PDA

View Full Version : Proffesionelere klank



martijn3293
10 juni 2009, 20:09
Hallo,

Ik heb met mijn SAMSON zang microfoon een eigen lied opgenomen. www.myspace.com/possessedmc Het is enkel de gitaarversie. Maar zoals jullie horen klink het niet echt professioneel. Nu is mijn vraag, hoe kan ik een professionelere klank krijgen? Ik gebruik Cubase :D

Waarschijnlijk zal het aan de microfoon liggen. Nuja, ik ben 16, en heb nog geen werk. Dus mijn budget is 200 euro. Kan mij iemand eventueel advies geven over een goeie mic om toch een zo goed mogelijke klank te krijgen?
Bedankt

Megadeth22
10 juni 2009, 20:13
Ik denk dat de meest voor-de-hand-liggende keuze is een audio interface a la Line 6. Als je met Cubase je geluid kan veranderen (dat weet ik dus niet) of als je goed bent met de POD farm (en die ook met Cubase compatibel is) krijg je vette geluiden. Youtube maar eens de Ux1 of ux2 van line 6, of kijk op hun site en zie of 't wat is.

martijn3293
10 juni 2009, 20:17
Ah, dus het ligt waarschijnlijk aan de interace? Ik gebruik nu een Guitar Rig Session.

Megadeth22
10 juni 2009, 20:26
Ah, dus het ligt waarschijnlijk aan de interace? Ik gebruik nu een Guitar Rig Session.
Je hebt al een audio interface?

Schuey
10 juni 2009, 20:30
Potverdrie, wat klinkt het lekker :cheerup: Wat moet hier nog professioneler aan klinken dan? Defineer professioneel?

martijn3293
10 juni 2009, 20:42
Euhm... :p als je deze hoort http://www.myspace.com/poisonmyblood die gitaren klinken precies profesioneler :p Dat bedoelde ik :P

Bedankt voor de goeie commentaar :D

Groeten

P.S.: Jep :d ik heb al een interface :D

Megadeth22
10 juni 2009, 20:45
Euhm... :p als je deze hoort http://www.myspace.com/poisonmyblood die gitaren klinken precies profesioneler :p Dat bedoelde ik :P

Bedankt voor de goeie commentaar :D

Groeten

P.S.: Jep :d ik heb al een interface :D
Maar dat zijn Marshall's en Mesa rectifiers en studio opnames.. die klinken altijd retestrak.

martijn3293
10 juni 2009, 20:50
Ah, ok :D:D
Maar de opname klinkt doffer als het eigenlijke geluid wat uit de versterker kwam. Hoe komt dit?

Han S
10 juni 2009, 22:06
Welke Samson microfoon heb je gebruikt en hoe heb je die geplaatst? Welke versterker en speaker? Het kan idd een stuk beter, ook met een goedkope microfoon. Het ligt niet aan Cubase, eventueel kan het aan de convertor (geluidskaart) liggen Cubase heeft geen eigen sound.

Roman
11 juni 2009, 08:49
Hallo,

Ik heb met mijn SAMSON zang microfoon een eigen lied opgenomen. www.myspace.com/possessedmc Het is enkel de gitaarversie. Maar zoals jullie horen klink het niet echt professioneel. Nu is mijn vraag, hoe kan ik een professionelere klank krijgen? Ik gebruik Cubase :D
Goed spelen zou ik zeggen.

Highway49
11 juni 2009, 10:33
Zou het niet al een stuk beter klinken als het in een mix zit?

Als j Han's vragen beantwoord krijg je vast een antwoord terug waar ik ook al nieuwsgierig naar word :)

RobertoL
11 juni 2009, 12:53
Ah, ok :D:D
Maar de opname klinkt doffer als het eigenlijke geluid wat uit de versterker kwam. Hoe komt dit?
Waar heb je je mic dan? Probeer het eens met jezelf, zet je box eens gewoon en daarna schuin. Als je hem schuin zet, dan komt het geluid rechtdoor, nergens wordt het geblokkeerd en wordt het veel rijker.

martijn3293
12 juni 2009, 19:00
Ik weet niet juist wat voor een SAMSON microfoon het was. En ik gebruik een verster van het merk Adonis :p was zo een beginnerssetje. Ik heb de micro op een dikke 20 cm ongeveeer ervan afgezet. En aan de linker kant van de versterker. :D

Han S
12 juni 2009, 19:41
Als ik een opname maak van een band, koor of orkest dan maak ik aantekeningen over de plaatsing van en welke microfoons ik waarvoor gebruik. Zo kan ik nog terugvinden welke microfoon ik voor de altsax heb gebruikt voor een bigband die ik 15 jaar geleden opnam. Als je wat wil leren moet je zo te werk gaan, elke wetenschapper werkt ook zo, hij doet onderzoek en maakt aantekeningen en notities van wat hij doet en hoe.

Zo ontwikkel je je eigen stijl en je eigen methode en als je iets wilt bereiken met je activiteiten dan moet je je onderscheiden van de massa.

bert k
12 juni 2009, 20:04
En met een versterker uit een beginnerssetje gaat het nooit zo klinken als met dure professionele buizenbakken. Dat is wel jammer, want dat kost veel geld, maar het is niet anders.

Han S
12 juni 2009, 21:43
Plus dat een groot deel van je geluid in je vingers zit.

martijn3293
12 juni 2009, 22:20
Ok :d
Volgende keer als ik tijd heb ga ik eens de mic plaatsen bij de boxen die we gebruiken voor optredens :d:d
Ik zit nu in de examens :(

Ik zal een soort boekje bijhouden van welke mic ik waar zet enzo :D:D

Bedankt voor de hulp :D

Groeten