PDA

View Full Version : Nieuwe kleine amp



xscpcrx
10 juni 2009, 18:21
Hey,

Aangezien ik binnen een paar maand op kot ga, ben ik op zoek naar een nieuwe versterker.
Hij mag absoluut niet te luid zijn (vind mijn oude line6 30w al veel te luid) maar moet toch goed klinken. Genre dat ik vooral speel is metalcore, heb een Yamaha rgx121z en een Ibanez Art-100 (Als dat iets uitmaakt).
Had gedacht aan een €100-€200 tweedehands als prijs, is wel redelijk weinig, maar ach. Heb zelf uiteraard al wat rond gekeken en er is niet veel soeps vind ik. Een Roland Cube zie ik ook niet echt zitten (Heb het niet zo op modelling amps). Misschien zou het beter zijn een goed pedaaltje te kopen samen met een versterkertje?

Alvast bedankt

no 1 hops
10 juni 2009, 19:24
als je werkelijk zonder problemen wil zijn dan kan ik maar een ding aanraden.
koop een multieffect met hoofdtelefoon aansluiting.
dat klinkt waarschijnlijk altijd beter dan een goedkope amp op laag volume.
ik doe dit al jaren en ben er zeer tevreden mee (gebruik een GNX2 en 3)

arcane
10 juni 2009, 19:31
of misschien een toneport, lekker geluid voor weinig. Enige nadeel: het is niet plug an play, je moet eerst je pc aanzetten.

Een toneport gx is nieuw nog geen 70 euro.

xscpcrx
10 juni 2009, 22:11
Hey,

Bedankt voor de voorstellen, maar ik zou toch liefst iets hebben waar geluid uit komt zonder een koptelefoon. Qua geluid moet het niet zooo geweldig zijn hoor, ben toch nog niet goed in het gitaar spelen. Ik had eigelijk gedacht aan iets zoals een marshall 8040/8080/vs100 of peavey bandit ofzo... Kan ik anders iets doen met mijn Line6 spider II 30w met een Boss ML-2 pedaaltje? Of zou dat bij lage volumes slecht klinken?

mario88
11 juni 2009, 15:36
Je zou idd kunnen kijken voor een peavey bandit, misschien 2de hands en dan een pedaaltje er voor, maar dan ben je al rond de €250 kwijt als je alles 2de hands wil kopen.
Maar uit je line6 zou je tog ook een aardig geluid moeten kunnen krijgen dacht ik zo?

Manuvdv
11 juni 2009, 15:38
Op die Line 6 staat toch een volumeknop? Een Valvestate 8080 of Peavey Bandit is écht niet stiller.

xscpcrx
11 juni 2009, 20:32
Ik vind mijn line6 eigenlijk heel slecht klinken, toch in vergelijking met een peavey uit dezelfde prijsklasse. Ik weet maar al te goed dat er een volumeknop op staat, maar als ik men line6 stil zet klinkt hij gewoon vreselijk, ook vind ik het redelijk lastig dat ik men gain niet kan aanpassen, maar daar gaat het ook niet over.
Ik zal me gewoon een goed pedaaltje kopen en dan zal ik nog wel zien of ik een andere versterker er bij koop.

Bedankt voor de raad.

arcane
11 juni 2009, 20:39
Hey,

Bedankt voor de voorstellen, maar ik zou toch liefst iets hebben waar geluid uit komt zonder een koptelefoon. Qua geluid moet het niet zooo geweldig zijn hoor, ben toch nog niet goed in het gitaar spelen. Ik had eigelijk gedacht aan iets zoals een marshall 8040/8080/vs100 of peavey bandit ofzo... Kan ik anders iets doen met mijn Line6 spider II 30w met een Boss ML-2 pedaaltje? Of zou dat bij lage volumes slecht klinken?

Ik heb zelf een 8040. Leuke versterker hoor voor thuis, prima voor blues, rock en hardrock, maar voor metalcore is het ding echt niet gemaakt, dan mis je toch een hoop oomph zeg maar. Met een pedaal ervoor kun je echter wel een heel eind komen.

marc_o
11 juni 2009, 22:58
Zo'n kleine Cube van roland? Klinkt voor op kot lekker toch?

Liquid_Metal
11 juni 2009, 23:05
Ik had een 8080 en die kon SNOEIhard. Een bandit evenzo (is dat Vlaams? :P).
Wat dacht je van een Cube? De 15 Watt X-versie (http://www.rockpalace.com/product/Roland-Cube-15X) klinkt goed en minder vermogen vind je niet snel. Misschien iets van Epiphone met een 8" speaker :P.

JeanPaul du Vinnie
11 juni 2009, 23:40
Nee, geen Vlaams.

Zo'n kleine Cube van roland? Klinkt voor op kot lekker toch?
+1. Op zo'n Vox modelertje na misschien (die heb ik nog niet geprobeerd) is er niks beter te vinden in deze categorie.

caliban
12 juni 2009, 00:12
evenzo (is dat Vlaams? :P).

Letterlijk vertaald engels eerder.

don marco
12 juni 2009, 00:20
evenzo is redelijk standaard nederlands zo te zien :

http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=evenzo

JeanPaul du Vinnie
12 juni 2009, 00:52
Da's gewoon schrijftaal... in Vlaanderen toch, ik weet niet hoe jullie dat in Nederland gebruiken. :)

caliban
12 juni 2009, 01:48
Schrijftaal met naar mijn mening een archaïsche feel.