PDA

View Full Version : Demo van mijn band, Stop Contact



Squier4ever
8 juni 2009, 12:51
Paar maandjes geleden met ons bandje een demootje opgenomen. De laatste dingen zijn nu afgemixt dus heb ik onze 2 eigen nummers online gezet, covers niet. Nogmaals is een demo en alle instrumenten zijn in 1 dag ingespeeld (5 liedjes), zang laterna opnieuw.

http://www.youtube.com/watch?v=Fd9negchRFk

http://www.youtube.com/watch?v=Lwb-FapoFMg&feature=channel_page

Laat vooral horen wat je er van vind!

Mr.Bluesbreaker
8 juni 2009, 13:15
In het laatste nummer druk je met de gitaar de leadzang behoorlijk weg, ik zou daar de balans wat omdraaien, evt. met EQ de gtiaar nog wat laag-mid uithalen.

In het eerste nummer vraagt het refrein bijna om een soort tegenpartij of iig iets "grotere" akkoorden dan de powerchords die je speelt om het wat meer ballen te geven imo. Ik heb daar ook het gevoel dat de gitaar de timing van de drums ontloopt.

Squier4ever
8 juni 2009, 13:25
In het laatste nummer druk je met de gitaar de leadzang behoorlijk weg, ik zou daar de balans wat omdraaien, evt. met EQ de gtiaar nog wat laag-mid uithalen.

In het eerste nummer vraagt het refrein bijna om een soort tegenpartij of iig iets "grotere" akkoorden dan de powerchords die je speelt om het wat meer ballen te geven imo. Ik heb daar ook het gevoel dat de gitaar de timing van de drums ontloopt.

Hmm ja meer ballen ben ik met je eens, timing was ik van op de hoogte ja. Nogmaals in 1 dag opgenomen, als we meer tijd hadden gehad had ik daar ook nog beter op kunnen focussen. Maar thanks for the comments! Wat vind je van het liedje op zich? Muzikaal gezien?

Mr.Bluesbreaker
8 juni 2009, 13:46
Nerd-alert is wel aardig, jullie zanger heeft een heel ok en herkenbaar geluid en al vrij veel controle over zijn stem. Mooi! Andere nummer heeft een coole groove in de drums, maar blijft een beetje vlak, zoek eens flink wat uitersten op in je instrumenten zou ik zeggen.

Edit: wacht, het is een zangeres. ai. Nouja, nog steeds prima!

nielsnielsniels
14 juni 2009, 15:37
Nerd-alert is wel aardig, jullie zanger heeft een heel ok en herkenbaar geluid en al vrij veel controle over zijn stem. Mooi! Andere nummer heeft een coole groove in de drums, maar blijft een beetje vlak, zoek eens flink wat uitersten op in je instrumenten zou ik zeggen.

Edit: wacht, het is een zangeres. ai. Nouja, nog steeds prima!

Het is toch een zangeres, niet een zanger? Of ligt het nou aan mij?

edit : je edit over het hoofd gezien, nou laat maar dan :p

Squier4ever
15 juni 2009, 22:06
Het is zeker weten een zangeres!

Megadeth22
15 juni 2009, 22:25
Zangeres klinkt soms een beetje als Anouk! (En dat is toch best een compliment) :hippie:

Squier4ever
16 juni 2009, 00:36
Mmm Anouk vond ik dan weer niet. Tijdens het opnemen dacht de producer de hele tijd dat hij een gekleurde dame voor zich had. Maar iemand nog commentaar?