PDA

View Full Version : Pedalen doorgebrand of niet?



movo.
9 juni 2009, 15:28
Ik zit echt met een serieus probleem hier. Het lijkt alsof mijn 2 Boss pedalen, CS-3 en DS-2 zijn doorgebrand. Ik had eerst altijd batterijen, maar heb sinds kort een Godlyke Powerall setje.

http://img20.imageshack.us/i/dsc00337y.jpg/

Dit is de CS-3

http://img20.imageshack.us/i/dsc00339p.jpg/

En dit de DS-2

Laat het niet waar zijn en is het te verhelpen? :???:

M Kactus
9 juni 2009, 15:40
Boss pedaaltjes zijn normaal gezien gewoon center-negative. Die Godlyke ook? Er zitten diodes in een pedaaltje die het circuit beschermen tegen een verkeerde polariteit. Ik weet niet meteen of dat hier gebeurd is, maar het zou best kunnen. En dat is wel te maken: Gewoon die diodes vernieuwen.

movo.
9 juni 2009, 16:04
De Godlyke Powerall is een 9V DC adapter dus dat zit hopelijk wel goed. Er zitten geen diodes daar, maar draadjes die naar ander componenten gaan.

JER00N
9 juni 2009, 16:12
Gebeurde dit meteen toen je de godlyke voor het eerst aansloot op de pedalen, of pas na een tijdje?

movo.
9 juni 2009, 16:28
Geleidelijk hoorde ik steeds meer ruis, vooral als de versterker op hoog volume staat, maar dat is weer een andere kwestie denk ik

Dirk_Hendrik
9 juni 2009, 17:05
Te verhelpen is het zeker.
Ik heb alléén moeite met het verklaren van het probleem. Ik het geval van je CS3 zijn het de aansluitingen waarover je LED zit die sluiting lijken te hebben gemaakt. Ik het geval van de DS2 kan ik niet precies zeggen wat er mis is daar ik er alléén een schema en geen printlayout van heb. 1 van die aansluitingen lijkt me echter je batterijaansluiting te zijn.

dacrow
11 juni 2009, 15:03
Te verhelpen is het zeker.
Ik heb alléén moeite met het verklaren van het probleem. Ik het geval van je CS3 zijn het de aansluitingen waarover je LED zit die sluiting lijken te hebben gemaakt. Ik het geval van de DS2 kan ik niet precies zeggen wat er mis is daar ik er alléén een schema en geen printlayout van heb. 1 van die aansluitingen lijkt me echter je batterijaansluiting te zijn.

In het geval van de CS3 zie ik enkel een zenerdiode zitten die tussen de LED en het flip-flop circuit zit, dit is moeilijk te verklaren.

Bij de DS2 is het duidelijk diode D1 die opgefikt is, dus verkeerde polariteit, check eens of je ergens geen adapterstukje van je voeding hebt omgewisseld, zéker meten of de polariteit klopt.

Binnenkant negatief, buitenkant positief 9VDC

Johannes
11 juni 2009, 15:32
Boss pedaaltjes zijn normaal gezien gewoon center-negative...



De Godlyke Powerall is een 9V DC adapter dus dat zit hopelijk wel goed...

50/50 kans op de juiste polariteit he...

Mss een gekke vraag, maar ruiken de pedaaltjes naar verbrande elektronica?