PDA

View Full Version : Tips voor Rack setup please!:)



Yordi
7 juni 2009, 11:56
Hoi,

Ik ben bezig een rack setup bij elkaar te verzamelen.

Ik wil een POD xt Pro gebruiken samen met een goede eindtrap.

Ik heb zelf rond gekeken op internet voor buizen poweramps, alleen heb ik hier nogal weinig verstand van. Ik speel met mijn band een mix van Metal en Hard Rock. Ik heb gekeken naar de Mesa20/20 en de Marshall 20/20.. is dit wat? of kunnen jullie nog andre amps aan raden? alvast bedankt!

Yordi
7 juni 2009, 14:33
Niemand tips?

signsofzodiac
7 juni 2009, 15:02
Wat heb je te besteden?

Arvoitus
7 juni 2009, 16:45
Marshall Valvestate's zijn leuk om mee te beginnen, ik dacht dat Jimwoud (hier te vinden op het forum) er eentje te koop heeft staan voor 125 euro.

Wil je toch een buizen, dan kun je kijken of je een tweedehandse Peavey 50/50 kan scoren, zijn zeer leuke en populaire eindversterkers. Kun je rond de 400/500 euro vinden.

Wil je nog meer geld uitgeven dan moet je op zoek gaan naar een VHT 2/50/2 of 2/90/2.

signsofzodiac
7 juni 2009, 20:46
Er springt net een H&K VS250 eindtrap op gitaarmarkt. Lang geleden gehad, en blijft 1 van de beste poweramps die ik gehad/gehoord heb. Zelf toen ook met een modeller gebruikt (Roland VG-88 ) en het gaf hem het beetje "buizen"-leven en de push die ik zocht.

Kaboemba
7 juni 2009, 22:23
Er springt net een H&K VS250 eindtrap op gitaarmarkt. Lang geleden gehad, en blijft 1 van de beste poweramps die ik gehad/gehoord heb. Zelf toen ook met een modeller gebruikt (Roland VG-88 ) en het gaf hem het beetje "buizen"-leven en de push die ik zocht.

Die heb ik ook gehad, leuk eindtrap met een paar mooie opties maar niet meer dan dat.
Vond hem zelf nogal karakterloos kaal voor een buizen eindtrap.
En kom op zeg 650 euro is in een goede tijd al een belachelijke prijs en op het moment helemaal.

Overigens is mijn ervaring dat een buizeneindtrap totaal niet nodig is bij een modeling bak als een pod, sterker nog ik vind zoiets vooral goed overkomen op een transistortrap of beter nog over een p.a..

Liquid_Metal
7 juni 2009, 23:02
Die heb ik ook gehad, leuk eindtrap met een paar mooie opties maar niet meer dan dat.
Vond hem zelf nogal karakterloos kaal voor een buizen eindtrap.
En kom op zeg 650 euro is in een goede tijd al een belachelijke prijs en op het moment helemaal.

Overigens is mijn ervaring dat een buizeneindtrap totaal niet nodig is bij een modeling bak als een pod, sterker nog ik vind zoiets vooral goed overkomen op een transistortrap of beter nog over een p.a..

Mwaaaah ik heb een GT8 over een Peavey Classic 50/50 gehad en dat klonk echt een stuk warmer dan over de geprobeerde transistors (Marshall V8080, Peavey Backstage+, Hiwatt xxx).

signsofzodiac
8 juni 2009, 06:07
[QUOTE=Kaboemba;2056521]Die heb ik ook gehad, leuk eindtrap met een paar mooie opties maar niet meer dan dat.
Vond hem zelf nogal karakterloos kaal voor een buizen eindtrap.
En kom op zeg 650 euro is in een goede tijd al een belachelijke prijs en op het moment helemaal.

Over de prijs valt zeker wel te discussieren, true, die is nog wat aan de hoge kant. Ik heb hem in elk geval toentertijd met veel plezier gebruikt. Getuige harmony-central ben ik ook niet de enige geweest ;)

On topic: de peavey classic 50/50 of 60/60 zijn betaalbare aanraders. De 60/60 vond ik met een buizen-preamp minder dan met de 50/50, maar met een modeller beter. Het enige dat ie deed was je presets verschrikkelijk hard, strak en met een schop in je noten qua laag uitversterken.

m-men
16 juni 2009, 18:31
Mijn bandmaat gebruikt de POD pro XT in combinatie met een Marshall EL 34.

Dit klinkt goed ook nog wat buizen geluid na het modeling geluid.

Maar deze versterkers zijn wel erg duur maar klinken wel.

peter_heijnen
16 juni 2009, 19:56
Ik zag laatst op gitaarmarkt een advertentie met allemaal spullen waaronder een reussenzehn guitarslave. Dat is een geweldig klinkende 2x50watt buizenbak en 'built like a tank'. Kan geen 2020 tegenop (eigen ervaring), maar je sjouwt wel met 3he á ca. 20 kilo. (maar veel zal dat niet schelen met zo'n marshall 5050 eindbak.)

signsofzodiac
16 juni 2009, 22:00
Mijn bandmaat gebruikt de POD pro XT in combinatie met een Marshall EL 34.

Dit klinkt goed ook nog wat buizen geluid na het modeling geluid.

Maar deze versterkers zijn wel erg duur maar klinken wel.

Voordat ik overstapte naar een buizentop heb ik met de VG-88 nog een Marshall 9200 gebruikt. De 9100 en 9200 kan je regelmatig voor een leuke prijs scoren, 400-500 euro komen ze nog wel eens langs.

Liquid_Metal
17 juni 2009, 10:40
Soms kom je in het buitenland iets leuks tegen uit het binnenland: klik (http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=58612)
150 euro voor een Marshall 8008. Daar kun je volgens mij geen buil aan vallen.