PDA

View Full Version : Vervanging of Verbetering?



Maleco
10 juni 2009, 13:37
Hey,

Ik zit al een hele tijd te zoeken naar een geschikte nieuwe amp voor mij
maar, vooral door mijn kleine budget, wil het niet echt lukken :(

Ik bezit nu een Marshall G50R CD en ik merk steeds meer dat ik beter wil,
ik speel nu al een tijdje en dan vooral classic rock en oude metal (denk aan
AC/DC,Metallica,Iron Maiden) en ik wil nu qua geluid wat beters,het is moeilijk te omschrijven maar voor mijn gevoel krijg ik te weinig 'punch' uit mn versterker. Het feit dat mijn versterker niet harder kan dan standje 1 (max) helpt daar ook aan mee.

Na zelf rond te zitten kijken zag ik dat de laagwattage buizenampjes steeds meer verschijnen en deze bevallen mij wel :) Amps waar ik nu naar kijk zijn:

Blackheart Little Giant, lekker goedkoop, moet het ruigere werk wel uit pedalen halen

Blackstar HT-5,iets duurder maar ook beter geschikt voor ruiger werk.

Bij de blackheart zal ik dan zelf effecten moeten kopen (ben ik nog niet echt in thuis) en ik dacht misschien dat een POD multieffect oid wel een idee was.

Zou je met de blackheart en een ,al dan niet multi ,effect hetzelfde kunnen bereiken als een blackstar of is de kwaliteit zo veel minder dat ik er eigenlijk niks mee op schiet?

Qua budget zou ik de blackheart top kunnen kopen (rond de 150) maar dan moet ik wel mijn versterker houden als kabinet of een los kabinet halen voor mijn verkochte versterker...

Zouden jullie enig licht in deze voor mij duistere en onbekende tijd kunnen werpen? :soinnocent: Alle suggesties zijn welkom

lindstrom
10 juni 2009, 16:49
vox nighttrain ! leuke bak, kan ook zacht !

Nellyrocks
10 juni 2009, 17:00
Waarom wil iedereen de sound van gitaristen die enorme stacks gebruiken uit hele kleine ampjes halen. Ik ben bang dat je het niet moet gaan vergelijken. zeker niet op slaapkamervolume.

Die Vox (Of misschien dan ook een Tiny Terror) is inderdaad erg leuk maar waarschijnlijk boven je budget als je naar een Blackstar zit te kijken en €150,- kwijt wil zijn voor je amp.

Ik zou even doorsparen.

lindstrom
10 juni 2009, 17:07
Waarom wil iedereen de sound van gitaristen die enorme stacks gebruiken uit hele kleine ampjes halen. Ik ben bang dat je het niet moet gaan vergelijken. zeker niet op slaapkamervolume.

Die Vox (Of misschien dan ook een Tiny Terror) is inderdaad erg leuk maar waarschijnlijk boven je budget als je naar een Blackstar zit te kijken en €150,- kwijt wil zijn voor je amp.

Ik zou even doorsparen.

precies, even doorsparen is beter dan later spijt hebben.

en de vergelijking tiny terror en nichttrain is heel logisch, echter heeft de nighttrain een 3 band eq wat voor mij als een groot pluspunt telt ! ookal ben ik geen vox liefhebber.

Maleco
10 juni 2009, 17:37
Het zal sowieso geen grote bak van een versterker worden aangezien ik bijna op kamers ga. Ik probeer ook geen grote bakken na te doen, ik wil gewoon een betere sound :)

Maar als we even vergelijken zal een Little giant me geen
verbetering geven t.o.v. mijn versterker nu?

(en zou mijn amp 150 op kunnen brengen?)

AART
10 juni 2009, 17:59
Een MG 50 op 1 is wel heel zacht, een 5 W buizenampje klinkt echt niet lekker op dat volume. Zoek een goede modellingamp met een groter budget.

Maleco
10 juni 2009, 18:53
Ik heb het dan wel over Gain vol open,volume pot vol open, als ik hem dan op 2 zet kunnen ze door het hele huis noot voor noot horen wat ik speel.

Nu zat ik even rond te kijken naar een leuke cab, had de Harley Benton 2x12 gevonden maar dan zit de prijs toch weer rond de 350 euro..
Het lijkt mij dat ik dan beter voor de blackstar kan gaan of is de combinatie Little Giant + Harley Benton beter..

Maleco
11 juni 2009, 12:15
sommigen van jullie zullen nu wel denken dat ik een grote krent ben, ben ik ook :)

Maar ik zoek altijd alles tot in de puntjes uit voor ik iets ook maar ga testen,ik speel nog niet zo heel lang dus wat voor mij nu goed kan klinken kan later weer anders worden.Vandaar ook dat ik hier vraag..

Om even samen te vatten
Als 1ste op mijn lijst staat nu de Blackstar ht5 combo,volgens sommigen de beste in zijn klasse.

Ik wil nu graag weten of er voor hetzelfde of kleiner bedrag ook een dusdanig goede combinatie mogelijk is. zoals bijvoorbeeld de Little Giant met een aparte cab,misschien wel de Harley Benton 5W buizentop of een Blackstar top met een apart cabinet..ik weet het niet,jullie hopelijk wel :cheerup:

Rude Perception
11 juni 2009, 18:30
Misschien is het wel goedkoper om naar je instellingen te kijken. Ik ken de g50R niet, maar die is toch gewoon uit de MG serie? Daarvan ken ik de mg250 en de gain kwam bij mij niet boven de 3 uit. En dat was hardcorepunk...

Voor ACDC moet je eigenlijk net niet meer clean staan en niet veel gain gebruiken en ik denk dat je voor andere muziek ook beter minder gain kan gebruiken.

TimmU
11 juni 2009, 18:59
Volgens mij is dat de 50watt versie van die 15watter die ik heb. voor AC/DC gain 1 op 10 ,en gain 2 op 5 ongeveer.

Maleco
11 juni 2009, 21:34
Qua instellingen heb ik al genoeg geprobeerd, ook na het testen in de
muziekwinkel weet ik dat ik graag nieuwe gear wil,bedankt voor de tips
maar ik probeer hier echt advies in te winnen over nieuw,beter spul :)

kenx
11 juni 2009, 21:39
Die Vox & blackheart! Zoiezo, degelijke versterkertjes!

TimmU
11 juni 2009, 21:43
klopt, maar niet echt voor hardrock/metal dingen.

Maleco
12 juni 2009, 11:11
nee klopt, het schijnt wel dat de blackheart goed pedaaltjes slikt dus daar zijn wel mogelijkheden,zou een POD 2.0 ongeveer net zo kunnen klinken als een blackstar? Een POD vergroot natuurlijk wel de variatie

Volgens mij zat de Nighttrain wel rond de 500 euro en dat is wel boven mijn budget

@Timmu, Ik heb maar 1 gain knop op mn boost kanaal..