PDA

View Full Version : Classic vibe



euroboy
9 juni 2009, 22:36
Ik twijfel tussen de 50 en de 60 (strat dus) Het is vooral voor jimi hendrix achtige dingen. Ik vind ze alletwee goed. 60 is misschien net iets ronder van klank. Hendrix speelt tenslotte op rosewood en maple (fretboard dan) Ik had graag jullie mening eens gehoord.

Luke-wannabe
9 juni 2009, 23:07
Tsjah, aan Hendrix denk ik eerder aan rauw. Ik zou zeggen de 50's.
Wat trouwens ook een groot onderdeel van die typische Hendrix/SRV 'dreun' is, is je gitaar een halve toon (Eb dus) omlaag stemmen en dikkere snaren gebruiken. Setje 0.11 ofzo. Thought I'd share.

vulvasonic
10 juni 2009, 01:33
In mijn bestaan als gitarist heb ik enkele keren de kans gekregen (en genomen) om over een volledige Hendrix set-up te spelen en bij GEEN van die gelegenheden lukte het me om een Hendrix-achtig geluid te produceren. Zelfs de door mij ooit ingestudeerde, archetypische Jimi-licks, konden qua sound een vergelijking met Joe Pass beter doorstaan dan met Jimi Hendrix.

Waarmee ik maar wil zeggen...... ;)

Pepe
10 juni 2009, 01:48
Natuurlijk, je moet een tijdje Hendrix denken, notenkeuze en frasering en ook je oren moeten dat geluid kunnen herkennen uit een ampsetting, dat duurt een tijdje voor dat neerdaalt.
Niettemin, ik zou voor een seventies strat gaan en daar de custom '69's in droppen, dat geeft je al gelijk een goeie start.
Het zijn niet mijn favoriete pickups, juist omdat ze zo goed dat typisch geluid aan een strat meegeven.

Dat geluid is wat warmer en meer shimmer en belltone dan een fifties, laat staan een sixties strat. Die klinken clean misschien wat mooier maar overtuurd blijven de '69's beter overeind.

Erikt
10 juni 2009, 01:50
Wat vulva zegt, je komt waarschijnlijk nooit in de buurt. Ik ben zelf erg fan van de rosewood toets, en zal daarom ook voor deze gaan. Hendrix heeft alle soorten strats wel bespeeld, en dingen mee opgenomen. Het geluid zat ook in zn vingers, en niet specifiek in een gitaar.

Erikt
10 juni 2009, 01:52
Natuurlijk, je moet een tijdje Hendrix denken, notenkeuze en frasering en ook je oren moeten dat geluid kunnen herkennen uit een ampsetting, dat duurt een tijdje voor dat neerdaalt.
Niettemin, ik zou voor een seventies strat gaan en daar de custom '69's in droppen, dat geeft je al gelijk een goeie start.
Het zijn niet mijn favoriete pickups, juist omdat ze zo goed dat typisch geluid aan een strat meegeven.

Dat geluid is wat warmer en meer shimmer en belltone dan een fifties, laat staan een sixties strat. Die klinken clean misschien wat mooier maar overtuurd blijven de '69's beter overeind.

Klopt ja. 69 pick-ups komen redelijk in de buurt van de Hendrix sound. Heb deze nu ook in men strat zitten, en ben er erg tevreden over. (Heb de customshop abigail versies).

Tokaifan
10 juni 2009, 09:47
http://inat.org/Images/Les.jpeg

rocker_71
10 juni 2009, 10:07
Ben het wel met Vulva eens.

Zou je Jimi nu een London City geven, dan klinkt het nog gaaf. :gitarist:

mikeyaxeman
10 juni 2009, 11:54
Klopt ja. 69 pick-ups komen redelijk in de buurt van de Hendrix sound. Heb deze nu ook in men strat zitten, en ben er erg tevreden over. (Heb de customshop abigail versies).

Deze heb ik ook en toevallig zitten ze in een classic vibe 50's Strat.
Klinken zowel clean als overstuurd erg mooi en de bridge klinkt ook lekker beefy om het zomaar eens te zeggen.
Dat wil nog weleens te iel klinken bij strats.
De gitaar speelt en klinkt nu heerlijk, erg fijne gitaartjes die CV's en nu al helemaal met die PU's.