PDA

View Full Version : Ruilen en vervangen van brug pickup



Edoh
9 juni 2009, 15:48
Hallo mensen ik heb weer wat vragen voor jullie, ik vroeg mij af of er een nederlandse website is behalve marktplaats en gitaarnet waar je onderdelen van gitaren kunt uitwisselen. In mijn geval is dat een Dimarzio Evolution2 humbucker.

Ik had januari twee nieuwe humbuckers in mijn strat gezet, een Air Norton in de neck en een Evolution2 in de brug. Nu ben ik nog steeds blij met deze pickups maar ik zoek toch net even iets anders dan de Evolution2. Ik heb een Megaswitch P model en ik ben wel blij met dat bedradingsschema alleen ik ben toch niet helemaal tevreden met de Evo2 in combinatie met de Air Norton wat betreft cleans en coil split. Mijn gehoor is inmiddels een beetje veranderd of hoe je het ook wilt noemen en ik zoek nu iets wat minder scherp en een tikkeltje minder high-gain dan de Evolution 2 en die ook nog eens goed mixt met mijn Air Norton. Ik had zelf een PAF Pro gespeeld met een Ibanez van een vriend en die beviel mij erg goed aangezien die minder output heeft en ik kon daar het verschil in tonen veel beter horen(zeg maar als ik een barre akkoord aansla klinkt het veel individueler per snaar dan ipv een grote brij die ik met de Evo2 krijg) en ik ben ook nog eens grote fan van Paul Gilberts tone dus dat is waarschijnlijk ook mooi meegenomen alhoewel ik weet dat een versterker wat dat betreft meer invloed heeft. De gitaar van mijn vriend was volgens mij basswood en die van mij is van alder dus ik weet niet of dat heel veel zal uitmaken.

Hebben jullie misschien nog suggesties behalve de PAF Pro die goed is voor cleans en ook nog mid en high gain stuff(ja ik vraag veel) en die dus goed combineert met de Air Norton, alvast bedankt.

Gothra
9 juni 2009, 21:50
www.speurders.nl

Di Stefano
10 juni 2009, 05:06
Ik denk dat de PAF pro wat schel zou klinken in de brug in combinatie met de air norton. Wat je kan proberen is de Air norton in de brug te zetten, heb ik lange tijd zelf gehad in mijn strat en het klinkt echt goed hoor, als je geen superhoge output hoeft.

Edoh
10 juni 2009, 11:05
Ok ik denk alleen dat ik de Air Norton toch het liefst in de nek heb zitten omdat die daar voor mij persoonlijk echt goed klinkt. Misschien dat er nog andere pickups zijn die ik wel goed met de Air Norton kan combineren?

Exi
10 juni 2009, 11:12
Ik ben allerminst een expert op het gebied van pickups te noemen, maar misschien kun je een Tone Zone of een Air Zone proberen? Die hebben wat meer laag als het goed is.
Een Breed is misschien ook wel te doen.

Edoh
10 juni 2009, 21:45
Misschien dat die wel wat zijn alleen heeft de Evo2 evenveel output als de Tone Zone en ik denk toch dat ik zowiezo iets minder wil. De Air Zone zou ik wel kunnen uitproberen.