan lekkerder speelt als je een beetje een dun plectrum hebt, dat enigszins meegeeft.. Dat vind ik tenminste iets fijner, maar wat is handig?

SuperCrazyGuitarManiac
15 juli 2009, 21:15
Volgensmij is het handiger om juist een dikker plectrum te hebben, omdat die niet zo veel meegeven, waardoor ze minder tijd nodig hebben om te herstellen... zoiets meen ik in ieder geval ergens gelezen te hebben, ik kan me natuurlijk altijd vergissen. :???:

Ik ben zelf nu eigenlijk ook wel benieuwd naar al die technieken aangezien ik er zelf niets van bak...

SCGM

Bloodline
15 juli 2009, 22:07
Nog maar een keer bumpen...:soinnocent:

Trouwens een vraagje aan bijv. Bloodline: Wat voor plectrums gebruik jij als je echt snel wilt gallopen/alternate picking op 1 snaar? Het lijkt mij dat het dan lekkerder speelt als je een beetje een dun plectrum hebt, dat enigszins meegeeft.. Dat vind ik tenminste iets fijner, maar wat is handig?

Excuses voor iedereen btw, mijn computer doet het pas net weer en mijn podxt af en toe.
Ik probeer een baan te zoeken, hectische wereld hier.

Ik gebruik al jaren de ibanez sand grip wizard formaat Medium.
Beste plectrum voor rythm als je het mij vraagt, heb de escadron plaat er ook mee ingespeeld.

B0UDEWIJN
16 juli 2009, 11:16
Volgensmij is het handiger om juist een dikker plectrum te hebben, omdat die niet zo veel meegeven, waardoor ze minder tijd nodig hebben om te herstellen... zoiets meen ik in ieder geval ergens gelezen te hebben, ik kan me natuurlijk altijd vergissen. :???:

Ik ben zelf nu eigenlijk ook wel benieuwd naar al die technieken aangezien ik er zelf niets van bak...

SCGM

Voor shredden is het wel handiger om een hard dik plectrum te gebruiken, oa om wat jij zegt. Maar bij galloppen op 1 snaar, dan blijf je toch juist haken als je een (te) dik plectrum hebt? Daar heb ik iig last van, maar dat heeft waarschijnlijk ook met mijn speeltechniek te maken. Nog ff dooroefenen :punk:

pimmetje
16 juli 2009, 11:28
Als je echt blijft haken met je plectrum, is er idd iets mis met je techniek.
Een (flink) dunner plectrum kan dat wel verminderen, maar dat is dan volgens mij eigenlijk een vorm van maskeren.

Rinze
16 juli 2009, 12:37
Een dikker plectrum moet je bij hogere snelheden en/of ingewikkelde wisselslagen losser vasthouden als je erover struikelt. Als het je hand uitvliegt dan moet je het juist weer steviger vasthouden ;).

Met een dikker plectrum krijg je een veel betere attack, meer aanslag in het geluid en dat is nou net wat je wel wilt. Ik gebruik zelf al jaren alleen maar Dunlop .88 plecs (tenzij ik met de vingers speel), voor alles van akoestisch tot metal. Voor mij het beste compromis. Bevalt mij dus prima maar het blijft een persoonlijke zaak, hangt ook van je snaardikte af trouwens. Uitproberen en oefenen is het devies.

Koop anders eens wat verschillende plectrums, verschillend qua materiaal, dikte en stijfheid/hardheid en kijk wat het doet qua spel en geluid :ok:

SuperCrazyGuitarManiac
2 augustus 2009, 15:27
Even bumpen weer! :ok:

Ik blijf in spanning wachten aangezien mijn galloping-techniek gewoon slecht blíjft :cheerup: inplaats van D-U-D doe ik alleen D-U, iemand tips behalve het eeuwige "blijf oefenen"?

scgm

Squier02
2 augustus 2009, 16:22
Even bumpen weer! :ok:

Ik blijf in spanning wachten aangezien mijn galloping-techniek gewoon slecht blíjft :cheerup: inplaats van D-U-D doe ik alleen D-U, iemand tips behalve het eeuwige "blijf oefenen"?

scgm

Bekijk dit (http://www.youtube.com/watch?v=WHkx6byJ1dQ) maar eens.

Tony L
2 augustus 2009, 20:05
No offense maar zijn techniek is verre van strak en clean. Beide toch wel erg belangrijk om overtuigend te kunnen galloppen.

Squier02
3 augustus 2009, 17:32
No offense maar zijn techniek is verre van strak en clean. Beide toch wel erg belangrijk om overtuigend te kunnen galloppen.

achja, tenzij je les hebt van de heren Iron Maiden om maar een voorbeeld te noemen, is dit toch al een aardig begin lijkt me :)

Bloodline
3 augustus 2009, 19:04
Wonderful news heren.
Mijn Podxt is gerepareerd (bleef maar uit vallen)

En morgen de complete rythm video in elkaar prutsen.

SuperCrazyGuitarManiac
4 augustus 2009, 21:13
Wonderful news heren.
Mijn Podxt is gerepareerd (bleef maar uit vallen)

En morgen de complete rythm video in elkaar prutsen.

Mooi :crazyhappy: Heb ik op vakantie iets te doen!

scgm

Bloodline
4 augustus 2009, 22:36
Laatste up to date news:
De podxt is gerepareerd door de broer van een leerling van mij.
Die gast heeft er verschikkelijk veel verstand van, diezelfde dag belde hij mij nog dat hij gefixed was. Het lag hem aan de schakelaar, was niet goed meer (line 6 prut <_<).

Vrijdag geef ik die leerling weer les dus dan heb ik mijn pod weer terug.
Het is wel even wennen een week zonder pod maar hier na geen problemen meer, even sparen btw en dan gaan we voor de axe fx of is er hier hiemand die mij 2000 euro wil geven ?

Dus een paar hoofdstukken die erin voor moeten komen:

Galopping
Triplets etc

Geluid zal wel goed zitten, bogner cabinet impulse doet wonderen.

Tony L
4 augustus 2009, 22:57
Als het niet alleen rhythm mag zijn:

- Alternate picking
- Inside / outside picking
- Tremolo picking
- Economy picking
- Sweep picking

En dan is alles wel zo'n beetje behandeld :seriousf:. Wat ik belangrijk vind is dat je dan uitlegt waar je je hand neerzet, onder welke hoek je plectrum zit, of je de plectrum strak vast houdt of juist los, of je onder dezelfde hoek terug gaat, of je je pols roteert (om bijvoorbeeld een slot open te maken) of dat je de pols recht houdt en je hand naar links en rechts beweegt. Of te wel ik ben in alle miniscule details geinteresseerd. Ik denk dat iedereen hier wel globaal weet wat een techniek inhoud. Ik vind het veel interessanter om dieper te gaan dan de meeste YouTube filmpjes. Het zou ook gaaf zijn als je tips / strategie'en kan uitleggen hoe je het snelste warp speed bereikt.

Ik ben erg benieuwd wat je er van maakt!

Blend
6 augustus 2009, 19:32
Wat het belangrijkste is, is dat mensen een basisidee krijgen van hoe een maat / maatsoort eruit ziet. 3 kwartsmaat, accenten, 4 kwartsmaat, accenten. Hoe je die accenten 'kleur' geeft, is dan je slagpatroon.

Maar dat is in vele woorden eigenlijk wel gezegd.

SuperCrazyGuitarManiac
6 augustus 2009, 22:57
Wat het belangrijkste is, is dat mensen een basisidee krijgen van hoe een maat / maatsoort eruit ziet. 3 kwartsmaat, accenten, 4 kwartsmaat, accenten. Hoe je die accenten 'kleur' geeft, is dan je slagpatroon.

Maar dat is in vele woorden eigenlijk wel gezegd.

Het ging toch over techniek? :dontgeti: Dit komt erg theorie-achtig op me over.

scgm

Bloodline
7 augustus 2009, 01:22
Ik ga het hoofdzakelijk hebben over diverse slag technieken.
Lastige bpm's (bijvoorbeeld te langzaam voor alternate maar te snel voor down strokers)

Morgen is de podxt weer terug en mijn vriendin moet werken = vrije tijd.
Ondertussen moeten jullie het hier even mee doen:

http://www.myspace.com/behemoth

Ze hebben ook een nieuwe videoclip maar die heeft youtube verwijderd, jammer. Zit een verdomd mooie dame in.


Oh en nog een leuk nieuwtje: 15 tm 17 augustus weekend tour.
Gaan we naar tjechie en zwitserland. En in tjechie zitten we in dezelfde stad waar Angel Dark woont :mmmm:

Tot morgen

cyntex
8 augustus 2009, 20:40
Even bumpen weer! :ok:

Ik blijf in spanning wachten aangezien mijn galloping-techniek gewoon slecht blíjft :cheerup: inplaats van D-U-D doe ik alleen D-U, iemand tips behalve het eeuwige "blijf oefenen"?

scgm

Wat ik makkelijker vind is om DUD te zien als 1 beweging in plaats van 3. Voor mij was het echt een kwestie om de beweging die je hand maakt te ontdekken/ervaren inplaats van te focussen op 3 aparte aanslagen. En toen ik dat onder de knie had kon ik focussen op synchronisatie tussen beide handen. Voor mij was het echt de feeling die je te pakken moet krijgen.

Moet ik er wel bij vermelden dat ik DUD DUD DUD speel ipv DUD UDU DUD, misschiens dat ik daar maar eens wat aan moet gaan doen?

http://www.youtube.com/watch?v=DgjuiZwiLTo ff snel opgenomen, ja het is niet echt strak maar je kunt zien dat het meer 1 trilling is van 3 aanslagen dan 3 aparte aanslagen sneller gespeelt, ik hoop dat je er wat mee kunt.

Tho
8 augustus 2009, 21:58
Totaal onnodig (Tony L heeft al best een uitgebreid onderzoek zeg maar) maar ik ben best wel benieuwd hoe snel je kunt gallopen! Als in.. het allersnelst dat je kunt.

Wat bedoelen jullie met galoppen? Triolen?

hendrix2
8 augustus 2009, 22:26
Wat bedoelen jullie met galoppen? Triolen?

Galopjes zijn inderdaad triolen. Typische Iron Maiden (bv. in The Trooper) toestanden, zeg maar.


Ik heb je gemist, Tho. :lovelove:

Tho
9 augustus 2009, 11:36
Wie heeft daar nou een video bij nodig.. Ga er een dagje aan zitten en je hebt het door.

Sowieso Bloodline, je hebt mij ook ooit een video beloofd maar die heb ik nooit gezien. :sssh: komt die nog? Ik kan wel wat hulp gebruiken namelijk.

@Kenneth: ik jou ook natuurlijk ;)

Danieldg
11 augustus 2009, 18:50
Als ik aan een gallop (uit de metalwereld) denk, denk ik aan twee zestiende noten, gevolgd door een achtste noot (in een groepje), en dat zijn helemaal geen triolen. De gallop van Maiden zijn wel triolen, maar dat is totaal niet de echte gallop die gebruikt wordt in zowat 99% van de meeste metalsongs.

Bloodline
12 augustus 2009, 10:33
Bij gallops denk ik niet aan triolen.
bij gallops denk ik aan paarden dus 8ste, 16de 16de.

Video komt er inderdaad aan, maar hij moet even goed en duidelijk zijn.

cyntex
13 augustus 2009, 23:11
Als ik aan een gallop (uit de metalwereld) denk, denk ik aan twee zestiende noten, gevolgd door een achtste noot (in een groepje), en dat zijn helemaal geen triolen. De gallop van Maiden zijn wel triolen, maar dat is totaal niet de echte gallop die gebruikt wordt in zowat 99% van de meeste metalsongs.

Wat is dan de juiste benaming?

En idd na wat kloten met guitar pro, kom ik tot de conclusie dat in metal veel van die triplets idd 16e, 16e, 8e noot zijn of juist andersom. Ik kan het ook echt aanraden wanneer je GP of Powertab editor op je pc hebt staan, wat te gaan kloten met die note durations. Ik heb er een hoop van geleerd. Ik heb een 'track' gemaakt in garageband juist met datgene:

http://www.youtube.com/watch?v=857qDwCBNG4

Ik heb de GP tab nog op mn pc staan, mocht iemand interesse hebben.

Danieldg
14 augustus 2009, 00:52
Er bestaat geen 'notenleernaam' voor de gallop. Een triool (Engels: triplet), is in feite een groepje van 3 noten waarbij elke noot dezelfde bepaalde tijdswaarde heeft, maar waarvan de totale duur van dat groepje van 3 noten toch maar gelijk is aan de tijdswaarde van twee van die noten samen. Dit wil zeggen dat een groepje van 8ste triolen samen een tijdswaarde heeft van een kwart noot (= 2 8ste noten).


De gallop bestaat gewoon uit een groepje van twee 16de noten gevolgd door een 8ste noot. Ritmisch weergegeven:



16de 16de 8ste
1 en 2 en

Bloodline
20 augustus 2009, 20:24
Paar berichten verwijderd..

Ook @ Tony L en SuperCrazyGuitarManiac: bumpen gaarne MET inhoud en lullen over vakanties kan in OT.
Vragen => PM

Jimwoud
22 augustus 2009, 13:11
De standaard gallop is wat Daniel zegt 16e.

@Bloodline: Waar blijft die clip! hehe

SuperCrazyGuitarManiac
22 augustus 2009, 17:27
@Bloodline: Waar blijft die clip! hehe

Als ik het goed had onthouden ging Bloodline ergens volgende week de clip afmaken. (correct me if wrong) Dus kunnen we daarna eindelijk leren gitaarspelen :mmmm:

scgm

ShredTallicA
28 augustus 2009, 11:57
Bump!

Ik hoop dat het opschiet met de video :makeup: Dan kan ik nog wat oefenen voordat ik weer naar school moet.

Bloodline
5 september 2009, 13:06
Mijne Excuses,

en hier weer een paar excuus waarom ik de video nog steeds niet af heb:

Deze week was mijn introductie week van mijn nieuwe school dus dat was van 9:00 tot 21:00 elke dag.

Oma overleden dus daar dingen voor regelen.

goed nieuws: Ik heb mijn rooster ontvangen en ben erg veel vrij lol.
Weer een nieuw nummer af voor de solo plaat.


groetjes,

Mendel

ShredTallicA
25 september 2009, 13:44
Bump! +10tekens

Bloodline
25 september 2009, 16:37
Godverdomme was um al weer helemaal vergeten!

Jullie vinden die techniek echt ZO belangrijk he ?

Zullen we zondag afspreken dat ik hem dan hier klaar heb die video ?

ShredTallicA
25 september 2009, 17:36
techniek is wel belangrijk ja :seriousf: zondag zou fijn zijn!

Tho
28 september 2009, 09:09
Hey Bloodline, waarom beloof je zo veel dingen als je het niet waar kan maken? Dat is vervelend voor de gene die geïnteresseeerd is, maar ook voor jou omdat jij er maar mee blijft zitten.

Je had mij ook een keer een instructionele video beloofd over de combinatie qbase met DFH maar die heb ik ook nooit gezien.. Neem wat minder hooi op je vork?

gorgasm
28 september 2009, 10:12
volgens mij kan bloodline t zelf niet spelen :p

Bloodline
28 september 2009, 10:21
Het is inderdaad waar ik beloof steeds dingen maar er komt steeds weer iets tussen of niet aan toe. Ik moet er gewoon echt tijd voor vrij maken nu ik diverse verplichtingen heb, en dat is nog even wennen.

Ik maak geen beloftes meer, ik heb wel beloofd dat ik die video zou maken en zal nakomen ivm met rythm techniek.

Wat mij wel aan het denken heeft gezet is of ik neem zelf wat op, of ik vraag hulp aan de video mensen met hd cams op school om het een stuk proffesioneler te maken (eventueel white backdrop).

Hierbij bied ik mijn excuses aan voor wie elke keer op die video zat te wachten.
Hij komt wel maar bij god zal ik niet weten wanneer, ik wil het goed en duidelijk doen.


Met vriendelijke groeten,

Mendel

Tho
18 oktober 2009, 18:30
Die gasten die er om vroege shredden inmiddels de sterren van de hemel.. :ok:

F*R*E*A*K
18 oktober 2009, 19:42
Die gasten die er om vroege shredden inmiddels de sterren van de hemel.. :ok:

Shredden wel ja.

Nu alleen de Rythm nog!

:D


:cheerup:

ShredTallicA
18 oktober 2009, 20:09
Ach, shredden doe ik nog niet :soinnocent: Rhythm lukt al wel!

Tho
18 oktober 2009, 20:26
Ach, shredden doe ik nog niet :soinnocent: Rhythm lukt al wel!

Heel goed. Je hebt er ook helemaal geen videotje voor nodig joh. Op een gegeven moment voel je het, en dan is er geen kunst meer aan.

ShredTallicA
18 oktober 2009, 20:35
Zonder iemand die je helpt duurt het alleen wat langer :ok:

F*R*E*A*K
19 oktober 2009, 09:18
Maar even serieus.

Als iedereen nou gewoon The Preacher van Testament leert
http://www.youtube.com/watch?v=WQWrWVm9V70&feature=PlayList&p=8E6749AE8E9E9270&playnext=1&playnext_from=PL&index=15

is het probleem toch opgelost?

:cheerup:

ShredTallicA
19 oktober 2009, 10:01
Maar even serieus.

Als iedereen nou gewoon The Preacher van Testament leert
http://www.youtube.com/watch?v=WQWrWVm9V70&feature=PlayList&p=8E6749AE8E9E9270&playnext=1&playnext_from=PL&index=15

is het probleem toch opgelost?

:cheerup:

Zeg, ik was net blij dat ik Lamb of God begon te kunnen spelen :stop:

B0UDEWIJN
19 oktober 2009, 19:08
Die gasten die er om vroege shredden inmiddels de sterren van de hemel.. :ok:


Heel goed. Je hebt er ook helemaal geen videotje voor nodig joh. Op een gegeven moment voel je het, en dan is er geen kunst meer aan.

Ironisch maar waar: ik was aan het begin van dit topic op zoek naar het goed kunnen spelen van metal rhytm, en intussen kan ik ongeveer triplets spelen als in Slayer-Raining Blood. Ik herken het wat je zegt, Tho: op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik mijn plectrum niet goed vast had. Toen ik dat verbeterd had, was er eigenlijk geen kunst meer aan.

Nu het shredden nog...
Bloodline, kun je misschien een video maken over shredtechnieken? Hopelijk werkt dat net zo..

ShredTallicA
19 oktober 2009, 21:28
Tegen de tijd dat hij dan doorheeft dat hij niet op tijd een shredvideo kan maken kun je het dan al :seriousf:

@Boudewijn: bedoel je niet die gallopjes? Had ik zelf ook moeite mee, alleen dat gaat goed sinds ik mijn plectrum anders moet vasthouden van mijn gitaarleraar :soinnocent: