PDA

View Full Version : Musicman Sterling



Easy Rider
25 maart 2003, 16:40
Hideho mensen.

Ik las op een ander topic over een Musicman Sterling, een 'compactere' Stingray zeg maar.
Nou heb ik ff rondgesurfd en het lijkt erop dat dat wel een lekkere bas is!
Heeft iemand hier zo'n ding? Klopt het dat ie idd een hals heeft als een Fender Jazz?
Ik bedoel, een Stingray met een switchable pickup en een Jazz hals, hoe vet is dat??? :grin:

EZ

koen_V
25 maart 2003, 17:05
De jazz nek is zoooo lekker!
echt niet normaal.
als ik mijn ibanez vastpak (die toch ook dunne nekken hebben, niet?) is het echt juist of ik een knuppel vast heb.
Bij die jazz neck is het juist die helemaal naar je handen vormt bij die ibanez is dat niet zo, die blijft zo hard als het maar kan :smile:

Easy Rider
25 maart 2003, 17:14
Hangt er vanaf wat voor Ibanez je hebt.
De ATK bijv. is zo lomp als ik weet niet wat.
De SR's daarentegen (vooral de dure dan) zijn de snelste necks die er zijn! :grin:
Maar idd komt de Fender Jazz neck dan op de 2e plaats, qua maple-necks is de Fender Jazz DE neck!
En het schijnt dus dat ze met die Sterling DE neck aan DE sound heben weten te koppelen.
Heeft nou niemand zo'n ding? Die Sterling is the Next Generation Stingray!

EZ

bassopotmus
25 maart 2003, 17:45
Nou, na ze beiden eens in Duitsland geprobeerd te hebben kan ik 1 ding zeggen.
De sterling is...........niet een doorgevoerde SR, het is een andere bas.

Het haalt het niet bij een jazz neck, ik vind em nog net wat anders, wat breeder aan de topkam, mischien wel wat voller. Eens een keer 1 op 1 vergelijken.
De PU switch heb je niet nodig, echt een jazz sound krijg je echt niet, wel minder fullpower dan parallel geschakeld(standaard SR sound)
Ik ben van mening, maar dat kan heel erg persoonlijk zijn dat door de wat dunnere body en neck de slap tone minder vol is, natuurlijk ook minder massa.

Het ding is fijn als je de SR niet kan hebben vanwege de grote lompheidsfactor(jah die is er echt, ik heb de Olp en das geen snelle jongen, ook de orginele SR niet)
SR= stingray voor de slapende eenden.

Ik zou zeggen, probeer het eens, ga een naar muziekproductiv ofzo en probeer het err uit, moet weer eens gaan kijken wat ze nu weer nieuw hebben.

Het is zozo leuk om in een zaak echt alles te proberen, je leert je wensen kennen en waarvan je moet afblijven, en waarnaar je nu eigenlijk zoekt..

wannabefieldy
25 maart 2003, 20:29
dat van dat ibanez halzen knuppels zijn kan ik ook ff helemaal niet waarderen :sad:
ik heb gvd op genoeg jazz bassen gespeeld om nog wel te kunnen weten dat mijn ibanez sr 705... ja je raadt het goed... een 5 snaar zlefs nog een ontiegelijk sneller nek heeft... en die jazz bassen hebben meestal een dikkere.. en vooral bij een 5 string een onwijs brede nek!!!!!
dus oppassen!!!

maar okee.... ik wil zelf ook een musicman gaan kopen.... misschien wel een olp... die zijn toch vele malen goedkoper..en ehm.. ik gaat binnenkort maar ff kijken of het wat is... ik heb er in iedergeval veel over gehoord :grin:

nouwja... kwil ook niet als een zeikerd overkomen hier... dus.ehm... ik kap er maar weer meej...(je vraagt je af... waar is die gast mee bezig) nouw.. me d snaar was net gesprongen... dus vandaar dak zon kuthumeur heb :grin: dank u :grin:
mazzul!!!

bassopotmus
25 maart 2003, 21:56
nou wet ik niet of je blind bent ofzo..:wink:
Maar hij zegt juist dat de sr nekken snel zijn, de ATK's zijn lomp.

Easy Rider
25 maart 2003, 22:50
Ja ja mensen, verwarring alom.

De Ibanez SR necks (de 5 lagen hardhout versie, niet de maple) zijn (naar mijn mening) de snelste en lekkerste necks die er zijn.
Op de tweede plaats komt de Fender Jazz neck, die de koning is van de *maple* necks.
Het leek mij erop dat ze op de Musicman Sterling een Fender Jazz achtige neck hebben geplaatst, wat volgens bassopotmus dus wel *ongeveer* waar is, wat dus een StingRay oplevert zonder de lompe neck!
Derhalve is het nu dus een bas geworden die ik MOET proberen!! :grin:
En zo zit het.

EZ

Oh en inderdaad zou ik wel een weekje bij Musik Produktiv kunnen kamperen! Oh, stel je dat eens voor zeg: deur op slot, bier erbij... DE HEMEL! :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Easy Rider op 2003-03-25 22:52 ]</font>

bassopotmus
26 maart 2003, 12:09
jah, man, mar houd niet zo heel erg van bier,mag breezahhh ook (zie forum biertje erbij..)

Neej ik ben een whiskey drinker..lekker paar jaartjes gerijpt(of is het gerepen..)

Oei een week-endje MP...al die geile amps en bassen, al die gitaren, maar van dat week-end een vakantie!!!!!!

Owjah indd, de Sterling is wat beter speelbaar, dus makkelijke rijder, try that one out!

Easy Rider
26 maart 2003, 12:35
Tuurlijk mogen breezers ook!
En als ik een keer zo'n Sterling zie hangen grijp ik m meteen!

EZ

bassopotmus
26 maart 2003, 13:34
haha breezah was gein..kijk eens in biertje erbij, daar zeiken ze breezer gebruikers keihard af

Easy Rider
26 maart 2003, 14:10
Ach zo... ok.
Goh, dat komt niet veel voor, dat ik aardiger ben dan de rest... :wink:
Maar in 'biertje erbij' worden stereotypes dus wel gewoon keihard afgezeken? Effies kijken dan! :grin:

EZ

bassopotmus
26 maart 2003, 15:16
100%, het niveau is er ook erg laag, zelfs in het gewone gitaar forum....(ik zeg nu helemaal niets over de gemiddelde gitarist..)