PDA

View Full Version : Tele: 3-way switch kraakt, geluid valt soms weg



Arjan12
6 juni 2009, 14:05
Waarde gitaarnet-vrienden,

De 3-way switch op mijn Telecaster wil nog wel eens kraken als ik hem naar een andere positie wissel. Ik gebruik de switch eigenlijk niet zo heel vaak, dus misschien dat hij wat 'vastgeroest' zit. Als ik hem een keer of tien heen en weer haal wordt het wel minder, en valt het geluid ook niet meer weg (dit gebeurt soms tijdens het verwisselen; na het een paar keer 'heen en weer halen' dus niet meer).

Hij kraakt wel nog wat als naar een andere positie schakel. De plaatselijke gitaarboer zegt dat dit bijna altijd wel zo is met 3-way switches, die zijn daar nu eenmaal gevoeliger voor. Nu vertrouw ik de beste man wel (ik ben al tijden een zeer tevreden klant), maar in hoeverre ervaren jullie dit probleem bij jullie Telecasters?

humbucker
6 juni 2009, 14:27
gewoon wat contactspray erin spuiten, ding een paar keer op en neer rossen en klaar!

koentjo
6 juni 2009, 19:11
gewoon wat contactspray erin spuiten, ding een paar keer op en neer rossen en klaar!

Ik gebruik zelf altijd gewoon wasbenzine, werkt perfect.
(ik heb nooit contact spray gebruikt, maar ik heb vaker gelezen dat deze een plakkerig laagje laat zitten, waar dan weer vuil aan plakt. dit heeft wasbenzine niet)

je kan ook even kijken of de pooltjes nog goed contact maken.

pannekoek
6 juni 2009, 23:54
Ik gebruik zelf altijd gewoon wasbenzine, werkt perfect.
(ik heb nooit contact spray gebruikt, maar ik heb vaker gelezen dat deze een plakkerig laagje laat zitten, waar dan weer vuil aan plakt. dit heeft wasbenzine niet)

je kan ook even kijken of de pooltjes nog goed contact maken.

ohja? werkt wasbenzine net zo goed? ik heb dit probleem namelijk ook een beetje op m'n les paul zakk wylde, maar ben te lui om contactspray te kopen.

een fles wasbenzine heb ik nog wel staan.
hoe kan je dat het beste gebruiken?

Hendriks
7 juni 2009, 00:12
Koop een nieuwe switch van bv Oak of zo, ben je er vanaf , ongeveer 10 euri, schoonmaken wil ook wil ook wel,maar helpt maar een tijdje.

Luke-wannabe
7 juni 2009, 00:34
Koop gewoon een nieuwe, hoeft niet zo veel te kosten.

Arjan12
7 juni 2009, 11:39
Dat is dus het rare, het is al een nieuwe, nadat de vorige nieuwe dit ook had...

Toch maar weer terug gaan dan, ik heb sowieso nog garantie op de reparatie.

koentjo
7 juni 2009, 11:48
ohja? werkt wasbenzine net zo goed? ik heb dit probleem namelijk ook een beetje op m'n les paul zakk wylde, maar ben te lui om contactspray te kopen.

een fles wasbenzine heb ik nog wel staan.
hoe kan je dat het beste gebruiken?

Met een klein injectiespuitje (2 ml denk ik).
gaat vrij gemakkelijk, inspuiten, component veel bewegen, wordt vanzelf schoon.

probleem is dat je ze niet zomaar kan kopen bij de drogist.
gelukkig vond ik er thuis nog 1, anders kan je misschien naar de apotheek met je goede verhaal :P.
of gewoon op de koop toe nemen bij een shot heroine :D

geert1976
7 juni 2009, 14:21
ohja? werkt wasbenzine net zo goed? ik heb dit probleem namelijk ook een beetje op m'n les paul zakk wylde, maar ben te lui om contactspray te kopen.

een fles wasbenzine heb ik nog wel staan.
hoe kan je dat het beste gebruiken?

doe dat niet pannekoek, wasbenzine lost de prinplaat, op, aan de onderkant van je toggleswitch, daarom ook nimmer wasbenzine in je pots spuiten!

gewoon contactspray gebruiken, dit werk prima, lost stofdeeltjes op en reinigt, en dat het een plakkerige substantie achterlaat valt reuze mee, heb mijn morris een jaar geleden behandeld en potmeters kraken nog steeds niet