PDA

View Full Version : squir opgewaadeerd!!!



Nielsje
25 maart 2003, 19:40
whahoe, ik heb mijn squir een beurt gegeven, de fretten zijn allemaal weer lekker, nek bijgesteld, hals afgeschuurd( en glad dat ie is!) en als belangrijkste update, er is een element vervangen, (poe poe...) er zit nu een dimarzio the cruiser in, iemand ervaring met dit elementje ? ik moet zeggen, m'n strat klinkt nu echt een stuk lekkerder, veel minder schel (joepie) echt een tip voor iedereen met een squir...

marc_o
25 maart 2003, 20:00
aha, je hebt je dimarzio afgewaardeerd lees ik net? :wink:

strontraper jos
25 maart 2003, 20:28
ik heb een half jaar geleden ook een nieuw brugelement in m'n squier gestoken en de sound is een pak beter. kan nu op fatsoenlijke wijze dienen als backup voor m'n ibanez, maar écht shredden is er niet bij vind ik persoonlijk, maar ja, iemand anders kan misschien vinden van wel...

groetjes,
jos

Electrical Storm
25 maart 2003, 20:33
Hey cool man!! Ben ook nog altijd aan het twijfelen of ik m'n brugpickup nog ga vervangen of niet...

Wouter J
25 maart 2003, 20:58
Oke...

Hier is het verhaal van hoe ik van mijn squier Telecaster een super gitaar heb gemaakt.

De body afgestript en geschaaft, toen heb ik er een top van gevlamd esdoorn op gedaan een strat back contour gebeitelt. Elementen vervangen door Seymore Duncans (Een vintage pro bij de hals en een little '59 bij de brug) en de oude stem knoppen vervangen door Schallers.

Het resultaat was het geld meer dan waard ^_^

Timmer
25 maart 2003, 20:59
Is een squier dat waard dan? (heb geen idee van de kwaliteit daarvan)

JV
25 maart 2003, 21:06
ik heb mijne ook al flink verbouwd. kinman blues set, schaller tuners, een frees met me initialen (JV) in de headstock. hals zwart gelakt.

en binnnenkort een alder body met flame maple top. dan uiteindelijk later nog de hals vervangen en je kan toch zeggen dat je een volledige custom shop hebt :smile:

crypticon
25 maart 2003, 21:06
zijn dit soort upgrades ook uit te halen met een ibanez grx 40 (of is dat nog erger schroothout) en zo ja welke raden jullie aan??

JV
25 maart 2003, 21:10
Op 2003-03-25 21:06, schreef crypticon:
zijn dit soort upgrades ook uit te halen met een ibanez grx 40 (of is dat nog erger schroothout) en zo ja welke raden jullie aan??



ligt eraan of je de hals lekker vindt. body is altijd te vervangen. hals een andere vorm geven is lastiger, maar als je van plan bent die ook te vervangen kan je beter een goeie gitaar kopen. tenzij je daar niet direct geld voor hebt zoals ik

frontman
25 maart 2003, 21:17
hoi wat zou mijn yamaha pacifica 112 voor upgrades kunnen gebruiken? ik ben zelf een leek.. maar ik hoor wel eens dat de tremolo waardeloos is?

JV
25 maart 2003, 21:19
brug of trem?

als je zadels en de brug zelf ruk zijn dan vervangen. wordt hij vals bij gebruik van de trem gewoon de trem vastzetten

Negative K3 fan
25 maart 2003, 21:26
Op 2003-03-25 21:06, schreef JV:
ik heb mijne ook al flink verbouwd. kinman blues set, schaller tuners, een frees met me initialen (JV) in de headstock. hals zwart gelakt.

en binnnenkort een alder body met flame maple top. dan uiteindelijk later nog de hals vervangen en je kan toch zeggen dat je een volledige custom shop hebt :smile:


Dan zit er (bijna) niets squiers meer aan.

Azrael
25 maart 2003, 21:43
Op 2003-03-25 21:06, schreef crypticon:
zijn dit soort upgrades ook uit te halen met een ibanez grx 40 (of is dat nog erger schroothout) en zo ja welke raden jullie aan??



Die Ibanez is een even groot stuk schroothout als een Squier (ik heb hem ook die GRX:)). Maar als je hem leker vind spelen zou je de elementen kunnen vervangen / tuners. Meer zou ik er niet aan doen want dan kan je beter een nieuwe gitaar kopen. Goed afstellen doet ook wonderen overgens.

Han Solo
26 maart 2003, 08:45
Frontman: Ik ken die Yam 112, die zou in ieder geval opknappen van een paar betere elementen. Degene die ik ooit had had de output van een koelkastmagneetje.

jack to the bone
26 maart 2003, 08:54
mijn ibanez (rx ofso...) doet t na de opknapbeurt ook weer geweldig.
zit alleen nog maar een gibson PAF in. scheurt als een tierelier...
tegen het ontstemmen:
- veren aandraaien, zodat de trem nog maar een kant op kan
- topkam vervangen door een teflon exemplaar, scheelt zeeeeer veel
het is geen floyd rose, maar kan nu ook dive bombs aan.... :grin:

JV
26 maart 2003, 10:05
Op 2003-03-25 21:26, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-03-25 21:06, schreef JV:
ik heb mijne ook al flink verbouwd. kinman blues set, schaller tuners, een frees met me initialen (JV) in de headstock. hals zwart gelakt.

en binnnenkort een alder body met flame maple top. dan uiteindelijk later nog de hals vervangen en je kan toch zeggen dat je een volledige custom shop hebt :smile:


Dan zit er (bijna) niets squiers meer aan.


correctie, dan zit er helemaal niks squiers meer aan. pots ed zijn ook al vervangen, slagplaat vervangen en de brug wordt met de body mee vervangen.

ik doe het alleen op deze manier omdat ik niet meteen genoeg geld had om er 1 te laten maken

Nielsje
26 maart 2003, 12:22
hm.... tja ik vind het een hele vooruitgang bij m'n squir...klinkt echt goed, maar iemand hier wilde um gebruiken als backup voor een 'ibbi', nou dat doe ik niet, dit is gewoon mijn gitaar voor clean geluid, dire straits en weet ik veel, en daar is het goed voor en dan klinkt ie ook vet goed....het volende dat ik ga vervangen zijn de tuners.

Ic3gl0vE
26 maart 2003, 14:03
ooit wordt mijn strat (probe) ook een ontiegelijke scheurplank :smile: maar dat gaat nog hééél lang duren.

wat er vervangen moet: pickupswitch, pots, alles aan de binnenkant eigenlijk... de brug, de elementen, de input, de tuners en de strapbuttons :smile:

Oja en de slagplaat ook nog want ik wil er 2 humbuckers in

BLOK182
26 maart 2003, 15:31
In mijn stagg strat zit nu ook een brughumbucker, klinkt ook al een stuk beter, hoewel het nog steeds niet je-van-het is. Ik wil er nog wel een keertje nieuwe stemmechanieken opzetten, wat er nu op zit, tja, als je er naar kijkt dan....