PDA

View Full Version : goede ukelele kopen



janietnee
9 juni 2009, 21:23
hoi allemaal

ik wil graag een goede ukelele kopen maar ik zou graag willen weten, wat echt een goede ukelele is. van welk hout en welke snaren etc... weten julie misschien? en waar ik die dan kan kopen in nederland?

Jedeel
10 juni 2009, 00:36
hoi allemaal

ik wil graag een goede ukelele kopen maar ik zou graag willen weten, wat echt een goede ukelele is. van welk hout en welke snaren etc... weten julie misschien? en waar ik die dan kan kopen in nederland?

Hallo Janietnee :-)
Lees mijn antwoord hiero; http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123400
Ofwel ...lees eens wat topics in 'overige snaarinstrumenten'.
Dan krijg je antwoorden op je vraag én antwoorden op nog niet gestelde vragen :)

janietnee
10 juni 2009, 19:44
ik heb die andere vragen an antwoorden ook wel gelezen, maar kan niet echt antwoord krijgen op houtsoort enzo

ernieman
11 juni 2009, 19:17
"echte" (oude) uke's zijn van Koa hout gemaakt, maar dat is nogal een dure houtsoort. Martin (o.a.) maakt(e) uke's uit mahonie die erg goed klinken, maar veel te duur zijn voor wat je krijgt (je betaald de naam).
Het is maar net wat je wilt. Volgens mij is het handigste om gewoon wat uit te proberen, ofwel jezelf een budget op te leggen, gaan zoeken met Google naar verschillende Uke shops en daar merken te vergelijken en dan weer naar recenties zoeken.