PDA

View Full Version : Mijn eerste gitaar vandaag gekregen



Krimseli
7 juni 2009, 16:46
Hi, ik heb vandaag mijn eerste gitaar gekregen (het is mijn verjaardag)

En het is een viper-10 van ESP

Ik zelf vind hem wel lekker spelen, een goede versterker, leuke extratje's.

Maar wat vinden ''jullie'' er van?
was het een miskoop? of gewoon goed voor als je een beginner bent.

Ik zou het graag willen horen :)

kjbai :jam:

JeanPaul du Vinnie
7 juni 2009, 16:52
Gefeliciteerd! Dat zal wel een goed beginnersgitaartje zijn. LTD is A-O-K.

vulvasonic
7 juni 2009, 16:53
Nooit op gespeeld, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Maar ondanks het feit dat we iedereen hier proberen te helpen aan een fatsoenlijke eerste gitaar (waarmee ik niet wil beweren dat die van jou dat niet is, want ik ken 'm niet), als jij er net zoveel plezier aan gaat beleven als ik aan mijn eerste gitaar (en die was niet best!), dan zit het wel snor!

Gefeliciteerd derhalve en maak er wat moois van! :blast:

Tip: VEEL UREN MAKEN OP DAT DING. Je leert het meest in het begin. ;)

Manuvdv
7 juni 2009, 16:54
Een Viper-10? Heb je foto's? Dat is namelijk een model dat ik niet ken... De Viper 50 ja, die wel; is trouwens LTD, niet ESP.
Maar toch proficiat met je verjaardag, en geniet van dat cadeau! Met zoiets kan men weinig verkeerd doen, enjoy!

EDIT: Gevonden. Gek, die reeks heb ik nooit eerder gezien! Maar mijn eis blijft gelden, foto's! :p

EDIT2: Een heel starterspakket dus, zag ik net dankzij Vulvasonic. Die heb ik nog nooit getest, wist ook niet dat ESP er eentje had. Ik hoop voor jou dat het een beter pakket is dan dat van Dean... Dat was letterlijk brol.

vulvasonic
7 juni 2009, 16:58
Bij de weg; is dit wat je gekregen hebt? :)

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/7/8/2/575782.jpg

macwilliams
7 juni 2009, 17:00
Gefeliciteerd, indien zo, mooi setje. :)

Krimseli
7 juni 2009, 17:21
Bij de weg; is dit wat je gekregen hebt? :)

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/7/8/2/575782.jpg

Ja dat is het!

http://i43.tinypic.com/11j40sl.jpg

En hier nog een foto die ik heb gemaakt ^^
Ik heb er trouwens ook nog appart gekochte snaren bij gekregen en extra plectrums.

En bedankt iedereen voor de felicitaties :)

Verder vind ik het wel een lekkere gitaar om vast te houden, maar hij moet nog gestemd worden volgens het stem apparaatje :P

Kent trouwens iemand een site met goede tutorials met plaatjes enzo, van hoe je bijvoorbeeld een gitaar moet stemmen enzo? ik zou dat erg waarderen.

Voor de rest ben ik nu ongeveer al een anderhalf uur bezig met dat gitaar en ik zie hier wel mijn toekomst is ^^

rufus
7 juni 2009, 17:26
Hoi, proficiat eerst en vooral.
Op youtube is er veel te vinden, justin sandercoe heeft zeer veel goeie lessen en praktische tips op z'n youtube kanaal.
Gitaar.nu is ook wel deftig.

vulvasonic
7 juni 2009, 17:35
Nog even dit: bij de meeste nette muziekzaken leveren ze, mits je erom vraagt, een stukje extra service bij aanschaf van een gitaar, om het ding goed af te stellen. Doe dat even, dan is je gitaar gelijk goed geintoneerd, want daar ontbreekt het nog wel eens aan bij gitaren uit deze prijsklasse.

Gewoon vriendelijk vragen of ze de gitaar even voor je willen afstellen en intoneren (wel zeggen dat je 'm daar net hebt gekocht). Meestal doen ze dat dan wel even.

Krimseli
7 juni 2009, 17:42
Nog even dit: bij de meeste nette muziekzaken leveren ze, mits je erom vraagt, een stukje extra service bij aanschaf van een gitaar, om het ding goed af te stellen. Doe dat even, dan is je gitaar gelijk goed geintoneerd, want daar ontbreekt het nog wel eens aan bij gitaren uit deze prijsklasse.

Gewoon vriendelijk vragen of ze de gitaar even voor je willen afstellen en intoneren (wel zeggen dat je 'm daar net hebt gekocht). Meestal doen ze dat dan wel even.

Mijn vader heeft hem voor mij gekocht in parijs :P omdat hij daar gisteren toevallig was, dus dat gaat een beetje moeilijk xd

mesaman
8 juni 2009, 10:45
gave gitaar! ik hoop dat je er veel plezier mee hebt!
maar noem het beestje gewoon bij de naam.iemand die een fiat heeft
zegt ook niet dat hij een ferrari heeft.

:gitarist:

rijsberman
8 juni 2009, 12:05
Hee, mesa man, kijk eens in de eerste post:
Hi, ik heb vandaag mijn eerste gitaar gekregen (het is mijn verjaardag)

En het is een viper-10 van ESP


Lijkt me toch gewoon het beestje bij de naam noemen.

Enne, gefeli, Krimseli!

almarvk
8 juni 2009, 12:12
Prima gitaartje om het op te leren! Succes ermee!

Josha
8 juni 2009, 12:15
Leuk ding, gefeliciteerd! :D ESP/LTD FTW! :blast:

tidalwave_sideburns
8 juni 2009, 14:49
Eindelijk eens beginner die niet op een strat of tele speelt. Kudo's voor je pa!

JeanPaul du Vinnie
8 juni 2009, 18:00
Laat die jongen zijn gitaar toch noemen zoals hij dat zelf wil. Niemand gaat er dood van.

Dirk_Hendrik
8 juni 2009, 18:20
Gefeliciteerd! Veel speelplezier!

Wiellem
9 juni 2009, 17:31
Veel speelplezier :)

En gewoon doorbijten wanneer het even tegenzit of niet wil lukken.

ijzerbroot1
9 juni 2009, 18:18
Mooi setje hoor, daar kun je best mee voor de dag komen, en het is zoals gezegd weer eens wat anders dan de zoveelste sjineese crapocaster!!!

Welkom in de wondere wereld die gitaar spelen heet (en die bij tijd en wijle frustrerend kan zijn, maar daar hebben ze de term doorzetten voor bedacht!)

Fenndangoband
9 juni 2009, 18:29
Gefeliciteerd met je leuke gear! lijkt me in ieder geval 10000 keer beter dan mijn eertse gitaarsetje van Daytone... die gitaar brokkelde na 1.5 jaar spelen volledig af. Trouwens zeer cool model die van jou! Veel plezier bij het spelen en blijven doorbijten!

Riky
10 juni 2009, 17:46
Eindelijk eens beginner die niet op een strat of tele speelt. Kudo's voor je pa!

volgens mij zijn er tegenwoordig meer mensen die beginnen op een sg hoor;) Die dingen lijken ineens gratis:D

Zijn wel toffe gitaartjes! Veel plezier en succes met gitaar spelen! Mooiste wat er is!

lindstrom
10 juni 2009, 17:54
en hier gaat het fout.... het is GEEN sg !

maar voor de topic starter: gefeliciteerd !! had ik maar zo'n vette gitaar toen ik begon ;)

Broosje
10 juni 2009, 19:46
Ook gefeliciteerd, en best mooie gitaar.
Om te beginnen is trouwens alles goed (vraag maar aan de meesten hier, die zullen ongetwijfeld begonnen zijn op een strijkplank met snaren ;-))
gitaarlesjes van Justin zijn inderdaad goed : http://www.justinguitar.com/

Robdop
10 juni 2009, 20:05
lekker gitaartje:)

suc6

rijsberman
10 juni 2009, 20:06
@lindstrom: als je ziet wat hier allemaal een strat of LP genoemd wordt, mag dit best een SG genoemd worden... doe toch niet zo moeilijk.