PDA

View Full Version : Marshall op Fender doorlussen???



Toaster
7 juni 2009, 12:38
Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch maar:

Kan ik mijn Marshall doorlussen (via één van de vier inputs) naar mijn Fender combo?

En hoe zou ik dat eventueel andersom ook gaan? (van Fender naar Marshall)

Ik kan dit natuurlijk gewoon proberen maar ik dacht: ik vraag het eerst voordat ik iets kapot maak.

Het gaat om een Fender Pro Reverb (40 watt) en een Marshall PA 20 watt.

Unicron
7 juni 2009, 15:25
Ja kan gewoon, maar zolang je niet de lineout van een van de amps gebruikt kan je net zo goed je signaal direct na je pedalen splitten.

(Volgens mij is er met bepaalde Fenders ook kans op een fase issue bij doorlussen van de kanalen, maar dat hoor je dan snel genoeg.)

Mr.Jay
8 juni 2009, 13:56
Gebruik gewoon een P-SPLIT van LEHLE, altijd goed en je verliest géén signaal/toon.
Die splitst je gitaarsignaal maar 2 amps. Heb je ene brom of tegenfase kun je die met een switch voorkomen.

Flying paul
8 juni 2009, 23:56
ik zit bijna nooit op dit forum, maar zag dit toevallig voorbij komen.

als je je fender doorlust op je marshall via 1 van de 4 inputs, kun je toch weinig kapot maken, omdat je dat signaal van de marshall eigenlijk weer wilt versterken met die fender?

ik werk altijd op die manier van doorlussen, met mijn bassman.
gitaar in input 1 van bright kanaal, van 2 bright doorgelust naar 1 van normal kanaal, en voila, de grom zit in m'n amp!
je krijgt dus gewoon een gecombineerde toon(zou ik trouwens ook geprobeerd hebben in jouw situatie!

Nobler
9 juni 2009, 17:03
Toen ik 16 was, en alleen nog een Yamaha G5 transistor oefen versterkertje had, vond ik een Vox AC30 bij een uitdragerij. Dat was alleen wel een non-topboost versie, dus wilde die ook maar een beetje scheuren, dan moest hij voluit, en dan kreeg ik de buren en de politie en mijn ouders op mijn dak. Toen heb ik het Yamahaatje (die een mastervolume en dus een regelbare voorversterker had) via de koptelefoonuitgang doorgelust op de input van de Vox, en dat gaf een regelbare vervorming, maar ik had toen wel altijd het idee dat ik de Vox elk moment op kon blazen.

PeeVee
25 juni 2009, 17:44
Ik heb een tijdje met een Twin Reverb (2x6L6 met BM OT) en een ouwe JMP MV II series (50W) gespeeld en dat gaat uiteraard prima. Mooie mix; dikke ronde middip toon van de Fender; ruige mid van Marshall met G12-60's. Errug cool maar beetje hard wel.

Moet je wel even in de gaten houden dat ze tov elkaar niet uit fase staan. Ik meen dat dat met mijn TR en JMP wel het geval was (geldt overigens altijd als je met twee amps speelt). Handig is dan een "ompoolkabeltje" voor de speaker dus met male / female jack waarbij één kant + en - is omgedraaid zodat je je speakers 180 graden uit fase kunt zetten.