PDA

View Full Version : marshall echohead eh1 en passive bypass



Shaggy
8 juni 2009, 22:37
Binnen enkele dagen ontvang ik een echohead, digitale delay van marshall. Vergelijkbaar met een de7 alleen met meer opties en trail, tap blabla!

Nu heeft dat ding dus een "passive bypass" en marshall zweert dus "no single drop loss of you original tone" .

Is passive bypass nu dan een soort buffer of tb??

Dirk_Hendrik
8 juni 2009, 23:35
geen van beide.
Het is een bypass waarbij de ingang van het affect aan de schakelaar geknoopt blijft. Hoeft, als die ingangsweerstand maar hoog genoeg is, geen probleem te zijn.

Shaggy
9 juni 2009, 09:59
geen van beide.
Het is een bypass waarbij de ingang van het affect aan de schakelaar geknoopt blijft. Hoeft, als die ingangsweerstand maar hoog genoeg is, geen probleem te zijn.

http://www.marshallamps.com/images/product_specs/eh1specs.jpg

meer dan een meg, is dat hoog genoeg?

Shaggy
9 juni 2009, 13:35
was even spanning en avontuur

geen tonesuck voor zover ik kan horen en het is absoluut bang for the buck.. voor 49 euro

dml
10 juni 2009, 15:16
geen tonesuck voor zover ik kan horen

Daar gaat het toch om?! Of het nou wel of geen TB is, of hij nou wel of geen buffer heeft, of er nou koffie uit druipt of niet...... wat maakt het uit.

Chris Winsemius
10 juni 2009, 15:22
Daar gaat het toch om?! Of het nou wel of geen TB is, of hij nou wel of geen buffer heeft, of er nou koffie uit druipt of niet...... wat maakt het uit.

+11!

In dit geval wordt het signaal bij uitgeschakeld effekt met 500k tot 1M (even uit m'n hoofd) "belast" maar het signaal gaat niet door wat aktieve elektronica (transistors/fets/chips) heen, bij de andere uitgang wel maar dan klinkt de delay nog even door.

Shaggy
10 juni 2009, 16:30
Daar gaat het toch om?! Of het nou wel of geen TB is, of hij nou wel of geen buffer heeft, of er nou koffie uit druipt of niet...... wat maakt het uit.


juistem, dus niet zweren bij true bypass is de les van deze draad :)

en dat de eh1 een lekker pedaal is :D

Dirk_Hendrik
10 juni 2009, 16:33
Daar gaat het toch om?! Of het nou wel of geen TB is, of hij nou wel of geen buffer heeft, of er nou koffie uit druipt of niet...... wat maakt het uit.


+100. Dank u.