PDA

View Full Version : Verschil Bronze 80/20 en Phosfor Bronze



thehulk87
9 juni 2009, 00:42
Ik vroeg mij af wat de objectieve geluidsverschillen zijn tussen 'gewone' 80/20 bronze snaren en phosfor bronze snaren.
En een bijvraag, of het ook nog uitmaakt hoe deze snaren reageren op bepaalde houtsoorten.

Iemand die dat weet?

gruBen

Muzieknono
9 juni 2009, 06:55
Ik zou zeggen proberen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Eko
9 juni 2009, 08:05
Het Phosfor-bronze levert iets meer tophoog op. Het hardere metaal ( of toevoeging) levert dit op.
Het hangt van je gitaar af ( of je smaak) of je dit mooi vind. Een gitaar met rosewood zijkanten en achterkant wil nog wel eens schel gaan klinken. Een gitaar met zachter houtssorten wil nog wel eens ineens tot leven komen. Het is vaak een truc om een gitaar met triplex om dit iets te verbeteren.
De snaren zijn er ook van Elixir. Het verschil zie je aan de kleur bovenop de verpakking, phosphor-bronze is er met een beetje goud op de verpakking. Ze gaan lang mee en blijven goed klinken.

Buzz
10 juni 2009, 09:05
Het is andersom:

80/20 Bronze heeft een wat herlderder geluid, Phosphor Bronze klinkt wat warmer.

rijsberman
10 juni 2009, 10:23
Gek genoeg verschilt het per merk, het ene merk zegt dat de phosphor bronze warmer is, de ander dat de 80/20 Bronze warmer is.

Proberen dus. En ff de site van de fabrikant checken.

Plant
10 juni 2009, 19:43
@thehulk87

Phosphor bronze klinkt wat minder helder, maar behoud wel wat langer de klank.

Adviseren heeft weinig zijn, gewoon proberen en horen wat jou het beste bevalt...