PDA

View Full Version : Fender F -knop



blindmouse
10 juni 2009, 08:12
Het moet niet gekker worden!!! Laatst heb ik iemand geholpen met de aanschaf van een Fender Jazz Bass. Het is een 1989 American Standard geworden. Het model wijkt enigszins af: de punt van de body aan de E-zijde is iets langer. Ze worden ook wel longhorns of boners genoemd. Prima bas overigens. Nu werden deze bassen, die gemaakt zijn van 1989 tot ongeveer 1993, in het begin voorzien van drie zogenaamde F-knoppen. Kenmerk: zwart, rubberen grip en op de top het F-teken (vandaar de naam F-knobs). Nu had de vorige eigenaar deze knoppen vervangen door silver domes. De orginele werden meegeleverd. Een knop was kapot. Toen ik op het net ging kijken bleek het dat het aanbod van deze knoppen zeer beperkt is. Ze worden gewoonweg niet meer op nieuwe modellen geplaatst en ze worden ook niet meer gemaakt. De knoppen worden wel zo nu en dan op Ebay aangeboden, maar ik merkte al snel dat ik steeds overboden werd. Bij stom toeval liep ik in een muziekwinkel in Leiden drie van deze knoppen tegen het lijf. Ik heb deze tegen een normale prijs kunnen kopen. Toen ik vier van deze knoppen op Ebay USA zag staan heb ik 15 dollar geboden. Te weinig: deze vier F-knoppen gingen uiteindelijk voor 109 dollar weg!!!!
Het moet niet gekker worden!

Erikt
10 juni 2009, 11:15
Verkopen die handel! :hippie: