PDA

View Full Version : baby blue, maar welk merk?



wietse
6 juni 2009, 16:18
weer een projectje klaar, een mulitplex DC modelletje die ik vorige week op pinkstermaandag kocht.
had meerdere kleuren gehad, maar was een soort van mislukte redburst toen ik hem kocht, leek nergens op dus dat moest anders.
ding gedemonteerd en glad gemaakt en eergisteren dus in de kleur gezet, zat te twijfelen over de kleur maar ben blij met m'n keuze.
twijfelde tussen babyblauw, caprigroen, rood en zwart.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/blueguitar.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/blueguitarmercy.jpg
heb de kop zwart gemaakt dat vond ik toch iets beter staan dan volledig blauw, ding speelt nu goed, moest de hals wel wat shimmen, en heb de elementringen moeten spuiten, vreemde maat ringen namelijk en iets anders pastte echt niet mooi.
en laten we eerlijk zijn zwarte ringen op een babyblauwe gitaar is geen porum.
maar ik ben tevreden over het resultaat, 30 euro aankoop bedrag, voor 5 euro verf e.d, en nieuwe snaartjes, staat me dus nu op 40 euro plus 5 uurtjes werk.
hij mag eerst lekker blijven, misschien dat hij later in de verkoop gaat want ik heb ondertussen wel aardig wat DC modellen hier hangen.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/blueguitarheadstock.jpg

iemand die deze kop herkent trouwens?
de verkoper (een EKO verzamelaar) dacht dat het een cort was maar wist dit niet zeker.

Rinze
6 juni 2009, 16:22
De body doet me meer aan een Vantage uit de 80-er jaren denken, evenals de brugzadels (Washburn?). Washburn had ook dit soort modellen maar dan met een gewelfde body. Deze kopvorm komt mij niet bekend voor. Kan misschien een Eko-kopie van een Japanner zijn?

Had de body naast de burst van die laminaatstrepen zoals bij een (fake) doorlopende hals?

BamBuFan1
6 juni 2009, 16:41
De body doet me meer aan een Vantage uit de 80-er jaren denken, evenals de brugzadels (Washburn?). Washburn had ook dit soort modellen maar dan met een gewelfde body. Deze kopvorm komt mij niet bekend voor. Kan misschien een Eko-kopie van een Japanner zijn?

+1. Ik heb verschillende Japanners met deze bodyvorm gehad (en uiteindelijk mijn Bambu CB625 gehouden) onder verschillende namen (Hondo II, Asama, Jarock enz). Ze hadden echter meestal messing hardware en geeneen had er een kop als deze.

wietse
6 juni 2009, 16:43
De body doet me meer aan een Vantage uit de 80-er jaren denken, evenals de brugzadels (Washburn?). Washburn had ook dit soort modellen maar dan met een gewelfde body. Deze kopvorm komt mij niet bekend voor. Kan misschien een Eko-kopie van een Japanner zijn?

Had de body naast de burst van die laminaatstrepen zoals bij een (fake) doorlopende hals?

hij is van multiplex, dat sluit matsumoku al uit, en geen nep necktrough strepen maar een solid finish, en het is ook geen EKO, dan staat er wel made in italy op de neckplate en had die man hem zelf gehouden.
het is een 80's gitaar, de originele kleur was wit trouwens.
heb trouwens gewoon over de burst heengespoten, was glad zat, paar kleine plekjes plamuren en wat spuitplamuur en klaar voor de kleur.

ik vermoed dat hij koreaans is trouwens.

2350
6 juni 2009, 18:43
De brug en brugelementring lijken mij toch Japans Wietse. Ik ben overigens niet zeker of ik je goed begrijp over de elementringen. Zijn die nou origineel maar gespoten of heb je de ringen ook vervangen.

P@ul

Keesz
6 juni 2009, 19:17
Gezien de knoppen en kop moest ik meteen aan korea denken, genoeg van die gumika, asama, etc modellen die er erg op lijken. vergeet niet dat er een hoop uncle mat(achtige) gitaren net na de sluiting van de fabriek na werden gemaakt in korea (of in sommige gevallen elders in japan)

trouwens zijn die vroeger koreanen prima planken, echt een onderschatting!

budje
6 juni 2009, 19:57
Mag ik wel ff zeggen (vast wel) dat je kleurkeuze uitstekend is!!! Ziet er geweldig uit zo!

Kakihara
6 juni 2009, 20:04
Hebben de Koreanen niet de neiging om gitaren te voorzien van keurig gegraveerde neckplates, of doen ze dat enkel bij gitaren 'op bestelling' genre Vantage, Vester, Aria Pro?

wietse
6 juni 2009, 20:23
Hebben de Koreanen niet de neiging om gitaren te voorzien van keurig gegraveerde neckplates, of doen ze dat enkel bij gitaren 'op bestelling' genre Vantage, Vester, Aria Pro?

nee dat waren de japanse matsumoku gitaren, als je zo'n gegraveerde neckplate ziet grote kans dat het een japanner is.
koreaanse neckplates zijn vaak blanco.

wietse
6 juni 2009, 22:04
het is inderdaad een cort, ben er 1 op het net tegen gekomen met dezelfde brug en oversized trusrodcover, ook de verkoper bevestigde dit nog eens ( effe via mail gevraagd)
koreaans dus zoals ik al vermoede.

Keesz
7 juni 2009, 14:47
Zijn de elementen origineel wietse? meestal zie je bij dit soort gitaren van die creme kleurige humbuckers (die je ook vaak in arirangs ziet)