PDA

View Full Version : elixir snaren kopen



vederlicht
10 juni 2009, 17:46
Ik weet niet of ik deze vraag mag stellen op het forum, maar weet iemand waar ik goedkoop, via het net Elixir snaren voor de accoustische gitaar kan bestellen?
Dank,
Vederlicht

Riky
10 juni 2009, 17:59
heb er ook al eens naar gekeken, maar ze zijn eigenlijk over ongeveer 18euo voor western en 13 euro voor electrische. Grootste verschil dat ik tegen ben gekomen is 3 euro ofzo...

Laser
10 juni 2009, 22:39
Music Store Professional, Köln
rond de 15 euro per set
transportkosten zitten laag, zeker als je tien sets ineens bestelt.

Riky
10 juni 2009, 23:24
hmm ja dat bedoel ik... hier om de hoek zijn ze 18 euro. Vervang die dingen zo weinig dat ook geen 10 paks ga halen...

Flipkoos
10 juni 2009, 23:26
Ik bestel altijd mijn elixirs via www.nekymusic.com.
Weinig verzendkosten en je hebt ze na een paar dagen al in huis.
Ongeveer 11 dollar per setje (ongeveer 8 euro nogwat), dus dat kan wel uit.
En je kunt eenvoudig met paypal betalen.

vederlicht
11 juni 2009, 17:21
Hallo liefhebbers,
Bedankt voor de tips! Ik denk dat de tip van Flipkoos het meest aantrekkelijk is. Hem wil ook nog vragen: welk type snaren van Elixir gebruik jij en waarom?
Je leest veel over Polyweb coating en Nanoweb coating. En welke dikte, 10-11-12....?? Gewoon benieuwd wat jij hebt uigevonden.(Ik kocht meestal D'addario snaren)
groet,
Vederlicht

Muzieknono
12 juni 2009, 06:54
Ik heb ook eens Elixer snaren geprobeerd, niet mijn ding, vond vooral de G snaar tegenvallen, ben snel teruggegaan naar D'addario's die bevallen mij een stuk beter en de levensduur is ook prima.
MVgr. Dirk Jan :B

grayfink
12 juni 2009, 07:14
Ik bestel altijd mijn elixirs via www.nekymusic.com (http://www.nekymusic.com).
Weinig verzendkosten en je hebt ze na een paar dagen al in huis.
Ongeveer 11 dollar per setje (ongeveer 8 euro nogwat), dus dat kan wel uit.
En je kunt eenvoudig met paypal betalen.

Prima Tip!

Goldfoxx
12 juni 2009, 07:44
Hallo liefhebbers,
Bedankt voor de tips! Ik denk dat de tip van Flipkoos het meest aantrekkelijk is. Hem wil ook nog vragen: welk type snaren van Elixir gebruik jij en waarom?
Je leest veel over Polyweb coating en Nanoweb coating. En welke dikte, 10-11-12....?? Gewoon benieuwd wat jij hebt uigevonden.(Ik kocht meestal D'addario snaren)
groet,
Vederlicht



Gebruik zelf light. gewone, dus geen phosfor brons. Deze lagen standaard op mn taylor. En taylor kiest ze omdat ze lang meegaan.



Taylorguitars.com:

Since 1999 we've been factory-installing Elixir strings on all Taylor guitars. The move to Elixir marked the first significant change in Taylor's string program in many years. "When things are truly different and truly better I get very excited about them" Bob Taylor explains. "That's how I feel about Elixir strings, and that's why I made the decision to begin using them as standard equipment on Taylor guitars. I like the tone of Elixir strings, and they last and last, staying clean and brilliant to both the touch and the ear for much longer then I am used to."

One of the benefits to consumers and retailers alike is the simple fact that the NANOWEB coating is more resistant to string corrosion than other brands. That means that the customer auditioning Taylor guitars in a store will be able to judge its actual tone, and will be less likely to be turned-off by an uncharacteristically dull sound caused by dead, dirty strings that have been on the guitar for far too long.


Light is misschien wat minder vol dan medium, maar heeft een hogere actie. Verschil is dan ook wat minder met mn El. Gitaar. (nog steeds stuk zwaarder ;) )

Nanowebs gaan het langst mee, weet weinig van polyweb.

Flipkoos
12 juni 2009, 21:18
Hallo liefhebbers,
Bedankt voor de tips! Ik denk dat de tip van Flipkoos het meest aantrekkelijk is. Hem wil ook nog vragen: welk type snaren van Elixir gebruik jij en waarom?
Je leest veel over Polyweb coating en Nanoweb coating. En welke dikte, 10-11-12....?? Gewoon benieuwd wat jij hebt uigevonden.(Ik kocht meestal D'addario snaren)
groet,
Vederlicht

Ik expirimenteer nogal eens met andere soorten snaren, maar gebruik meestal 0.12. 0.11 wordt me wat te iel voor bijv. fingerpicking, maar in strum-werk wordt het wel mooi sprankelend. En ik heb de nanoweb-coating, omdat ik de polyweb te dik en te glad vind en de snaren minder vind klinken. Maar dat is ook per gitaar weer verschillend.

Maar ik gebruik ook regelmatig "gewone" martins (overigens maar $3,25 bij nekymusic = ongeveer €2,30...)

Flipkoos
12 juni 2009, 21:18
Prima Tip!

Al uitgeprobeerd??

grayfink
12 juni 2009, 21:28
Ga ik binnenkort ongetwijfeld doen. Ik heb een paypalaccount en een dreadnought waar wel weer eens een vers setje op mag.:)

vederlicht
12 juni 2009, 21:42
merci, Flipkoos! Maar eh.......Strumwerk??????????? quesqesecesela???
vederlicht

Flipkoos
12 juni 2009, 21:53
merci, Flipkoos! Maar eh.......Strumwerk??????????? quesqesecesela???
vederlicht

gewoon akoorden aanslaan zeg maar van boven naar beneden en van beneden naar boven :jam:

Laser
13 juni 2009, 10:12
Ik verkies ook de nanowebs boven de poly's, om redenen die Flipkoos aanhaalt.

Op bepaalde gitaren verkies ik d'Addario XL.

Kwestie van de - voor mijn gehoor - juiste combinatie te vinden van gitaar en snaren erop.

Ik houd het ook bij .12, tenzij bij verlaagde tunings (.13 in dat geval): .12 geeft goede sustain, volume, genoeg ijzer onder mijn vingers.
.11 klinkt me wat te ijl.

WICKED
13 juni 2009, 12:53
Mijn persoonlijke ervaring is dat elixer snaren meer "leven". Hier bedoel ik mee dat als je wat harder aanslaat de snaren hier ook echt op reageren en je een soort van randje krijgt. Dat is iets wat mijn voorkeur heeft. Alleen heb ik nu in de buurt een elixer setje 0.011 nanoweb voor 23,45 gekocht:/

vederlicht
13 juni 2009, 22:05
Tja Wicked, dan is de tip van Flipkoos zo gek nog niet. Een dergelijk setje besteld via Nekymusic kost Incl. verzendkosten €9.98 en dan heb ik het over de Elixir nanoweb coating/phosphor Bronze. Bij meerder setjes zijn de verzendkosten 50 Eurocent i.p.v. €2,50
vederlicht

Fingerpick
22 juli 2009, 15:34
Ik heb vanmorgen een enveloppe met 4 setjes (elixir phosphor bronze .012-.056) in de brievenbus gevonden, totaal betaald = 36,80 euro! Bedankt Flipkoos !
maar ... ik had .012-.053, dus de light, dikte besteld. Kleine kink in de levering, maar kom ...
Mijn gitaren zijn op "light"afgesteld
Vraag : zal het merkbare gevolgen hebben als ik er die light-mediums (.012-.056) op zet ?

sietze
22 juli 2009, 17:42
lordofthestrings.com

Sinner1980
22 juli 2009, 19:31
Thomann

Enne, Nanoweb light:noob:

Riky
23 juli 2009, 11:30
lordofthestrings.com

daar zijn ze niks goedkoper als in een winkel...

hessepes
26 juli 2009, 11:27
Mijn persoonlijke ervaring is dat elixer snaren meer "leven". Hier bedoel ik mee dat als je wat harder aanslaat de snaren hier ook echt op reageren en je een soort van randje krijgt. Dat is iets wat mijn voorkeur heeft. Alleen heb ik nu in de buurt een elixer setje 0.011 nanoweb voor 23,45 gekocht:/

Ik heb gisteren - n.a.v. wat ik hier las - ook bij Neky wat setjes besteld (voor akoestisch en electrisch). Je krijgt geen extra douane kosten er over heen, hoop ik?
Nog een andere - dezelfde vraag als Wicked: ik heb nu de exiler 012-56 besteld. Als er eerder 012-53 op zat, krijg je dan problemen als je de 56 erop zit. Ik dacht dat het niet zoveel zou uitmaken, maar wie weet dit zeker?

Fingerpick
26 juli 2009, 18:39
Nog een andere - dezelfde vraag als Wicked: ik heb nu de exiler 012-56 besteld. Als er eerder 012-53 op zat, krijg je dan problemen als je de 56 erop zit. Ik dacht dat het niet zoveel zou uitmaken, maar wie weet dit zeker?

... en dat was ook mijn vraag een paar berichten eerder in deze draad ....

en nee, zolang je kleine hoeveelheden (5 tot 6) setjes per keer besteld zouden ze geen douane kosten aanrekenen.

freddy
26 juli 2009, 19:23
Setje 012-056 zal iets harder aan de hals trekken dan 012-053 dus zal je hals iets holler staan dit effect zal echter maar zeer miniem zijn.
Je kan dit nameten,in geval het toch teveel moest zijn kan dit opgelost worden door de halspen iets vaster te draaien (te hol met de klok mee draaien,te recht tegen de klok draaien) meestal zal dit niet nodig zijn in dit geval is weten meten.

hessepes
27 juli 2009, 17:42
en nee, zolang je kleine hoeveelheden (5 tot 6) setjes per keer besteld zouden ze geen douane kosten aanrekenen.

hmmm...ietsje meer besteld, 5 setjes akoestisch en 6 totaal electrisch, we shall see hoeveel-of er nog douane kosten bijkomen.:cooler:


Setje 012-056 zal iets harder aan de hals trekken dan 012-053 dus zal je hals iets holler staan dit effect zal echter maar zeer miniem zijn.
Je kan dit nameten,in geval het toch teveel moest zijn kan dit opgelost worden door de halspen iets vaster te draaien (te hol met de klok mee draaien,te recht tegen de klok draaien) meestal zal dit niet nodig zijn in dit geval is weten meten.

OK-bedankt, heb nog niet een verschil in spelen kunnen merken, maar zal dit een beetje in de gaten houden.