PDA

View Full Version : potmeter vraag



Dude
25 maart 2003, 17:04
de bas potmeter op mijn jcm800 2204 draait door, hij heeft geen stop meer, ik hoor ook geen duidelijk verschil in tonen meer als ik er aan draai, momenteel ben ik door aankoop van een digitale sony spiegelreflex blut. kan ik door spelen of wordt het een fijne periode voor mijn buren tot ik weer geld heb om het te laten maken.

Dude
25 maart 2003, 17:35
yoyo, geen reacties ?

Mr.Jay
25 maart 2003, 18:59
Op 2003-03-25 17:35, schreef iamyou:
yoyo, geen reacties ?

hij zal wel afgebroken zijn en op de laatste positie staan, verder geen probleem, wel jammer.

Jay

andy
25 maart 2003, 18:59
weet je zeker dat het de potmeter is en niet heel lullig het knopje alleen???
Maar die potmeter valt simpel zelf te repareren. Kast ff loshalen en potmeter gewoon vervangen. Je moet alleen kijken of je de goede draadjes aan de goede contactpuntjes weer vast maakt, soldeert oid.
Dus net zo er in zetten als de oude zat. ff kijken en doen. En zo"n potmeter is niet zo duur.

Mr.Jay
25 maart 2003, 20:43
Op 2003-03-25 18:59, schreef andy:
weet je zeker dat het de potmeter is en niet heel lullig het knopje alleen???

zou inderdaad HEEL lullig zijn.

>Maar die potmeter valt simpel zelf te repareren. En zo"n potmeter is niet zo duur.


haha...kon je wel es tegenvallen als het zo'n potje is wat OP DE PRINT vast zit gesoldeerd en er GEEN plek is voor een standaard pot dus je verplicht bent zo'n zelfde ( marshall-importeur o.i.d.> dus duur )POT zien te krijgen.

Jay

nicoverduin
25 maart 2003, 20:57
Weer een reden voor point to point bedrading. MEt zo'n print met je ook nog uitkijken dat je de printaansluitingen niet te heet laat worden. Anders laten de printsporen nog los ook.
Nico

EdJ
25 maart 2003, 21:04
Helemaal mee eens!Prints kunnen echt je dag goed verpesten.

andy
25 maart 2003, 21:14
Op 2003-03-25 20:43, schreef Mr.Jay:
[quote]
Op 2003-03-25 18:59, schreef andy:


>Maar die potmeter valt simpel zelf te repareren. En zo"n potmeter is niet zo duur.


haha...kon je wel es tegenvallen als het zo'n potje is wat OP DE PRINT vast zit gesoldeerd en er GEEN plek is voor een standaard pot dus je verplicht bent zo'n zelfde ( marshall-importeur o.i.d.> dus duur )POT zien te krijgen.

Jay

Sjit, dat kan natuurlijk ook. Ja dan is het niet zo makkelijk. Ik ging ff van mijn wat "oudere" buizen amps uit.
Nou ja hopen dat het allemaal mee valt qua kosten, het is al zo"n dure liefhebberij.

Mr.Jay
26 maart 2003, 09:46
[quote]
Sjit, dat kan natuurlijk ook. Ja dan is het niet zo makkelijk. Ik ging ff van mijn wat "oudere" buizen amps uit.
Nou ja hopen dat het allemaal mee valt qua kosten, het is al zo"n dure liefhebberij.

GOEIE SOUND KOST WAT !!!
een fiatje 500 brengt je ook van A naar B, een Porsche is duurder, wel RUIGER...

Jay

mathe
26 maart 2003, 17:08
Als je de originele CTS potmeter wilt vervangen door een ander merk/type kan dat door de aansluitingen van de nieuwe potmeter van de print af te richten en de aansluitingen te bedraden naar de print.
Geen probleem dus.
Je kunt ook de originele potmeter even openmaken om te kijken wat precies het probleem veroorzaakt. De behuizing is met 4 lipjes vastgeklemd. Door deze weg te buigen komt de behuizing los.
Bij een gebroken of losse as zou je zonder veel moeite de knop met as en al uit de schacht van de potmeter moeten kunnen halen. Meest waarschijnlijk is echter dat de kunststof aanslag van de schijf waarop de loper van de potmeter bevestigd is afgebroken is.
Mocht het binnenwerk kapot zijn kan ik je wel aan een nieuw origineel helpen.
Marc