PDA

View Full Version : Clyde Wah de luxe probleem



FrankC
7 juni 2009, 15:19
Graag jullie advies bij het volgende:

Ik ervaar twee problemen met mijn Clyde de luxe wah.

1. Sterk afname van het wah effect in alle modes. Ook in clean, crunch, lead setting op versterker. Ik heb hem vervolgens uit de keten gebruikt en dan is het probleem opgelost.

2. In de keten een irritant geruis-hissshh, gekraak dat mij doet denken aan hetzelfde probleem dat ik had met een hele oude cry baby met versleten potmeter. Helemaal als ik een overdrive gebruik om mijn crunch kanaal op te voeren. Dan is het nadrukkelijk aanwezig Dit probleem is weg als ik hem uit de keten haal. M.u.v. gebruik op het clean kanaal. Dan hoor ik het nog licht op de achtergrond.

Mijn signaalketen is als volgt:
Gitaar>>wah>>Fuzz>>od1>>od2>>rotovibe>>phaser>>tuner>>chorus>> versterker. Alle pedalen zijn truebypass behalve de tuner. Dit geheel wordt gevoed door een pedalpower 2. De pluggen en kabels zijn van goede kwaliteit dus ik denk dat het daar niet aan kan liggen. Hoe kan ik dit oplossen? De wah is overigens een paar maanden oud.

Yek1
7 juni 2009, 15:29
Wat voor fuzz? Heel veel fuzzboxes hebben problemen met de combinatie met een wah!

FrankC
7 juni 2009, 15:41
Wat voor fuzz? Heel veel fuzzboxes hebben problemen met de combinatie met een wah!

Het is een MXR Classic Fuzz 108.

EuroCinema
7 juni 2009, 15:57
Haha ik las eerst "luxe-probleem". Anyway, is heel normaal dat wah's en fuzzen geen vriendjes willen zijn. Iets met impendantie en buffers... (ben geen techneut). Ik zou even rommelen met de volgorde: zet er een pedaaltje tussen (tuner bijvoorbeeld) en het is wellicht al opgelost.

FrankC
7 juni 2009, 16:27
Haha ik las eerst "luxe-probleem". Anyway, is heel normaal dat wah's en fuzzen geen vriendjes willen zijn. Iets met impendantie en buffers... (ben geen techneut). Ik zou even rommelen met de volgorde: zet er een pedaaltje tussen (tuner bijvoorbeeld) en het is wellicht al opgelost.


Het is inderdaad een luxe probleem. ;) Maar ik zal het eens proberen met de tuner ertussen. Maar op mijn wah zit een ingebouwde buffer. Dat zou het wah/fuzz probleem moeten oplossen aldus mxr.

lcvanderhelm
7 juni 2009, 16:29
Je kan ook proberen de wah met een 9volt batterij te voeden,daar wordt die vaak iets minder storingsgevoelig door.

FrankC
7 juni 2009, 16:32
Je kan ook proberen de wah met een 9volt batterij te voeden,daar wordt die vaak iets minder storingsgevoelig door.

Ja, dat kan ook maar mijn pedalpower heeft geisoleerde voedingen maar misschien is het wel een probleem dat de voeding te dicht bij de wah zit.

Yek1
7 juni 2009, 18:00
Van de MXR site:

Guitarists of all styles, from Hendrix devotees to garage rockers and stoner-metal fanatics, will dig the familiar late-Sixties/early-Seventies crunch delivered by the new MXR Classic 108 Fuzz. We’ve taken the guts of our BC-108 loaded Fuzz Face, placed them in a more pedal-board friendly shape, and added the modern conveniences of a battery door, optional AC operation, and true bypass with LED. The Buffer switch eliminates the audible oscillation caused when some wah-wahs are placed in front of a Fuzz Face. The Classic 108 Fuzz comes in a heavy-duty Phase 100-sized box with a sweet hammer-tone turquoise finish.

FrankC
7 juni 2009, 18:12
Van de MXR site:

Guitarists of all styles, from Hendrix devotees to garage rockers and stoner-metal fanatics, will dig the familiar late-Sixties/early-Seventies crunch delivered by the new MXR Classic 108 Fuzz. We’ve taken the guts of our BC-108 loaded Fuzz Face, placed them in a more pedal-board friendly shape, and added the modern conveniences of a battery door, optional AC operation, and true bypass with LED. The Buffer switch eliminates the audible oscillation caused when some wah-wahs are placed in front of a Fuzz Face. The Classic 108 Fuzz comes in a heavy-duty Phase 100-sized box with a sweet hammer-tone turquoise finish.

Bedankt Yek1, maar dit betekent dat ik de volgorde al juist had. Dus dan moet het ergens anders aan liggen.

Yek1
7 juni 2009, 18:13
Bedankt Yek1, maar dit betekent dat ik de volgorde al juist had. Dus dan moet het ergens anders aan liggen.

Je gebruikt dus de buffer-switch?

FrankC
7 juni 2009, 18:17
Ja, ik gebruik de buffer dat scheelt maar het is toch niet het probleem. Ik mis de wack a wack a........... Stand alone doet hij dit wel goed.

Yek1
7 juni 2009, 18:20
Okay dan volgens de deductie methode:
Begin met alleen de wah tussen gitaar en amp. Voeg dan telkens een pedaal toe totdat je weet bij welke combinatie 't mis gaat.

FrankC
7 juni 2009, 18:22
Okay dan volgens de deductie methode:
Begin met alleen de wah tussen gitaar en amp. Voeg dan telkens een pedaal toe totdat je weet bij welke combinatie 't mis gaat.


Ja, dat is een goeie. Ik ga dat eens uitproberen.

Maar zou jij de signaalketen anders adviseren?

Yek1
7 juni 2009, 18:25
Niet wat de wah betreft.

Persoonlijk vind ik een vibe en phaser mooier vóór overdrives (en overstuurde amp-kanalen).

FrankC
7 juni 2009, 18:28
[quote=Yek1;2056349]Niet wat de wah betreft.

Nee inderdaad. Ik ga je tip uitvoeren. Hopelijk komt de zwakke schakel boven. Thanks!

the sure thing
7 juni 2009, 20:28
Ehhhh... Heb je de VOX clyde deluxe of de FULLTONE clyde deluxe wah?

FrankC
7 juni 2009, 20:36
Ehhhh... Heb je de VOX clyde deluxe of de FULLTONE clyde deluxe wah?


Fulltone wah

the sure thing
8 juni 2009, 09:05
... dan heb ik dezelfde. Ik heb geen last van een sissend geluid, nooit gehad, maar ik heb af en toe wel last gehad dat het WAH effect in mijn beleving wegviel. Het gebeurt echter te weinig om er nou achter te komen wat het is. Het gebeurt bij mij ongeveer 1x per 5 weken (elke week repeteren, gem. 1x per maand optreden) en altijd aan het einde van de repetitie (nooit tijdens een optreden). Als ik dan ff stop met spelen en weer 2x schakel, dan is het probleem weer weg.

FrankC
8 juni 2009, 21:02
... dan heb ik dezelfde. Ik heb geen last van een sissend geluid, nooit gehad, maar ik heb af en toe wel last gehad dat het WAH effect in mijn beleving wegviel. Het gebeurt echter te weinig om er nou achter te komen wat het is. Het gebeurt bij mij ongeveer 1x per 5 weken (elke week repeteren, gem. 1x per maand optreden) en altijd aan het einde van de repetitie (nooit tijdens een optreden). Als ik dan ff stop met spelen en weer 2x schakel, dan is het probleem weer weg.


Ik heb een mailtje hierover naar Fulltone gestuurd.

the sure thing
8 juni 2009, 22:26
Ik heb een mailtje hierover naar Fulltone gestuurd. OK! Laat aub ff weten wat ze erop reageren.

FrankC
10 juni 2009, 16:53
OK! Laat aub ff weten wat ze erop reageren.

Oke de reacties van de repairservice van Fulltone zijn binnen.

1. Op kraakgeluiden potmeter:
Hi Frank,

Thanks for getting back to me. Can you try cleaning the wah pot using a good contact cleaner such as DeoxIT D5? A drop or two should be enough the clean it. This may fix the problem.

Thanks again,

Tech Dept. / Fulltone
Tsuguto


2.Op loss of definition:

Hi,

If you want us to clean the wah pot, let us know. We will email you a RA form.

You have 8 effects in your chain, and some of them may not be true-bypass. It's normal that "loss of definition" happens when you have this many pedals including some non-true-bypass pedals.

FrankC
11 juni 2009, 17:59
Oke de reacties van de repairservice van Fulltone zijn binnen.

1. Op kraakgeluiden potmeter:
Hi Frank,

Thanks for getting back to me. Can you try cleaning the wah pot using a good contact cleaner such as DeoxIT D5? A drop or two should be enough the clean it. This may fix the problem.

Thanks again,

Tech Dept. / Fulltone
Tsuguto


2.Op loss of definition:


You have 8 effects in your chain, and some of them may not be true-bypass. It's normal that "loss of definition" happens when you have this many pedals including some non-true-bypass pedals.




Tsja hier kan ik dus weinig mee. Ik heb een crybaby gehad waarbij ik dit probleem niet had. Iemand nog tips?

samthegreat4
11 juni 2009, 19:04
Heb je alle pedaaltjes al uit de keten gehaald, zoals net gesuggereerd?

the sure thing
11 juni 2009, 20:38
Hoe ik ook niet geloof in het antwoord van Fulltone, ik heb ook niet -TB pedaaltjes voor de Fulltone wah staan ALS het probleem optreedt.

FrankC
11 juni 2009, 21:30
Heb je alle pedaaltjes al uit de keten gehaald, zoals net gesuggereerd?

Nee, dat moet ik nog doen. Maar ik kan het niet uitstaan dat ik met mijn oude pedalboard. Slechte voeding en kabels en geen enkel true bypass pedaal (lees boss) wel een goede wah sound had.

Nu dure kabels en dure pluggen en dure pedalen.
En dit probleem.

Maar goed ik ga van het weekend even de test uitvoeren.