PDA

View Full Version : Epi Black beauty vs Gibson LP studio



johnv
9 juni 2009, 17:13
Ik heb zelf de black beauty, nu had m'n schoonvader de Studio gekocht en ik was nogal benieuwd naar de sound en vandaag even geweest, mede omdat ik er aan zit te denken om andere pickups in de Epi te zetten.

Maar ik heb ze dan niet naast elkaar gehad ..... volgens mij klinken ze exact hetzelfde :???: Maar dan heb ik bij de black beauty nog de mogelijkheid om de middelste er appart bij te zetten.

Dit viel me eigenlijk nogal tegen van de Gibson volgen mij zitten in de studio dezelf humbuckers als in de Blackbeauty ?? Weet van de epi alleen dat er alnico humbuckers inzitten.

Klopt dit? De studio was van 93'

Gibson vs Epi Black Beauty is voor mij nu +1 voor de blackbeauty ivm prijs en extra humbucker.

Nobler
9 juni 2009, 17:19
Volgens mij moet je in heel veel gevallen héle goede oren hebben om verschillen tussen elementen te horen, en volgens mij zitten op de 'gewone' dus niet te dure Gibsons (hoewel best fatsoenlijk) helemaal niet zo'n geweldige elementen, zodat het verschil met andere humbuckers op goedkopere gitaren helemaal niet zo op zal vallen. Elementen vervangen levert niet zo'n dramatische verandering op, het is meer een kwestie van fine-tuning en vooral heel veel proberen.

macwilliams
9 juni 2009, 17:23
Kanbest zijn hoor dat jouw bb beter klinkt. Voor jou dan hè. Heb ik ook gehad met mn epi. Toch heb ik die studio toen gekocht omdat in de epi black outs van seymour duncan zaten. Er hangt heel veel af van pups en speelstijl.

Wiellem
9 juni 2009, 17:27
Over het algemeen hoor je de verschillen tussen bijvoorbeeld de Epiphone Standard Plus en een Gibson Les Paul Studio vrij goed vind ik, de Epiphones klinken vaak wat doffer en ieler.

bagheera
9 juni 2009, 17:55
ik heb ook een custom tegen mijn studio gezet.
de klank van de studio was toch net dat ietsje meer.
Minder dof, geraffineerder.

johnv
9 juni 2009, 18:12
Kanbest zijn hoor dat jouw bb beter klinkt. Voor jou dan hè. Heb ik ook gehad met mn epi. Toch heb ik die studio toen gekocht omdat in de epi black outs van seymour duncan zaten. Er hangt heel veel af van pups en speelstijl.

Ik vind de Epi niet beter klinken ... maar hetzelfde.
Ik wil in voor de epi andere pickups bestellen, maar wil dan wel een vooruitgang zal het GFS topic eens doorspitten wil een wat warmere klank met wat minder bas in het neckelement en een wat minder schel brug element ...middelste weet ik nog niet ....maar dat viel me wat tegen van de studio, ik had er andere verwachtingen van. Komt misschien omdat de BB een wat duurdere epi is en de Studio de " goedkoper" Gibson.

Neals
9 juni 2009, 18:17
Het ligt deels ook aan je versterker.

Als je met een Gibson en een Epiphone over bijvoorbeeld een valvestate speelt, is het verschil kleiner dan als je met diezelfde gitaren over een deftige buizenbak speelt. Dan benut je pas echt het beetje extra van een Gibson.

Op een 5Watt oefenamp echter klinkt een telecaster het zelfde als een les paul :D