PDA

View Full Version : EHX Pulsar Tremelo



DeBôdy
8 juni 2009, 12:05
Ik ben opzoek naar een tremelo pedaal met vintage sound.
Heb het pedaal voor mijn muziek niet vaak nodig, dus moet niet al te duur pedaal zijn. Zag de Boss TR-2, maar las dat dat pedaal nogal tonesuck heeft.
Ben opzoek naar een soort van Opto Trem sound en de EHX Pulsar vond ik wel ok klinken. Nu ben ik benieuwd of de Pulsar (niet de stereo versie) ook een volumedip heeft als je hem inschakelt? Wat zijn jullie verdere ervaringen met de EHX Pulsar?

Swan
8 juni 2009, 20:31
ik heb van de week de kleine stereo pulsar gekocht, perfecte trem, waarom zou je die grote willen?

DeBôdy
8 juni 2009, 20:45
ik heb van de week de kleine stereo pulsar gekocht, perfecte trem, waarom zou je die grote willen?

Ik gebruik de stereo optie toch niet en de stereo staat niet 2e hands te koop ergens... Zit er veel verschil in de stereo of de versie ervoor dan (Los van het uiterlijk)?

hoofd
8 juni 2009, 20:53
Als je op zoek bent naar de Opto Trem sound, waarom dan niet gewoon de Opto Trem? Ik heb de DH Opto Trem en daar is niks mis mee.. Wellicht kan DH nog iets configureren mocht je dat willen?

Swan
8 juni 2009, 21:27
hij is niet zo bizar groot, en je kan met de stereo Pulsar meer modulatiesounds krijgen..

Liquid_Metal
9 juli 2009, 16:47
Ik wilde een eigen topic maken, maar zag dat dit topic vrij recent is.
Ik heb daarstraks de Pulsar getest en was behoorlijk onder de indruk. Hij kan erg veel en heeft veel verschillende waveforms. Hij klonk erg overtuigend.
Wel viel het me op dat zowel de depth als de rate nogal plots reageren. Je moet héél voorzichtig aan die knopjes draaien, anders 'schiet' je opeens door een bepaald punt heen.
Als ik een tremolopedaal ga aanschaffen wordt het waarschijnlijk dit pedaal.

reinierscheffer
9 juli 2009, 20:56
die pulsar is te gek.
de rate knop is wel een beetje gevoelig maar daar wen je aan. ik gebruik het pedaalem niet vaak stereo maar dat klinkt wel super.
een goed pedaal voor een goede prijs (€90 ofzo) EN gewoon normaal 9V aan te sluiten (geen speciale EHX adapter nodig zoals bijv bij de Small Stone)

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/eh-stereo_pulsar_350_ffffff_75.jpg

Tristan
9 juli 2009, 21:05
Hij zou ongeveer 80 euro moeten kosten her en der geloof ik, dus nog ietsje minder dan 90 zelfs, best niet duur eigenlijk...
Heb 'm nooit getest maar misschien wel een cool ding, welke ook erg tof is, is de Catalinbread Valcoder of Semaphore...
Dirk Hendrik heeft dus ook een eigen trem ontwikkeld?
Hmm, cool, ben erg benieuwd! :)

Swan
10 juli 2009, 10:30
het enige super irritante is dat de max depth rond de 2 uur zit en als je de knop verder draait gaat hij meer moduleren maar dan heb je niet die harde aan/uit tremelo...