PDA

View Full Version : BYOC ping pong eruit, Carbon Copy erin!!



Negative K3 fan
6 juni 2009, 16:47
Ik was het helemaal vergeten te vertellen. Maar ik heb een tijdje terug een zoektocht gehad naar delay pedalen, ik begon in de muziekwinkel waar ik een aantal betaalbare delays heb getest. Daar kwam de carbon copy als winnaar uit, maar ik twijfelde nog een beetje of en hoe ik hem ging gebruiken.

Na veel wikken en wegen een goed geprijsde BYOC delay gekocht op gitaarmarkt en die een tijdje gebruikt, ik merkte dat ik er in band verband best veel gebruik van maakte. Maar ondanks dat hij best goed klonk had ik er toch geen goed gevoel bij. Ik merkte namelijk dat ik hem vaak in 1 stand liet staan voor een verdieping in mn clean sound. De ping pong had te veel knopjes en ik gebruikte de pong gewoon niet.

Daarop heb ik een tweedehands carbon copy gekocht en mn BYOC verkocht aan de andere gitarist die wild was van de oscillatie enzo. Maar dat is een prima keus geweest! Ik heb de CC vanwege mijn stage in Den Haag alleen nog maar in de band gespeeld (repetities en 1 optreden) en dit ding bevalt me echt goed. De warme trails zorgen ervoor dat de delay time instelling niet zo nauw luistert en dat je hem vrij hard aan kunt zetten. Ook met de modulatie knop, die ik altijd aan heb staan, geeft het simpelweg een geweldige extra diepte aan clean werk.

Ik ben dus volledig tevreden over de carbon copy, al moet ik zeggen dat m'n referentiekader beperkt is. Ik denk namelijk dat de Memery Man Deluxe mij ook wel zal welgevallen :)

Ondertussen ben ik ook lekker wat pedaaltjes aan het kweken en kwam ik er bij mij laatste optreden achter dat mijn setup eigenlijk heerlijk klinkt: London City opgepimpt naar Superbass specs, BoR clone, Carbon Copy.

Pedaaltjes coming up: Vibe (neovibe zelfbouw of misschien voodoo micro vibe omdat ie op 9V kan), evt. wah, tuner en ik zit erover te denken om zelf een distortion pedaal te gaan ontwerpen.

Mensen die ook tevreden zijn met hun carbon copy mogen met mij mee feesten in dit topic. Commentaar op de microvibe is ook welkom!

shredneck
7 juni 2009, 01:48
Zo, cool man die CC ervaring. Ik was er niet zo van gecharmeerd, ben meer van de digitale delays. Maar, de Microvibe, dat is een verhaal apart. Die past ZO goed in mijn setup en bandgeluid (terwijl ik een mojovibe heb geprobeerd en ook een VoodooVibe van Mayer heb geprobeerd) dat ik wil meefeesten in dit topic en je de Micro van harte kan aanbevelen.

Kellet
7 juni 2009, 15:32
Carbon Copy gebruiker hier! In de FX Loop. Klinkt geweldig, ook op mijn scheur kanalen. Ik overweeg een tweede te kopen voor twee delay tijden.
Veel lui online zeiden tegen me dat Analoge delay niet geschikt is voor metal, maar de CC doet het uitstekend. Mijn clean tone en mijn solo tone klinken zoveel grootser. :blast:

Negative K3 fan
7 juni 2009, 20:21
Ik heb dus geen fx loop, en haal mijn distortion uit combi van superbass en BoR, lange spacey tonen met overdrive doet de CC door de modulatie ook perfect.

Negative K3 fan
17 juni 2009, 18:24
De Microvibe is onderweg! Ik heb hem helemaal blind gekocht, heb nog nooit met een vibe gespeeld... Misschien staat ie binnenkort weer te koop :)

Lexvandoef
18 juni 2009, 00:34
Doe je helemaal geen slechte koop aan hoor! Ik gebruik hem zelf ook, kan een lekkere diepe wobble geven, maar kleurt je sound heel heel heel erg.
Geeft niks, ik wil ook geen subtiele sound, ik gebruik hem ook meer als leslie-sim dan echte vibe, goed voor sfeer-slaggitaar sounds.
Voor solo's druktie je sound te ver achterin de mix, vind ik.

Negative K3 fan
18 juni 2009, 18:11
Ik hoef ook geen subtiele sound uit m'n vibe al ben ik wel benieuwd hoe en waar hem te gebruiken.

Gisteren kwam ik de BBE soulvibe tegen, nog wat goedkoper en behoorlijk goede reviews. Iemand daar ervaring mee?

robert-gitarist
18 juni 2009, 18:32
De MXR Carbon Copy is inderdaad een heel prettig pedaal! Vooral de modulatie is een fijne optie. Ik heb een poosje getwijfeld om ook een CC te kopen omdat ik persee een analoge delay wou hebben, alleen ben ik toch gegaan voor een tweedehands Boss DM-3, waar ik uiterst te vreden mee ben :)

Negative K3 fan
18 juni 2009, 18:35
Enige nadeel is dat die LEDs zo ontzettend hard schijnen en met die SMD zooi kun je niet zelf even een andere voorschakelweerstand solderen.

Lexvandoef
18 juni 2009, 22:00
Ik hoef ook geen subtiele sound uit m'n vibe al ben ik wel benieuwd hoe en waar hem te gebruiken.

Prima! Dan zit je wel goed!

Hanzemannetje
10 januari 2010, 00:41
Ik had een CC, was er redelijk tevreden mee. Vond hem wel lekker organisch klinken, hoewel het delayde geluid soms wat wegzakt in de mix (omdat het natuurlijk vrij donker klinkt zeker bij langere delaytijden). Voor overstuurd wat minder geschikt vond ik. Toch maar verkocht om een ander projectje (vintage Fender ampje) mee te finacieren. Maar nu heb ik toch wel weer spijt!

Een (analoge) delay zal er toch wel weer moeten komen. En ik ken ook niet veel geschikte analoge en true bypass alternatieven voor de CC (behalve EHX, maar daar heb ik altijd pech mee), dus ik ben 'bang' dat er wel weer eenzelfde Carbon Copy gaat komen voor mij...

soup
10 januari 2010, 13:36
Ik had een CC, was er redelijk tevreden mee. Vond hem wel lekker organisch klinken, hoewel het delayde geluid soms wat wegzakt in de mix (omdat het natuurlijk vrij donker klinkt zeker bij langere delaytijden). Voor overstuurd wat minder geschikt vond ik. Toch maar verkocht om een ander projectje (vintage Fender ampje) mee te finacieren. Maar nu heb ik toch wel weer spijt!

Een (analoge) delay zal er toch wel weer moeten komen. En ik ken ook niet veel geschikte analoge en true bypass alternatieven voor de CC (behalve EHX, maar daar heb ik altijd pech mee), dus ik ben 'bang' dat er wel weer eenzelfde Carbon Copy gaat komen voor mij...
malekko 616, zelfde prijs

lindstrom
11 januari 2010, 09:10
Gefeliciteerd met je Carbon Copy! Ik heb hem zelf ook, erg goed pedaal!
Ik doe hem iig nooit meer weg.

bij mijn moest een T-rex replica delay wijken voor de Carbon Copy.

soup
11 januari 2010, 10:32
Waarom deed je die T-rex weg? Heb hem zelf eens uitgetest en hij overtuigde me niet.

lindstrom
11 januari 2010, 11:04
Waarom deed je die T-rex weg? Heb hem zelf eens uitgetest en hij overtuigde me niet.

ik stoorde me voornamelijk aan:

- knipperende lampje van de tap tempo (ook met een niet ingeschakeld effect bleef knipperen)
- er een "level" knop op zit die wanneer je hem onder de 5 zet gaat snijden in volume (iets wat vervelend is als er een kabel langs op kwam)
- brown switch niet nuttig.

eigenlijk gewoon teveel poespas. kreeg er een goed bedrag voor en hield ik dus geld over met de overstap naar Carbon Copy die mij wel bevalt, niet teveel knoppen, geen volume drop door knop die per ongeluk verdraaid, mooie blauwe led, kleine behuizing.


conclusie, ik wilde gewoon iets wat simpeler pedaal, minder is meer in mijn geval.

Negative K3 fan
11 januari 2010, 13:23
dat klinkt mij ook bekend in de oren.

lindstrom
11 januari 2010, 13:51
het enige wat de T-rex wel had dat was status,.. circa € 400,-

maarja, daar doe je het niet voor.

Michael AE
11 januari 2010, 14:09
Ik heb de hype rond die T-Rex delay nooit begrepen. Wat een saai, zielloos geluid komt er uit dat ding.

Tristan
11 januari 2010, 14:21
Idem, ik vind het ook niks...

HaroldA
11 januari 2010, 14:27
Ik heb hem zelf ook, erg goed pedaal!
Ik doe hem iig nooit meer weg.

bij mijn moest een T-rex replica delay wijken voor de Carbon Copy.

Bij mij heeft de Carbon Copy moeten wijken voor een Rebote 2.5 en die is nu vervangen door een PT-80.

Ik heb geen effectloop op m'n oversturende Marshalls, dus de CC was eigenlijk niet te horen of werd heel erg vies en modderig op hogere volumes.


Ik heb ook leuke truukjes met m'n PT-80 uitgehaald waardoor ik met een momentschakelaar tijdelijk delays aan kan zetten of als de delay al aan staat een volume boost aan de delays kan geven. Erg handig!

Dude
11 januari 2010, 15:46
Enige nadeel is dat die LEDs zo ontzettend hard schijnen en met die SMD zooi kun je niet zelf even een andere voorschakelweerstand solderen.

Herken het probleem, ding is echt mega fel met de 2 blauwe ledjes aan. Oplossing = plakbandjes...... echt.... plakbandjes. En desnoods tape er over. Even zoeken welke tape maar van dat goedkope gekleurde spul is prima. Ledjes zijn zo fel dat ze in een donkere kroeg echt dwars door die tape heenschijnen.

Hanzemannetje
11 januari 2010, 17:07
Ik heb geen effectloop op m'n oversturende Marshalls, dus de CC was eigenlijk niet te horen of werd heel erg vies en modderig op hogere volumes.



als je hem na een OD pedaal hangt dan heb je hier minder last van maar met de oversturing van de amp zelf is dit geloof ik altijd zo bij alle analoge delays.

Negative K3 fan
11 januari 2010, 22:03
Herken het probleem, ding is echt mega fel met de 2 blauwe ledjes aan. Oplossing = plakbandjes...... echt.... plakbandjes. En desnoods tape er over. Even zoeken welke tape maar van dat goedkope gekleurde spul is prima. Ledjes zijn zo fel dat ze in een donkere kroeg echt dwars door die tape heenschijnen.

Ja dat klopt, mijn spul staat nu lekker op mn studentenkamer, waar ik ook slaap, en alleen al dat modulation LEDje is genoeg om de hele kamer te verlichten. Wat een idioten bij MXR!!! En op het podium zie je niks meer als je naar beneden kijkt.

Ik ga eens kijken of dat tape een beetje werkt.

lindstrom
12 januari 2010, 09:06
Ja dat klopt, mijn spul staat nu lekker op mn studentenkamer, waar ik ook slaap, en alleen al dat modulation LEDje is genoeg om de hele kamer te verlichten. Wat een idioten bij MXR!!! En op het podium zie je niks meer als je naar beneden kijkt.

Ik ga eens kijken of dat tape een beetje werkt.

Ik heb daar echt totaal geen last van..

vind het wel mooi eigenlijk.

HaroldA
12 januari 2010, 10:11
als je hem na een OD pedaal hangt dan heb je hier minder last van maar met de oversturing van de amp zelf is dit geloof ik altijd zo bij alle analoge delays.

Natuurlijk zet je je delay altijd na je drives! Alleen een oversturende preamp kon de CC niets mee.

En er zijn ook zat analoge delays die het voor een oversturende preamp wel goed doen.

Toaster
12 januari 2010, 10:32
Herken het probleem, ding is echt mega fel met de 2 blauwe ledjes aan. Oplossing = plakbandjes...... echt.... plakbandjes. En desnoods tape er over. Even zoeken welke tape maar van dat goedkope gekleurde spul is prima. Ledjes zijn zo fel dat ze in een donkere kroeg echt dwars door die tape heenschijnen.

mmja de zogenaamde beamblocker

oliver538
12 januari 2010, 10:44
Hehe, dat "probleem" met dat blauwe ledje komt me bekend voor idd...!
Ik las er laatst een briljante review (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/MXR/m-169+Carbon+Copy+Analog+Delay/10/1) over:

"We dock the Carbon Copy (copy) a point for ease of use because of the oft-noted blinding LED problem. In pure-formance situations, leaning down to parametriculate can be like approaching the blue sun of Qaadraz 9--beautiful in its way but incpacitating, or like the monk who is deformed and divinely retarded by looking only upon his God). We hear this can be solved wih a bit of tape."

lindstrom
12 januari 2010, 10:54
:seriousf:
hahaha grappig :)