PDA

View Full Version : Draadloos storing ( stageclix )



sietze
9 juni 2009, 12:28
Ik heb net mn Stageclix Jack binnen!
Wat een tof ding zeg, lekker draadloos rondlopen.

Alleen een probleem kunnen ontdekken. Er zit een storing, een klein kraakje, in het geluid.
Dit hoor ik vaak als gevolg van hard aanslaan na zacht aanslaan. Dus als ik akoestisch speel met veel dynamiek heb ik er erg last van. Is dit een bekent verschijnsel bij draadloze setjes? Moet de accu ingewerkt worden? Voor de duidelijkheid, de batterij is opgeladen.


Vast bedankt!

groetjes, Sietze.

Yek1
9 juni 2009, 15:32
Ik heb net mn Stageclix Jack binnen!
Wat een tof ding zeg, lekker draadloos rondlopen.
Alleen een probleem kunnen ontdekken. Er zit een storing, een klein kraakje, in het geluid.
Dit hoor ik vaak als gevolg van hard aanslaan na zacht aanslaan. Dus als ik akoestisch speel met veel dynamiek heb ik er erg last van. Is dit een bekent verschijnsel bij draadloze setjes? Moet de accu ingewerkt worden? Voor de duidelijkheid, de batterij is opgeladen.
Vast bedankt!
groetjes, Sietze.

Yep, die had ik ook met de mijne. Variërend van een echt digitaal klinkend storinkje, bv. bij het kletteren van snaren, tot een soort van stroomtik. Latere exemplaren hebben actuelere software waarbij dat is verholpen. Heb je geen last van extra (hoge) ruis?

Bl44t44p
9 juni 2009, 17:01
Yep, die had ik ook met de mijne. Variërend van een echt digitaal klinkend storinkje, bv. bij het kletteren van snaren, tot een soort van stroomtik. Latere exemplaren hebben actuelere software waarbij dat is verholpen, schijnt. Heb je geen last van extra (hoge) ruis?

Hebben ze je dat bij jou niet kunnen verhelpen dan? Lekker zeg voor zo'n systeem van 500 euro.

Yek1
9 juni 2009, 18:47
Hebben ze je dat bij jou niet kunnen verhelpen dan? Lekker zeg voor zo'n systeem van 500 euro.

Jawel, heb een geupgraded ex. (heb bovenstaand bericht aangepast).

sietze
13 juni 2009, 20:27
Okee sounds better! Jaa hij ruist ook erg!
Heeft bijvoorbeeld feedback al een up to date exemplaar liggen?
Of moet ik dan contact opnemen met Stageclix?

vast bedankt voor het advies,

groetjes Sietze.

Aca Ilic
13 juni 2009, 21:15
draadloos-raadloos ;-)

jim__
19 juni 2009, 22:41
Heb inmiddels de Brace Audio DWG 1000 aangeschaft, werkt prima! Weinig ruis, ook digitaal via wi-fi, op AA batterijen en kost de helft! Google voor meer info (heb ook al een review van het apparaat gemaakt op gitaar.net, echter kan ik deze hier niet kwijt ivm foto's en geluidsfragmenten die ik niet kan uploaden). Beetje apart dat ze in Nederland weinig over is geschreven, onbekend maakt misschien onbemind...

Proost!

sietze
28 juni 2009, 13:09
Ik heb inmiddels de stageclix ingeruild. Heb andere exemplaren geprobeerd maar de ene deed het nog dramatischer dan de ander. Nu een domme feedback bon dus even kijken wat ik nu ga proberen.

jim__
29 juni 2009, 19:55
Heb afgelopen weekend voor het eerst live de Brace Audio gebruikt. Het apparaat beviel prima, goed bereik ondanks dat ie in m'n flightcase zit gebakken en ook de harmonics en dergelijke van mijn les paul werden goed overgebracht zonder nare ruis. Geen interferentieproblemen gehad met telefoons of de draadloze monitoringsystemen welke naast me stonden uit te zenden. Kwam er wel achter dat ik volgende keer mijn batterijen beter moet opladen, die hielden het geen 4 uur uit (Duracells halen dat wel makkelijk met het apparaat). En da's balen vlak voor een solo... :(

Het leek wel alsof het signaal helderder doorkwam dan met kabel, iets waar de andere digitale systemen ook mee te maken hebben. In dat opzicht veranderde het geluid dus wel, maar dit heb ik inmiddels gecompenseerd door stomweg de treble van de versterker een tandje terug te draaien.

Wel mooi om tijdens Jump van Van Halen ook daadwerkelijk van een vrachtwagentrailer te springen met een gitaar om m'n nek :punk: