PDA

View Full Version : Hnad --pooorrrnnnn---



classicrooock
10 juni 2009, 17:06
yaaay net mesa boogie dual rectifier gaan halen....maaar eve een vraagje :s
ik heb alles aangesloten volgens boekje maar er komt geen geluid uit de amp:dontgeti: kan iemand me helpen?




het problem is dus...ik hoor dat de amp en da cabinet goed zijn aangesloten (plop als je van kanaal wisselt) maar de input van de gitaar lijtk gemute...dus ik krijg geen gitaar geluid er door



pics!!!!

http://img20.imageshack.us/img20/6071/p080609185003.th.jpg (http://img20.imageshack.us/my.php?image=p080609185003.jpg)
http://img40.imageshack.us/img40/6364/p0806091849.th.jpg (http://img40.imageshack.us/my.php?image=p0806091849.jpg)
http://img44.imageshack.us/img44/6383/p0806091850.th.jpg (http://img44.imageshack.us/my.php?image=p0806091850.jpg)
http://img20.imageshack.us/img20/8353/p080609185002.th.jpg (http://img20.imageshack.us/my.php?image=p080609185002.jpg)

sjaak1990
10 juni 2009, 17:18
Misschien bij vervoer een buisje scheef gaan zitten oid, een slecht contact. Als je een plop hoort dan moet de speakerkabel goed zijn. Andere gitaar en/of kabel geprobeerd? Anders kijken of de buizen allemaal branden.

lindstrom
10 juni 2009, 17:27
alle knoppen op stand 5 zetten.. dan weet je zeker dat je niks "vergeten" ben open te draaien zoals een master

volume op gitaar ?

andere kabel proberen ?

speakerkabel wel in de juiste jack ingang ?

nog op standby ?

pedaal ertussen met lege batterij ?

AART
10 juni 2009, 17:30
heb je solo volume aanstaan, fx loop? Buisjes even controleren of ze goed zitten.

Wat voor rectifier btw, 2ch of 3ch? Staan je gain en volume open? Niks tussen gitaar en amp behalve kabel?

classicrooock
10 juni 2009, 18:00
er gloeit een buis niet.....heb ze al in en uit gehaalt maar helpt niets

AART
10 juni 2009, 18:03
Wat voor buis? Welke positie. En niet gloeien zegt over het algemeen weinig (de rectifier tubes branden sowieso niet als je hem op silicon diodes zet.

Heb je btw ervaring met buizenamps en heb je de manual al helemaal doorgelezen?

classicrooock
10 juni 2009, 18:05
Wat voor buis? Welke positie. En niet gloeien zegt over het algemeen weinig (de rectifier tubes branden sowieso niet als je hem op silicon diodes zet.

eerste rechts (v1 denk ,ik) en hij staat op silicon diodes

edit: de 2 eerste branden niet...
en ja ik heb ervaring met buize amps... heb marshall jvm

Rinze
10 juni 2009, 18:27
Heb je hem voor de aankoop wel geprobeerd en deed ie het toen wel? :soinnocent:

pannekoek
10 juni 2009, 18:29
check de zekeringen even voor de zekerheid, kan gesprongen zijn :)


iig alvast gefeliciteerd! ik zou zelf ook graag een rectifier willen hebben!

classicrooock
10 juni 2009, 18:37
check de zekeringen even voor de zekerheid, kan gesprongen zijn :)


iig alvast gefeliciteerd! ik zou zelf ook graag een rectifier willen hebben!

al gechecked....hij gaat morgen terug naar de winkel

classicrooock
10 juni 2009, 18:41
Heb je hem voor de aankoop wel geprobeerd en deed ie het toen wel? :soinnocent:

ik heb hem bij piens getest en dan bestelt bij lokale gitaarboer..piens is wat ver rijden en te prijzig

Rinze
10 juni 2009, 18:42
ik heb hem bij piens getest en dan bestelt bij lokale gitaarboer..piens is wat ver rijden en te prijzig

MAW je hebt dit exemplaar niet getest voor aankoop? Had je misschien beter wel even kunnen doen.

classicrooock
10 juni 2009, 18:44
MAW je hebt dit exemplaar niet getest voor aankoop? Had je misschien beter wel even kunnen doen.

ga hem morge terug brengen..

Baco
10 juni 2009, 18:47
ik heb hem bij piens getest en dan bestelt bij lokale gitaarboer..piens is wat ver rijden en te prijzig
Ze hebben daar onlangs een totale prijsdaling van 20% doorgevoerd, trouwens...

Oh, en gefeliciteerd met je amp, trouwens! Hopelijk is je probleempje snel opgelost en kan je van je amp gaan genieten!

MarkV
10 juni 2009, 19:02
Jammer hoor! Tegenvallende HNAD zo... Succes ermee.

classicrooock
10 juni 2009, 19:09
ik hooooooop dat het iets klein is!

AART
10 juni 2009, 19:22
Hmm, dan kan je inderdaad beter terug naar de winkel. Amps direct uit de doos hebben vaker kapotte buisjes (ivm transport). Zeker Mesa's hoor je dat vaker van (gelukkig gaan ze daarna bijna nooit meer kapot). Volgende keer in de winkel even testen, dan kan je het daar even oplossen.

Even terug en dan is het geen groot probleem waarschijnlijk.

Zonde, moet je nog een dag langer op de marshall spelen ;)

classicrooock
10 juni 2009, 19:25
Hmm, dan kan je inderdaad beter terug naar de winkel. Amps direct uit de doos hebben vaker kapotte buisjes (ivm transport). Zeker Mesa's hoor je dat vaker van (gelukkig gaan ze daarna bijna nooit meer kapot). Volgende keer in de winkel even testen, dan kan je het daar even oplossen.

Even terug en dan is het geen groot probleem waarschijnlijk.

Zonde, moet je nog een dag langer op de marshall spelen ;)

en het is morgen net repetiese :mad:

JeanPaul du Vinnie
10 juni 2009, 21:27
Ach, daarna kan je de rest van je leven op de bruutste metalamp ooit spelen. :)

Disclaimer: mijn mening.

Njam njam, Recto's. Mooie cab trouwens, ook. Had je die al of heb je die samen met de versterker gekocht?

bagheera
10 juni 2009, 23:54
en het is morgen net repetiese :mad:

kun je niet vlak voor de repetiese naar de gitaarwinkel gaan.
Met wat geluk heb je hem al terug mee naar de repetiese

Hey van Baal man, ik had een vriendin ( het lief van een andere vriendin ) die daar in het meisjes voetbal team zat.
Speciaal dialect ook is het niet?

sjaak1990
11 juni 2009, 08:21
Heb je zelf geen buisjes liggen?

Wel lullig als je hem niet meteen aan de tand kan voelen maar dan voelt het straks extra goed!

Marc Oblivian
11 juni 2009, 09:29
Heb je al gekeken naar wat Aart zei? Zo ja, dan heb ik niets gezegd...
Maar anders:er zitten draaiknopjes achterop: effectsloop enzo. Als een paar van die knoppen op 0 staan, dan komt er geen geluid uit de amp.
Zet ze gewoon even op 12 uur en kijk dan wat er gebeurt (zet je mastervolume voorop even zacht, anders kan het schrikken worden). Volgens mij doet hij het dan gewoon...
Ik heb ook een DR gehad en had in het begin hetzelfde als jij nu hebt. Is even wat anders dan andere amps, dus je wordt daar snel door verrast, door de werking van de knoppen achterop.
Lees ook even de gebruiksaanwijzing: daar staat het allemaal uitgelegd in minder cryptische bewoordingen als de mijne. Succes!

classicrooock
11 juni 2009, 11:22
kun je niet vlak voor de repetiese naar de gitaarwinkel gaan.
Met wat geluk heb je hem al terug mee naar de repetiese

Hey van Baal man, ik had een vriendin ( het lief van een andere vriendin ) die daar in het meisjes voetbal team zat.
Speciaal dialect ook is het niet?

ja:d soms wel vrij raar voor buitenstaanders

classicrooock
11 juni 2009, 11:23
Heb je al gekeken naar wat Aart zei? Zo ja, dan heb ik niets gezegd...
Maar anders:er zitten draaiknopjes achterop: effectsloop enzo. Als een paar van die knoppen op 0 staan, dan komt er geen geluid uit de amp.
Zet ze gewoon even op 12 uur en kijk dan wat er gebeurt (zet je mastervolume voorop even zacht, anders kan het schrikken worden). Volgens mij doet hij het dan gewoon...
Ik heb ook een DR gehad en had in het begin hetzelfde als jij nu hebt. Is even wat anders dan andere amps, dus je wordt daar snel door verrast, door de werking van de knoppen achterop.
Lees ook even de gebruiksaanwijzing: daar staat het allemaal uitgelegd in minder cryptische bewoordingen als de mijne. Succes!

alles gedaan

classicrooock
11 juni 2009, 11:23
Heb je zelf geen buisjes liggen?

Wel lullig als je hem niet meteen aan de tand kan voelen maar dan voelt het straks extra goed!

geen extra buisjes (tenzij ik ze uit men marshall haal)

classicrooock
11 juni 2009, 11:24
Ach, daarna kan je de rest van je leven op de bruutste metalamp ooit spelen. :)

Disclaimer: mijn mening.

Njam njam, Recto's. Mooie cab trouwens, ook. Had je die al of heb je die samen met de versterker gekocht?

ik had de cab al ja

AART
11 juni 2009, 11:38
Is je winkel nog niet open? Vort, op naar de shop!

kenx
11 juni 2009, 17:29
En? Ben je vandaag naar de winkel geweest?

Guitar GoD
11 juni 2009, 17:41
idd, ik ben benieuwd

classicrooock
11 juni 2009, 17:42
heb hem daar moeten laten:(:( hij word waarschijnlijk opgestuurt:mad:

Baco
11 juni 2009, 17:48
heb hem daar moeten laten:(:( hij word waarschijnlijk opgestuurt:mad:

Man, man, dat is zwaar kl*te :mad:

kenx
11 juni 2009, 17:58
Ja idd zwaar klote, al moet ik langs een kant wel zeggen dat het je eigen schuld is. Had je een versterker genomen die je eerst had getest in de winkel dan had je dit waarschijnlijk niet meegemaakt. En daarbij, je zegt dat piens te ver is voor jou. Ik woon vlak bij baal, maar voor een versterker van om en bij de 2000 euro zou ik dan toch ook nog eens naar die winkel rijden, ver of niet...

Hopelijk is de boel snel in orde dat je kan speleuuh:blast:

Al vind ik wel dat je een vervangversterker had moeten krijgen!

Grtz

AART
11 juni 2009, 18:08
Ja idd zwaar klote, al moet ik langs een kant wel zeggen dat het je eigen schuld is. Had je een versterker genomen die je eerst had getest in de winkel dan had je dit waarschijnlijk niet meegemaakt. En daarbij, je zegt dat piens te ver is voor jou. Ik woon vlak bij baal, maar voor een versterker van om en bij de 2000 euro zou ik dan toch ook nog eens naar die winkel rijden, ver of niet...

Hopelijk is de boel snel in orde dat je kan speleuuh:blast:

Al vind ik wel dat je een vervangversterker had moeten krijgen!

Grtz

Als je nog een andere goede amp hebt lijkt me dat niet zo nodig. Wel kut dat je hem kwijt bent voor een tijdje.

classicrooock
11 juni 2009, 18:22
ik heb nog een jvm410 dus geen probleem. maar die heb ik bij piens gaan kopen, en hij moest eens binnen voor reparatie en dat heeft 6 weken geduurd. daarom dus geen piens meer en mijn ouders vinden het ook niet leuk om zo ver te rijden.

kenx
11 juni 2009, 18:22
Als je nog een andere goede amp hebt lijkt me dat niet zo nodig. Wel kut dat je hem kwijt bent voor een tijdje.

Ja da's waar, als hij een andere goede amp heeft. Maar ik vind dat een muziekwinkel die een amp verkoopt en die stuk blijkt te zijn, gewoon uit zichzelf een vervanger mag meegeven...

kenx
12 juni 2009, 20:02
Hou ons zeker op de hoogte!

Grtz

Neals
12 juni 2009, 20:14
Het lijkt mij dat een D.O.A. meteen vervangen zou moeten worden. Ik zou zelf een dergelijk product weigeren. Wie weet wat er verder nog aan mankeert. Ik zou een ander exemplaar eisen.

Puerco
13 juni 2009, 06:26
In dit geval zou ik geeist hebben dat ze de amp omruilen dan wel geld terug geven. Zij hebben immers een kapotte amp geleverd en het is niet later gebeurd ofzo. De kans bestaat zelfs dat ze er van wisten en op deze manier zonder kosten voor hun er toch af proberen te komen.
Te schandelijk voor woorden gewoon, ik snap niet dat je daar genoegen mee genomen hebt.....
Zijn daar trouwens geen wettelijke bepalingen voor, dat je bv binnen 48 uur omruilgarantie hebt ofzo???
Sterkte nog met dit uiterst treurige geval!!!!! Mooie amp dat wel maar wat een K.U.T. zaak zeg....

classicrooock
14 juni 2009, 00:21
it's alive!!!!! aliveee i tell you!!!


man wat een monster amp:o kan niet wachten tot volgende rep:cheerup::cheerup:
het was blijkbaar een kapotte buis maar eht was snel opgelost dus het viel nog mee.

al bij al ik ben een zeer tevree man!



ps: ik think i just cummed :mmmm:

kenx
14 juni 2009, 00:26
Heb je hem terug? Ik veronderstel van wel:cheerup:

PROFICIAT man!! seg en euuh?? Wat schol eraan?

Dat wil ik wel eens weten, maar antwoord maar 's wanneer je tijd hebt, ik raad dat je het nu en morgen en volgende week veel en veel te druk gaat hebben met spelen:D

Veel plezier ermee!

Grtz

classicrooock
14 juni 2009, 00:37
Heb je hem terug? Ik veronderstel van wel:cheerup:

PROFICIAT man!! seg en euuh?? Wat schol eraan?

Dat wil ik wel eens weten, maar antwoord maar 's wanneer je tijd hebt, ik raad dat je het nu en morgen en volgende week veel en veel te druk gaat hebben met spelen:D

Veel plezier ermee!

Grtz

kapotte buis

bagheera
14 juni 2009, 00:40
Zeg eens,

heb jij die top gekocht bij B&G music want ik zag daar vandaag identiek dezelfde top met het zelfde probleem?
Kan toeval zijn maar ik moest toch meteen aan jou denken :hippie:

EDIT: waarschijnlijk niet gezien jij die van jou terug hebt en de top die ik gezien heb had nog wel een weg af te leggen

classicrooock
14 juni 2009, 00:48
Zeg eens,

heb jij die top gekocht bij B&G music want ik zag daar vandaag identiek dezelfde top met het zelfde probleem?
Kan toeval zijn maar ik moest toch meteen aan jou denken :hippie:

EDIT: waarschijnlijk niet gezien jij die van jou terug hebt en de top die ik gezien heb had nog wel een weg af te leggen

b&g in aarschot??

JeanPaul du Vinnie
14 juni 2009, 02:48
it's alive!!!!! aliveee i tell you!!!


man wat een monster amp:o
Haha, doet mij denken aan de eerste keer dat ik door een Recto speelde. Die brul is echt met geen andere (niet-boutique) versterker te vergelijken.

Veel plezier! En probeer de buurt niet te al te zeer op stang te jagen.

kenx
14 juni 2009, 10:06
kapotte buis

Al bij al valt het dan nog wel mee... Het had erger gekund...

& nu spelen maar!

classicrooock
14 juni 2009, 16:17
Veel plezier! En probeer de buurt niet te al te zeer op stang te jagen.

te laat :cheerup:

LCH
14 juni 2009, 21:06
ik heb nog een jvm410 dus geen probleem. maar die heb ik bij piens gaan kopen, en hij moest eens binnen voor reparatie en dat heeft 6 weken geduurd. daarom dus geen piens meer en mijn ouders vinden het ook niet leuk om zo ver te rijden.

Goeie genade! 16 jaar en nu al een Marshall JVM410 en een dikke Mesa Boogie! Je moest eens weten op wat voor rommel ik speelde toen ik 16 was ;)

Gefeliciteerd en geniet er van!

Neals
14 juni 2009, 21:09
Goeie genade! 16 jaar en nu al een Marshall JVM410 en een dikke Mesa Boogie! Je moest eens weten op wat voor rommel ik speelde toen ik 16 was ;)

Gefeliciteerd en geniet er van!

Zelfs op mijn hogere leeftijd heb ik zulke gear nog niet eens ;)

Ach ja! Wie een line6 spider niet eert, is een Mesa Boogie niet weert.

classicrooock
14 juni 2009, 23:40
Goeie genade! 16 jaar en nu al een Marshall JVM410 en een dikke Mesa Boogie! Je moest eens weten op wat voor rommel ik speelde toen ik 16 was ;)

Gefeliciteerd en geniet er van!

ik werk wel gemiddelt 31 uur per weekend en ga nog naar school he.en ik spendeer mijn geld aan gitaren en amps (en sigaretten)in de plek van drugs.
ooit had ik een cube30 hoor:hippie:


edit:line 6 **buigt, en zegt:i'm not worth it) line6 is best goede shit alleen verkies ik mesa

pannekoek
14 juni 2009, 23:44
ik werk wel gemiddelt 31 uur per weekend en ga nog naar school he.en ik spendeer mijn geld aan gitaren en amps (en sigaretten)in de plek van drugs.
ooit had ik een cube30 hoor:hippie:


edit:line 6 **buigt, en zegt:i'm not worth it) line6 is best goede shit alleen verkies ik mesa

haha ik ken het:hippie:

begon ook met een cube 30 ;)

JeanPaul du Vinnie
14 juni 2009, 23:57
31 uur werken per weekend? :confused: Is dat niet in strijd met de arbeidswetgeving, zeker op jouw leeftijd?

classicrooock
15 juni 2009, 00:06
31 uur werken per weekend? :confused: Is dat niet in strijd met de arbeidswetgeving, zeker op jouw leeftijd?

shht!!! zwart werken

edit:toch geen politie he?

JeanPaul du Vinnie
15 juni 2009, 13:51
De Belgische politie is jammer genoeg niet bevoegd voor Nederlandse inbreuken op de arbeidswetgeving. En jammer genoeg zit ik ook niet bij de politie. :dontgeti:

Anders nam ik met plezier beslag op die Recto. Moehaha.

AART
15 juni 2009, 14:02
De Belgische politie is jammer genoeg niet bevoegd voor Nederlandse inbreuken op de arbeidswetgeving. En jammer genoeg zit ik ook niet bij de politie. :dontgeti:

Anders nam ik met plezier beslag op die Recto. Moehaha.

Het lijkt me alsnog niet dat het loon dan ingenomen wordt, volgens mij volgt enkel een fikse boete voor de werkgever.

tidalwave_sideburns
15 juni 2009, 14:08
Dealtje sluiten met die werkgever, heb je straks ook zo'n mooie rectifier!