PDA

View Full Version : [Jack draadje solderen] Werkt niet.



Rararr
6 juni 2009, 21:22
Hoi,

Mijn gitaar viel af en toe uit, ik heb vastgesteld dat het aan de binnenkant van mijn jack ligt. Ik heb deze vandaag vervangen, pikt hij nu geen signaal meer op. Ik heb ze weer eraf gehaald, die draadjes, heb ze toen op verschillende manieren tegenaan gehouden maar het lukt gewoon niet meer. Dus nu wat ik ook doe maken die draadjes geen contact meer met de binnenkant van mijn jack.

Wat is hier het probleem? Ik heb ze er goed op gesoldeerd.. ik kon zelfs met de volume knop op mijn gitaar de amp volume omhoog en omlaag doen maar er kwam verder geen geluid uit.

nielsnielsniels
6 juni 2009, 23:45
Ik denk dan dat het simpelweg aan het kabeltje ligt wat je gebruikt? Als alles verder goed werkt....

Rararr
7 juni 2009, 02:41
de kabel naar de versterker? kan niet want hij is gloednieuw.. heb er een andere op geprobeert die is totaal nieuw ongebruikt daar deed hij het ook niet op. Ik ga nu maandag naar de gitaarwinkel in de buurt en laat hem maken ben ik daar van af :/ :mad:

aaronstonebeat
10 juni 2009, 13:42
Mijn ervaring, los van de soldeerproblemen: die jack outputs willen wel eens wat roestig worden aan de binnenkant en dan gaan ze haperen. Even met een opgerold schuurpapiertje een beetje uitschuren en vaak kun je er dan weer tijdenlang tegenaan.

snaarplukker
10 juni 2009, 22:11
Het contactpunt dat in je stekker klikt iets naar binnen buigen wilt vaak wel helpen.;)

Rararr
11 juni 2009, 20:10
Laat maar, hij is vandaag dood verklaart. Er is blijkbaar iets binnen in dat kapot is, maken zou volgens de expert meer kosten dan een nieuwe gitaar.. toch bedankt

Trocar
11 juni 2009, 20:35
Wat aan de elektronica is er zó kapot dat het meer gaat kosten dan een hele nieuwe gitaar vraag ik me af? :???: Ik bedoel: van 'los contact' naar 'gitaar weggooien' is nogal een stap.

aaronstonebeat
11 juni 2009, 20:44
Wat aan de elektronica is er zó kapot dat het meer gaat kosten dan een hele nieuwe gitaar vraag ik me af? :???: Ik bedoel: van 'los contact' naar 'gitaar weggooien' is nogal een stap.

Vind ik ook. Verklaar u nader aub.

wietse
11 juni 2009, 20:46
Wat aan de elektronica is er zó kapot dat het meer gaat kosten dan een hele nieuwe gitaar vraag ik me af? :???: Ik bedoel: van 'los contact' naar 'gitaar weggooien' is nogal een stap.
onderdelen lijkt mij raar of het moet al een 60 euro strat kopietje zijn.
maar uurloon kan wel aantikken.
maar meer dan een potmeter en elementschakelaar kan het niet zijn, elementen zelf gaan eigenlijk nooit stuk.
als je zelf kan solderen gewoon op de elementen na alles vervangen, ben je voor een 30 euro klaar, afhankelijk van wat voor model gitaar het is.

Rararr
11 juni 2009, 21:29
de expert wist ook niet wat er mis aan is, hij keek hem namelijk na voor gratis maar wat hij wel zei is dat hij niet meer te maken valt van binnen. Alles zit goed vast maar hij doet het niet.

Ik heb hem 2 maanden geleden gekocht dus morgen even bellen en een nieuwe eisen.. dit kunnen ze niet maken, en gaan ze ook niet maken dus waarschijnlijk heb ik in een weekje ofzo weer een nieuw model ervan voor gratis... of een gerepareerde..

snaarplukker
11 juni 2009, 22:39
Volgens mij hebt je een jaar fabrieksgarantie, dus geen probleem.
Maar een gitaar kan nooit "dood" zijn. Er zitten maar een paar onderdelen in die defect kunnen raken en eenvoudig te repareren of te vervangen zijn.

Rararr
12 juni 2009, 13:51
Idd fabrieks garantie dus deze gaat mooi terug (heb al gebeld) hopen dat ik een nieuwe kan krijgen mischien zelfs in een ander kleurtje! :punk:

M Kactus
12 juni 2009, 13:57
Idd fabrieks garantie dus deze gaat mooi terug (heb al gebeld) hopen dat ik een nieuwe kan krijgen mischien zelfs in een ander kleurtje! :punk:
Ik wil niet de partypooper zijn, maar fabrieksgarantie vervalt meestal als je zelf hebt liggen prutsen.

Rararr
13 juni 2009, 00:38
En dat ga ik dus mooi niet zeggen.. desnoods pleur ik de oude jack erbij als ze daar naar gaan kijken..

Rararr
1 juli 2009, 10:03
Ik heb mijn gitaar ondertussen weer binnen van de winkel, ongelovelijk slechte service zeg.. Hij is wel gemaakt maar die luldebehanger vergeet het plaatje die de tremolo veren bedekken :mad:

Ook had hij een gitaarstandaard belooft voor het ongemak.. ook niet gezien.. Hoe dan ook heb ik hem terug... alleen de snaren klinken veel.. staler? Ik weet niet hoe je het zegt maar ze doen me denken aan een metalen vat.. Er is niks mee gebeurt... echt raar.

M Kactus
1 juli 2009, 11:18
Ik heb mijn gitaar ondertussen weer binnen van de winkel, ongelovelijk slechte service zeg.. Hij is wel gemaakt maar die luldebehanger vergeet het plaatje die de tremolo veren bedekken :mad:

Ook had hij een gitaarstandaard belooft voor het ongemak.. ook niet gezien.. Hoe dan ook heb ik hem terug... alleen de snaren klinken veel.. staler? Ik weet niet hoe je het zegt maar ze doen me denken aan een metalen vat.. Er is niks mee gebeurt... echt raar.

Zijn het niet gewoon nieuwe snaren? Die klinken de eerste speeluurtjes altijd wat raar. Komt wel goed, hoor.
En dat plaatje: Gewoon melden, lijkt me.

caliban
1 juli 2009, 13:39
Over wat voor gitaar gaat het trouwens de hele tijd. Ik vind het een behoorlijk vaag verhaal geworden.

Sanderltd
1 juli 2009, 14:57
Ik kan ook helemaal niet meer volgen hoor. De topicstarter komt hier aan met een heleboel vragen, dan is plots de gitaar dood, dan zou hij weer een nieuwe krijgen, en nu heeft hij de gitaar laten reparen, terwijl dat eerst niet mogelijk zou zijn geweest? :dontgeti:

hole
1 juli 2009, 16:02
de expert wist ook niet wat er mis aan is,

maar wat hij wel zei is dat hij niet meer te maken valt van binnen.

Dit was de dienstdoende puber op de gitaarreparatieafdeling van de Wibra?

Rararr
1 juli 2009, 19:11
Ik heb een set gekocht van 110 euro twee maanden geleden. Er zat een rare gitaar bij van het merk "Jordan". Ik had toen nog geen flauw benut van gitaar spelen dus het leek me een goede deal. Hij heeft het een maand gedaan, toen was er iets met de binnenkant van de jack. Soms viel hij uit en na wat bijstellen deed hij het weer.

Toen besloot ik eindelijk om er iets aan te doen, ik heb een nieuwe jack gekocht en erop gezet, out of nowhere deed hij opeens niks meer. Terug gestuurd verleden week, gister weer binnengekregen. Hij doet het, alleen het plaatje aan de achterkant.

http://ellipz.com/wp-content/uploads/2008/10/fender-back.JPG Dat gat daar waar de veren zitten die de tremolo mogelijk maken. (foto van google niet mijn gitaar)

Ook werd beloofd ter compensatie van het ongemak een gitaar standaard mee te sturen. Die heb ik niet binnengekregen.

En tot slot dit is de gitaar die ik heb:

http://www.mainmusic.nl/nl/product/19183/10/gitaar/elektrische_gitaren/starters_packs/jordan/elektrische_gitaar_startersset_+_versterker_&_accessoires_.html


En alsjeblieft geen reacties zoals "Kut merk! Verkeerde keuze! Dom!" want ik heb dat ondertussen allemaal door.

aaronstonebeat
1 juli 2009, 19:24
Dat plaatje aan de achterkant van een strat hoort te ontbreken :seriousf:
Overbodige ondingen, mn. bij het verwijderen van snaren.

snaarplukker
2 juli 2009, 11:57
Ja, beetje slordig dat ze na reparatie vergeten zijn dat plaatje er op te schroeven.
Ik zal bij die zaak ook nooit een Fender CS aanschaffen.;)
Op zich kan je er een redelijk goed klinkende gitaar van maken als je er ander pickups in zet (bijvoorbeeld van GFS), snaren van een goed merk, graphtech topkam enz. Ik ben ook begonnen met zo'n 98 euro setje, heb er GFS lilkillers ingestopt, massief stalen tremblok, Fender bullit snaren, roller stringtrees, graphtech nut. Bijmekaar is ie zo'n 180 euro geworden en hij klinkt en speelt als een Fender van 900 euro. Tja, je moet wel verstand hebben van de mechanica en electronica.

M Kactus
2 juli 2009, 12:03
Ja, beetje slordig dat ze na reparatie vergeten zijn dat plaatje er op te schroeven.
Ik zal bij die zaak ook nooit een Fender CS aanschaffen.;)
Op zich kan je er een redelijk goed klinkende gitaar van maken als je er ander pickups in zet (bijvoorbeeld van GFS), snaren van een goed merk, graphtech topkam enz. Ik ben ook begonnen met zo'n 98 euro setje, heb er GFS lilkillers ingestopt, massief stalen tremblok, Fender bullit snaren, roller stringtrees, graphtech nut. Bijmekaar is ie zo'n 180 euro geworden en hij klinkt en speelt als een Fender van 900 euro. Tja, je moet wel verstand hebben van de mechanica en electronica.

Ja, doei. Hij speelt heus niet als een Fender van 900 euro. Daarmee zeg ik niet dat hij niet goed is. Het kan zeker een perfecte gitaar zijn voor jou. Maar mensen die net komen kijken in de gitaarwereld moet je niet gaan wijsmaken dat ze 180 euro in een goedkope gitaar moeten steken om er een high-end gitaar van te maken. Dat is gewoon niet zo.
Je kunt een gitaar heel wat beter maken, maar nooit veel beter dan de basis. Die goede basis ontbreekt toch zo goed als altijd bij die instapmodelletjes.

Maar goed, die gitaren noemen we ook niet voor niks "instapmodelletjes". Daar is prima op te leren, hoor. Daar kun je écht zonder problemen een jaartje of twee op spelen.

snaarplukker
2 juli 2009, 12:34
Nee, ik wil niemand wijsmaken dat ze beter een beginnersetje van 98 euro aan moeten schaffen. Maar voor een Fender betaalt je al 450 euro voor het Fender logo. Dus dan is de gitaar qua gebruikte materialen en montagekosten vergelijkbaar met andere merkgitaren uit die prijsklasse die in Azië geproduceerd zijn. Maar deze TS heeft een zeer laag budged voor de aanschaf van zijn gear, dus wijs ik hem op andere mogelijkheden. Voorts laat ik ieder zijn eigen keuze maken voor iets wat in zijn budged past. Ik heb ook rondgekeken op marktplaats voor een 2e hands LP, maar daar vragen ze nog te veel voor in verhouding met een nieuwe.

caliban
2 juli 2009, 14:12
Ik heb een set gekocht van 110 euro twee maanden geleden. Er zat een rare gitaar bij van het merk "Jordan". Ik had toen nog geen flauw benut van gitaar spelen dus het leek me een goede deal. Hij heeft het een maand gedaan, toen was er iets met de binnenkant van de jack. Soms viel hij uit en na wat bijstellen deed hij het weer.

Toen besloot ik eindelijk om er iets aan te doen, ik heb een nieuwe jack gekocht en erop gezet, out of nowhere deed hij opeens niks meer. Terug gestuurd verleden week, gister weer binnengekregen. Hij doet het, alleen het plaatje aan de achterkant.

http://ellipz.com/wp-content/uploads/2008/10/fender-back.JPG Dat gat daar waar de veren zitten die de tremolo mogelijk maken. (foto van google niet mijn gitaar)

Ook werd beloofd ter compensatie van het ongemak een gitaar standaard mee te sturen. Die heb ik niet binnengekregen.

En tot slot dit is de gitaar die ik heb:

http://www.mainmusic.nl/nl/product/19183/10/gitaar/elektrische_gitaren/starters_packs/jordan/elektrische_gitaar_startersset_+_versterker_&_accessoires_.html


En alsjeblieft geen reacties zoals "Kut merk! Verkeerde keuze! Dom!" want ik heb dat ondertussen allemaal door.

Kt merk of niet heeft er niet mee te maken, maar wat moet je nu verwachten van een setje voor 110 euro?

Rararr
2 juli 2009, 22:22
Is het nou echt ZOVEEL gevraagd om een complete gitaar terug te krijgen, wanneer ik een complete gitaar opstuur? En ja ik heb gezegd dat het een irritante gitaar is omdat hij snel kapot gaat.

En ik zeg het nog maar een keertje voor degene die niet goed kunnen lezen: Ik realiseer me dat je voor 110 euro geen goede gitaar kan krijgen. Dus.. what's teh deal met die reacties van "wat moet je nu verwachten van een setje voor 110 euro"

Wat ik verwacht? Ik verwacht een gitaar die OP ZIJN MINST werkt. Goede kwaliteit verwacht ik niet. Waar ik alleen mee zit is dat de winkel waar ik hem gekocht heb gewoon ronduit amateuristisch is.

Dat plaatje is foetsie en de beloofde gitaar standaard zit er niet bij. Dat is reden genoeg om verontwaardigd te zijn. Vind je niet?

aaronstonebeat
2 juli 2009, 22:26
Je hebt helemaal gelijk.
Maar was het je in de winkel niet opgevallen dat die cover en standaard ontbraken? Of is het via de post gegaan?

Rararr
2 juli 2009, 22:27
Het is via de post gegaan. Opzich is het natuurlijk niet zo erg, dat ze vergeten het standaardje op te sturen. Ik heb gebeld en ik krijg hem alsnog. Maar gewoon het hele gedoe met Mainmusic.nl heeft me gefrustreerd...

M Kactus
3 juli 2009, 08:22
Dus.. what's teh deal met die reacties van "wat moet je nu verwachten van een setje voor 110 euro"

Wat ik verwacht? Ik verwacht een gitaar die OP ZIJN MINST werkt. Goede kwaliteit verwacht ik niet.

Dat beweert volgens mij ook niemand. Hij hoort gewoon te werken, je hebt groot gelijk dat je druk maakt!

Rararr
3 juli 2009, 08:39
Ja idd.. maargoed ik vind zo'n plaatje achter toch best handig... Maarja wat jullie zeggen klopt opzich wel... ik wil gewoon redelijke gear hebben zodat ik nooit er zorgen over moet maken, want ik houd namelijk heel veel van gitaar spelen, als ik dan constant in de zorgen ben of mijn gitaar het nog gaat doen.. dat is niet leuk.. ik kreeg zelfs ontwennings verschijnselen toen ik een week niet speelde :P Was overal aan het "air guitaren" haha.

Ik denk dat ik gewoon over een half jaartje ofzo zo'n city londen ga halen, iets van de prijsklasse 300 ofzo.

Midwolda
3 juli 2009, 09:11
de expert wist ook niet wat er mis aan is, hij keek hem namelijk na voor gratis maar wat hij wel zei is dat hij niet meer te maken valt van binnen. Alles zit goed vast maar hij doet het niet.

Ik heb hem 2 maanden geleden gekocht dus morgen even bellen en een nieuwe eisen.. dit kunnen ze niet maken, en gaan ze ook niet maken dus waarschijnlijk heb ik in een weekje ofzo weer een nieuw model ervan voor gratis... of een gerepareerde..

Lekkere "expert" zeg.
Dat de gitaar het niet meer deed wist je zelf ook al en dat alles goed vast zit kun je zelf ook wel zien.
Natuurlijk is dat ding te maken, alleen hebben ze daar geen zin in voor dat bedrag.
Je hebt groot gelijk dat je een nieuwe wilde, onder garantie, en je bent terecht boos dat ze hun afspraken niet nakomen (standaard) en slordig werk leveren (plaatje).
Tip: leer in ieder geval hoe je een draadbreuk kunt constateren, koop een goedkope multimeter en je hebt dat soort puntjepuntjepuntje-figuren helemaal niet meer nodig.
En zoek een zaak waar je naar binnen kan lopen en waar je je op je gemak voelt, er zijn ook vriendelijke gitarenboeren die wèl beseffen dat het om de klant gaat en niet om de omzet.
Succes ermee! (en gewoon doorspelen he...)