PDA

View Full Version : Blackstar HT-5 komt tekort bij zware metal, pedaalsuggesties....



Das Schaap
10 juni 2009, 16:54
Goed zoals er in de titel al staat heb ik een blackstar ht-5 top staan met een 1x12 (V30) cab eronder. Clean is super, overdrive is overdrive, maar ik mis toch die stap verder in de zware metal. Zware metal is dus bijvoorbeeld Nevermore, Soilwork, Slipknot, dat is het kaliber scheur wat ik zoek, niet het geluid van die bands.

Gezien de prijs van het setje wat ik heb hou ik mijn budget sowieso onder de 100 euro, liefst eigenlijk meer rond de helft daarvan, maar voor iets goeds ben ik best bereid net verder te gaan.
Ik gebruik em voornamelijk thuis en niet in bandsituatie, ik ben meer gericht op opnames ermee. Digitaal valt alles toch een beetje tegen om het geluid wat op te fokken dus dan maar terug naar waar het begint. Het blijft allemaal dus op wat lager volume, ik ben sinds een paar weken overgestapt van een POD XT Pro naar een buizenversterker nu dus, maar ja het is nogal een verschil in de scheur die ik nu heb.

Twee pedalen die al wel m'n interesse hadden (deels vanwege de prijs) zijn de Hughes & Kettner Warp Factor en uit de nieuwe serie van Danelectro de Cool Cat Metal. Ik las ook al dingen over de Zoom Tri-tone, maar dan moet ik vooral tweedehands gaan kijken en ik heb liever direct wat ik wil.:cheerup:

Nog suggesties van andere blackstar gebruikers of mensen die ervaring hebben met bovenstaande pedalen of iets aan te raden hebben ?

M'n laatste pedaal ooit was de metalzone en dat was but, daarna overgestapt op modeling en nu dus weer terug. Het is nog nieuw voor me.:chicken:

Rinze
10 juni 2009, 18:35
Gooi er eens iets Tube Screamer achtigs voor op het scheurkanaal, dat moet het wel doen en dan heb je toch het scheurkarakter van de Blackstar. De H&K is kut, heb ik gehad. Dood en muf in het hoog.

In de tijden voordat er weet ik hoeveel Rectumfriers en pedalen te koop waren haalden heavy bands hun scheur ook uit een JCM 800 met een TS of Rat ervoor. Slipknot-scheur gaat daar gemakkelijk mee. Je gitaar, elementen en speelstijl tellen natuurlijk ook mee. Als daar iets aan mankeert zul je dat met meer scheur uit een pedaal niet maskeren.

Tot slot zou ik nog willen zeggen dat je juist bij opnames beter met wat minder scheur kunt werken, klinkt uiteindelijk vetter. Meer scheur levert in een opname vaak teveel vies tophoog en dan klinkt het toch weer dun.

DeiDRagonas
10 juni 2009, 18:39
Mn drie fav's in de goedkopere prijsklasse:

Digitech Death Metal (minpunt is dat de gain niet instelbaar is), Line6 Uber Metal (zeeeer veelzijdig maar wel modeling) en de Boss Metalcore (one trick pony maar wel lekker beuken).

Succes, R!

HANNESSTINKT
10 juni 2009, 19:08
EHX metal muff

Liquid_Metal
10 juni 2009, 19:13
You have PM cuz I have a Screamer (niet te koop, maar ik wil de HT-5 graag horen).

dennis_rhcp
10 juni 2009, 19:20
Ik heb de vox satchurator,

http://www.guitarsite.com/news/images/pedals/vox_satchurator.jpg

fijn pedaal onder de 100 euro, lekker distortion, kijk maar de youtube filmpjes,

deefke666
10 juni 2009, 19:35
ik heb vorige week de blackstar ht dual gekocht en daar ben ik super tevreden over, t was echt de klank die ik zocht...
ik heb daar ook de ht dist en de distx even geprobeerd en volgens mij is die ht distx echt iets voor jou....

grtz d

qwertyuiop
10 juni 2009, 20:33
ik gebruik een rat als distortion op m'n ht5 combootje, maar ik denk dat die voor jou nog te weinig "metal" is. misschien inderdaad een blackstarpedaal? hoewel die boven het budget ligt, zou ik 'm toch proberen, ik hoor daar veel goeds over. Ga die pedalen zelf ook eens proberen binnenkort nu ik weet dat de ht5 zo goed klinkt.

Liquid_Metal
10 juni 2009, 22:06
Ik wil mijn Distortion X van de hand doen (zodoende PM gestuurd :)) maar mij is ook aangeraden dat ik deze zou kunnen gebruiken om een HT-5 (die ik nog niet heb) op keiharde metaltone te kunnen zetten. Ik heb het nog niet geprobeerd want ik heb geen HT-5, maar zou het zéker willen horen.

Negative K3 fan
10 juni 2009, 23:26
Visual Sound son of hyde misschien?

Die gaat zeker ver wat betreft hoeveelheid distortion en ik vond hem in de gitaarwinkel beter dan een aantal andere, waaronder de satchurator.

Das Schaap
11 juni 2009, 14:07
Bedankt voor de reacties al, gelijk maar even filmpjes zitten zoeken van de Satchurator en de Son of Hyde.
Beide zijn wel nice (en @ de max van m'n budget heh).
Hoe houdt de Satchurator zich bij snelle palmmutes alleen, ik hoor alleen maar rustigere dingen die gespeeld worden op high gain.
De Son of Hyde houdt zich daar wel goed maar daar heb ik weer niks van qua high gain (shred) lead sounds.:makeup:

Als feedback ze heeft ga ik ff een middagje klooien, maar meer suggesties zijn altijd welkom.:cheerup:

TimmU
11 juni 2009, 15:37
Bedankt voor de reacties al, gelijk maar even filmpjes zitten zoeken van de Satchurator en de Son of Hyde.
Beide zijn wel nice (en @ de max van m'n budget heh).
Hoe houdt de Satchurator zich bij snelle palmmutes alleen, ik hoor alleen maar rustigere dingen die gespeeld worden op high gain.
De Son of Hyde houdt zich daar wel goed maar daar heb ik weer niks van qua high gain (shred) lead sounds.:makeup:

Als feedback ze heeft ga ik ff een middagje klooien, maar meer suggesties zijn altijd welkom.:cheerup:

Palmmutes zijn te gek op de satchuartor. dat red ie wel.

the sure thing
11 juni 2009, 16:04
Ik heb de vox satchurator,

http://www.guitarsite.com/news/images/pedals/vox_satchurator.jpg

fijn pedaal onder de 100 euro, lekker distortion, kijk maar de youtube filmpjes,Kan je daar een lekkere gillende lead op krijgen met een enkelspoeler (bijvoorbeeld een strat)?

Das Schaap
11 juni 2009, 23:39
Zo dit was een kort hulptopic, vandaag vrij impulsief de Satchurator gekocht. Ik heb em bij feedback samen met een Blackstar HT distortion. En tja die Satchurator daar kon ik wel mee werken, hij kon alles wat ik er op af gooide aan. Zelfs m'n jazz solo geluid werd net iets lekkerder en op een fender daar had ik echt een geil clean geluid.
Die blackstar, pff die had echt teveel gain en teveel knoppen. Als ik een leuk clean geluid op de amp had en ik ging met die distortion klooien dan kon ik eigenlijk weinig wat ik echt lekker vond klinken.
Thuis werkt die Satchurator ook wel leuk, ik heb nog niet kunnen opnemen ermee, maar het bevalt meer dan het drive kanaal van m'n amp dat sowieso.:ok:

Leuk ding dus en hij kan alles aan wat ik wil, van jazz tot metal, nu nog alles daartussen even goed vinden, het pedaal is erg gevoelig.

Zo dat was een duidelijk gestructureerd verhaal.:dontgeti:

Oja last but not least, dankzij mij is dat ding nu 20 euro goedkoper bij feedback. :)

marter544
12 juni 2009, 14:45
Gefeliciteerd met je nieuwe amp en pedaal, maar ik vind er een aardig metal geluid uit komen (http://www.youtube.com/watch?v=mDFQi_jBN20). Niet zover als een metalamp a la Engl of Mesa, maar toch best vet.

EDIT: Ik ga hier dood van het GAS, en heb toch zelden last van GAS.. Weet iemand waar je die in twente kan proberen?

Liquid_Metal
12 juni 2009, 15:26
Yep ik wil 'm ook graag proberen. Misschien dat Das Schaap bereidwillig is :D.

TimmU
12 juni 2009, 16:27
Zo dit was een kort hulptopic, vandaag vrij impulsief de Satchurator gekocht. Ik heb em bij feedback samen met een Blackstar HT distortion. En tja die Satchurator daar kon ik wel mee werken, hij kon alles wat ik er op af gooide aan. Zelfs m'n jazz solo geluid werd net iets lekkerder en op een fender daar had ik echt een geil clean geluid.
Die blackstar, pff die had echt teveel gain en teveel knoppen. Als ik een leuk clean geluid op de amp had en ik ging met die distortion klooien dan kon ik eigenlijk weinig wat ik echt lekker vond klinken.
Thuis werkt die Satchurator ook wel leuk, ik heb nog niet kunnen opnemen ermee, maar het bevalt meer dan het drive kanaal van m'n amp dat sowieso.:ok:

Leuk ding dus en hij kan alles aan wat ik wil, van jazz tot metal, nu nog alles daartussen even goed vinden, het pedaal is erg gevoelig.

Zo dat was een duidelijk gestructureerd verhaal.:dontgeti:

Oja last but not least, dankzij mij is dat ding nu 20 euro goedkoper bij feedback. :)

Nice. Ik raad je wel aan om de pad switch uit te laten, die beviel me helemaal niet. Ik heb meestal mn gain op de helft staan, en met de more-switch krijg ik dan nog wat meer erbij als ik dat nodig heb.

LPplayer
3 februari 2010, 13:18
De blackstar-ht5 heeft best wel een lekkere metal/moderne overdrive als je em naar de amerikaanse stand zet.
Gewoon dan een Tubescreamer ervoor gooien of een H&K-Warp.
werkt voor mij perfect. Supah soundje.
Het enige wat soms jammer is is de 10" speaker. Als je er een 1x12 op zet kan het al iets vetter klinken.

Maar deze amp heeft voor de studio en live MET PA genoeg opties :)

Terminus
4 februari 2010, 19:57
De HT-Dual kopen zou ook niet zo verstandig zijn aangezien het de voorversterker van de HT-5 is in pedaalvorm.

MarkS
5 februari 2010, 20:48
De HT-Dual kopen zou ook niet zo verstandig zijn aangezien het de voorversterker van de HT-5 is in pedaalvorm.

Minus het crunch-standje die je op de HT Dual wel hebt.