PDA

View Full Version : nog iemand erbij..



Yvonne
10 juni 2009, 17:11
Hi there,

Even keurig voorstellen. Yvonne, 27. Ben vijf jaar geleden naar Nederland verhuist en speel sinds *hoest* 14 jaar gitaar. Opzich elektrisch en accoustic alleen maar als ik te lui ben alles aantesluiten (tafelvoetbal staat voor de amps) of die buren thuis zijn (want mijn buizen amp gaat een beetje hard).

Ik luister naar veel soorten muziek van Cohen naar QOTSA en eind laatst jaar heb ik alles aan recording equipment gekregen zodat ik hiermee kan beginnen.

Over ieder enkel toy dat ik heb zou ik nu een paar zinnen kunnen schrijven waarom dit ding zo fantastisch is, maar dat bespaar ik jullie behalve als er iemand iets wil weten.

Even kijken hoe het GitaarNet Forum is. Over de "Waarschuwing Voor De Bekende Leden" moest ik wel giechelen.. sounds familiar.

Cheers to GitaarNet,
Yv

Don Capo
10 juni 2009, 17:14
Welkom! Goede muzieksmaak, daar houden wij van!

budje
10 juni 2009, 18:12
Welkom! Ben wel benieuwd waar vandaan je naar nederland bent verhuisd!

Superstick
11 juni 2009, 09:05
Inderdaad, verhuisd naar Nederland, maar waar vandaan dan?

Erikt
11 juni 2009, 12:40
Welkom. Vrouwen zijn altijd meeeer dan welkom op het forum! Ik ben eigelijk wel benieuwd naar je recordings. En je gear eigelijk! Vertelvertel!

Yvonne
16 juni 2009, 13:33
Goede middag, snarenmensen.

Heel saai kom ik uit Oostenrijk, maar mocht wel bovengronds opgroeien. En zo heb ik sinds begin jaren 90 een hele collectie toys bij elkaar gescharrelt.

*kijkt even achter haar, om te kijken wat er zo alles staat*

Ik noem het maar op zo als ik het hier zie staan...

YAMAHA acoustic, black
nog steeds een van mijn favoriete accoustic

60s ARCHTOP acoustic, red flamed, no brand
die heeft mijn vader toen hij een tiener was van een vriend afgekocht. Verschrikkelijke intonatie, de hals is een nachtmerrie in zijn geheel maar ooooh wat klinkt die fijn. Moet hem ooit laten fixen.

IBANEZ RG270, black, floyd rose, HSH
rond 2000 gekocht omdat ik ook zoiets wou hebben. Nu pas waardeer ik het ding vanwege zijn enorm fijne fingerboard en uiteindelijk ook vanwege de toplock (heet het zo?) die ervoor zorgt dat alles in tune blijft ook naar de ergste tremolo-uitbarstingen.

SQUIER STRATOCASTER, sunburst, SS
rond 92 gekocht. Kan mij wenig schelen, wat mensen over merken zeggen. Als ik een gitaar voel en hoor, maak ik hieruit mijn keuze. Pas twee geleden de actie omlaag gedaan. Heeft een heel mooie sound en door die jaren heen is het hout schitterend verkleurd. Stond ermee in Paradiso in de grote zaal te spelen, dus dat kan allemaal ook met een Squier. ;-)

en nu wordt het interessant

EPIPHONE LPS DOUBLE CUTAWAY, p90s, totally black
rond 94 gekocht. En ja ik hoor er ook bij de fruitige mensen die de p90s wel raar vonden klinken voor humbuckers. Intussen weet ik dat het sc zijn. *hoest*. Er zijn twee p90s erin en ik vind het een erg origineel geluid. Zou hem nooit nooit wegdoen. Als ze gestolen zou worden, zou ik die boef opsporen en zijn vingers breken. Ze is een van mijn mooiste stukken vanwege de double cutaway, de zwarte finishing over de gehele gitaar en de enorm eigenwijze sound.

HAGSTROM SUPER SWEDE, sunburst, coilsplit
2008 gekocht. Heb er lang op gewacht. Eindelijk was die dan in europa verkrijgbaar en ik denk ik heb dan ook iedere Super Swede in nederlandse, duitse en oostenrijkse winkels bespeelt. Vond ze alle niets aan. En toen.. naar maanden zuchten, vond ik ze. Enormst grappip vanwege de coilsplit waardoor de humbuckers een beetje een single coil feel krijgen. Veel variatie, erg makkelijk bespeelbaar en wat is ze niet mooi.

dan staan er the amps

FENDER BLUES DELUXE, tweed
2007 gekocht. Volgens mij behorend tot de hotrod serie. Hoe dan ook, ik zocht het beste CLEAN geluid voor mij. Was er maanden me bezig in vele verschillende winkels. Deze was en is het voor mij. Jammer dat ik hem thuis niet vaak gebruik, omdat het geluid echt pas mooi wordt, als de buren al doof zijn. Geen super effects daarop, maar hiervoor heb ik andere spullen. Hij is het gewoon voor mij.

PARK G10 gitaar amp, solidstate
begin jaren 90 gekocht. Vond het altijd verschrikkelijk, nu vind ik hem grappig.

PARK bass amp
ditto begin jaren 90 gekocht. Goed genoeg voor mijn doen. Au.. bijna vergeten ..ik heb ook nog

EPIPHONE bass, black
prachtig dingetje met eigen feel. Blijkbaar fijn genoeg dat iemand hem geleend heeft voor recordings.

wat nog..wat nog..

ZOOM 9002, multi-effect
jaa die is leuk

FUZZ pedal, custom made
dit superkastje heeft een vriend voor mij gebouwd

er staat nog een ander multi-FX rond van BOSS, maar die is niet van mij *hoest*

en ... wat nog?

Sinds kerst recording gear.. still unpacked.

E-MU 0404
SM57
AT2035

Oh ik verheug mij op deze dinge.. *voelt zich als het meisje in fantasyland*

Ik denk dat was het zo een beetje ;-)

Als je nog meer wil weten, shoot the question.

Groetjes met een grijn,
Yv

rudolf
17 juni 2009, 19:36
Goede middag, snarenmensen.

Heel saai kom ik uit Oostenrijk, maar mocht wel bovengronds opgroeien.



LOL :dance:

wel lederhosen?

Muzieknono
18 juni 2009, 06:49
Welkom, ik hoop dat je het hier een beetje naar je zin krijgt, wat een spullen zeg en ook al in paradiso gespeeld.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Yvonne
19 juni 2009, 16:17
@Rudilein.. nix da Lederhose. Ten eerste draag je als meissie geen Lederhosen en ten tweede hebben wij in Wenen er een andere traditie, namelijk: sarkastisch mopperen tijdens onze 2uur duurende koffiehuisbezoek.

@Dirk Jan, dankjewel. Wij doen allemaal ons best. Dinge als Lowlands helpen wel om Nederland leuk te vinden. Veel spullen ja, maar ik kan hiervan echt niets weggeven. Paradiso is wel een erg leuk podium, maar is het echt zo een big deal om er te spelen?

bert k
7 juli 2009, 23:36
Big deal? Paradiso is de hemel, de top, nirvana. Althans in Nederland. Ik heb destijds wel in alle grote en kleine zalen van hier gespeeld, maar Paradiso is de top. Volle zaal en allemaal klappen, het is twintig jaar geleden, maar ik vergeet het nooit meer. :punk:

JeroenSchaaf
8 juli 2009, 08:36
Lijkt mij ook nog een keer super tof om daar te spelen :D

Het is een zo'n beetje de top die je kan bereiken!