PDA

View Full Version : Eenvoudig te spelen nummers



Berrysaki
8 juni 2009, 19:40
Hallo allemaal,

Ik ben nu zo'n 4 maanden onderweg met gitaarles, begonnen op een klassieke gitaar en sinds ik vorige maand mijn steelstring kocht helemaal niet meer van mijn gitaar weg te houden. Heerlijk gevoel om steeds enthousiaster te worden! Diezelfe enthousiasme heeft me voor een nieuwe uitdaging gesteld.

Over twee weken heb ik een bedrijfsuitje op het strand en nu zat ik zo te denken om wat leuke nummers in te studeren (of eigenlijk is het een kwestie van "onder dwang"...me and my big mouth...:???:)

Enniewees...wie A zegt moet B zeggen en dus ben ik op zoek naar bekende meezingers of nummers die iedereen wel (her)kent. Ik zal mijn collega's krijgen en voor diegenen die er met een smoesje vanaf willen komen her en der wat songteksten droppen...zingen zullen ze!

Als ik kijk naar enkele nummers die nu al in mijn bereik liggen en dat het ook nog ergens op lijkt, dan denk ik aan bijvoorbeeld Wonderwall van Oasis en What's up van 4 non blondes. You don't know van Milow lukt ook al aardig, zij het dat zijn slagritme toch nog wat lastig is in combinatie met de snelheid.

Hebben jullie nog tips van leuke en herkenbare melodieen, ongeveer van de moeilijkheidsgraad van de liedjes hierboven, die na wat instudeerwerk goed te spelen zijn? Alle tips zijn welkom!

Grtz,
Berrysaki

Troy
8 juni 2009, 20:17
Good Riddance/ Green Day
About a girl / Nirvana
The passenger/ Iggy Pop
Like a hurricane/ Neil Young

Zoiets?

Berrysaki
8 juni 2009, 20:35
Bedankt voor je reactie!

Zijn zeker goed speelbaar, vooral de eerste twee omdat ik die ken, dan is het ook wat herkenbaarder. Ik denk echter dat deze nummers net even wat te oud zijn voor de gemiddelde werknemer bij ons. Het mag best 80's zijn, heerlijk juist, maar dan zouden het de wat bekendere nummers moeten zijn die de gemiddelde mens van 25 jaar oud ook kent. En ja, dan ook nog enigzins door mij bespeelbaar...al is even moeten oefenen natuurlijk geen probleem!

Thiez
8 juni 2009, 20:48
alles van nirvana unplugged is wel goed te doen opzich.

every rose has its thorn - poison
knocking on a heavens door - bob dylan
working class hero - john lennon
mama said - metallica
pink floyd - wish you were here (lead gitaar gewoon laten vervallen)
Iris - goo goo dolls
more then words - extreme

Jilles
8 juni 2009, 22:24
Nou als ik ergens achter ben gekomen de laatste paar festivals met m'n gitaar, is dat 'het is een nacht' van Meeuwis echt ongeveer iédereen aan het lallen krijgt.
Maar toen was ik wel in Brabant...

Muzieknono
9 juni 2009, 07:01
Ayo technoligy van Milow
Michel van Anouk
Streets of London van ???
Hotel California
House of the rising sun

Succes enne "let them eat dust"

Mvgr. Dirk Jan :B

Jedeel
9 juni 2009, 07:39
Streets of London is van Ralph McTell of zo....

Spores
11 juni 2009, 13:21
Guus Meeuwis - Het is een nacht :seriousf:

J-sus Rulez
11 juni 2009, 13:28
Oasis - wonderwall

Superstick
11 juni 2009, 13:55
Patience - Guns n' Roses
Sitting on the dock of the bay - Otis Reading
One - U2
Heeey Yaaah - Outkast
En, geloof het of niet, Hit me baby one more time - Britney Spears (maar uiteraard eigenlijk de Travis-versie).

snaarplukker
14 juni 2009, 16:17
Guus Meeuwis - Het is een nacht :seriousf:
So what? Speel ik ook.;)