PDA

View Full Version : Hoi iedereen



SjoerdvanO
7 juni 2009, 19:59
Hey,

Even mezelf voorstellen. Ik ben Sjoerd, 22 jaar, en ik speel gitaar sinds mijn 14e. Ik volg dit forum al een tijdje, maar actief deelnemen en discussiėren is toch een stuk leuker!

Ik heb door de jaren heen al in aardig wat bandjes gespeeld, van blues tot death metal. In het dagelijkse leven studeer ik werktuigbouw aan de UT in Enschede en daar woon ik ook op kamers.

Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust. :rockon:

DeadHerring
7 juni 2009, 20:15
welkom op de site! =)

Spinebreaker
7 juni 2009, 23:24
Gegroet. :hippie:

Josha
8 juni 2009, 11:52
Welkom. Wat is je gear? :dance:

SjoerdvanO
8 juni 2009, 20:20
Hier komt ie:

Gitaren:
Schecter blackjack 006
Jackson dk2
Ibanez RG270
Lag autumn 300dce (acoustic steel string)
Alden viola bass

versterkers:
Atomic reactor 112 (18W)
Crate powerblock
Line 6 spider II
Peavey Rage 158

effecten ed.:
Line 6 pod x3 + shortboard
Blackstar ht-drive
Boss equalizer ge-7
Danelectro cool cat chorus
Danelectro cool cat transparant overdrive
Danelectro cool cat vibe
Danelectro cool cat metal
Digitech bad monkey
digitech grunge

Dat is het volgens mij wel zo'n beetje :cooler:

bagheera
9 juni 2009, 00:10
Hier komt ie:

Gitaren:
Schecter blackjack 006
Jackson dk2
Ibanez RG270
Lag autumn 300dce (acoustic steel string)
Alden viola bass

versterkers:
Atomic reactor 112 (18W)
Crate powerblock
Line 6 spider II
Peavey Rage 158

effecten ed.:
Line 6 pod x3 + shortboard
Blackstar ht-drive
Boss equalizer ge-7
Danelectro cool cat chorus
Danelectro cool cat transparant overdrive
Danelectro cool cat vibe
Danelectro cool cat metal
Digitech bad monkey
digitech grunge

Dat is het volgens mij wel zo'n beetje :cooler:

das al een heuse verzameling gebruik je al die effecten ( wat doet die ge-7 van boss verandert dat veel aan je geluid)

en welke stijl speel je ?

zit je in een groepje?
Wil je zelf een gitaar gaan bouwen , gezien je studies?

SjoerdvanO
9 juni 2009, 21:35
Ja, ik begin een beetje een pedalenjunkie te worden, ben ik bang ;) Ik wil met die pedalen een pedalboard maken, waarmee ik mijn pod x3 kan vervangen voor liveoptredens. Er komt een goede sound uit de pod, maar het is maar lastig om live je sound nog even te regelen en bij de meeste gigs die ik doe zijn de soundchecks kort of is er gewoon helemaal geen soundcheck (hier hou ik persoonlijk niet zo van).

Op dit moment ben ik vooral een beetje aan het experimenteren met mijn pedalen. Ik pak er meestal een stuk of 3 en die sluit ik dan aan op mijn amp. Favoriet zijn op dit moment de blackstar en de vibe.

De equalizer gebruikte ik eerst vooral als globale eq als ik een optreden had, met mijn pod direct in het mengpaneel, aangezien die ontbreekt in de pod, maar ik ben er laatst achter gekomen (nadat ik een filmpje zag van Paul Gilbert op youtube) dat een equalizer ook geniaal werkt om een clean geluid te kunnen krijgen op je scheurkanaal (een beetje hetzelfde effect als je volumepot dichtdraaien, maar dan zonder verlies van de hoge tonen). Mijn powerblock heeft 1 kanaal en voor die amp is de eq ideaal.

Ik zit met mijn bandjes een beetje in een overgangsfase. Een paar maanden geleden is mijn oude bandje gestopt en op dit moment ben ik bezig met repeteren voor een nieuwe band, maar er staan dus even geen optredens enzo op de agenda. Ik ben met een heavy metal bandje bezig en sinds een week of 2 met een rockbandje.

Voorlopig ben ik niet van plan een gitaar te gaan bouwen, maar in de toekomst wil ik dat zeker een keer doen.

Ik hoop dat ik zo je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden :)

bagheera
10 juni 2009, 00:26
Ja, ik begin een beetje een pedalenjunkie te worden, ben ik bang ;) Ik wil met die pedalen een pedalboard maken, waarmee ik mijn pod x3 kan vervangen voor liveoptredens. Er komt een goede sound uit de pod, maar het is maar lastig om live je sound nog even te regelen en bij de meeste gigs die ik doe zijn de soundchecks kort of is er gewoon helemaal geen soundcheck (hier hou ik persoonlijk niet zo van).

Op dit moment ben ik vooral een beetje aan het experimenteren met mijn pedalen. Ik pak er meestal een stuk of 3 en die sluit ik dan aan op mijn amp. Favoriet zijn op dit moment de blackstar en de vibe.

De equalizer gebruikte ik eerst vooral als globale eq als ik een optreden had, met mijn pod direct in het mengpaneel, aangezien die ontbreekt in de pod, maar ik ben er laatst achter gekomen (nadat ik een filmpje zag van Paul Gilbert op youtube) dat een equalizer ook geniaal werkt om een clean geluid te kunnen krijgen op je scheurkanaal (een beetje hetzelfde effect als je volumepot dichtdraaien, maar dan zonder verlies van de hoge tonen). Mijn powerblock heeft 1 kanaal en voor die amp is de eq ideaal.

Ik zit met mijn bandjes een beetje in een overgangsfase. Een paar maanden geleden is mijn oude bandje gestopt en op dit moment ben ik bezig met repeteren voor een nieuwe band, maar er staan dus even geen optredens enzo op de agenda. Ik ben met een heavy metal bandje bezig en sinds een week of 2 met een rockbandje.

Voorlopig ben ik niet van plan een gitaar te gaan bouwen, maar in de toekomst wil ik dat zeker een keer doen.

Ik hoop dat ik zo je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden :)

ja hoor mijn nieuwsgierigheid is bedwongen :seriousf:
ik wens je toch al veel succes met je 2 bandjes.
Ik ben ook net 4 weken bezig met een nieuwe band.
Best lastig he zo het begin .

johndoe
10 juni 2009, 12:55
Welkom Sjoerd! We weet spreken we elkaar nog op de diverse fora
:ok: