PDA

View Full Version : hoe kan ik dit spelen?



Sixten
6 juni 2009, 13:22
ey,

ik ben dit teken echt nog nooit eerder tegengekomen:

http://i423.photobucket.com/albums/pp318/Sixten_bucket/naamloos-4.jpg

guitarpro laat de noot dan zo zacht beginnen dat je het niet hoort, maar langzaam maakt de noot een harder geluid. ik krijg dit echt niet voor mekaar, kunnen jullie me uitleggen hoe ik zo'n noot speel?

bedankt :)

Spitfire
6 juni 2009, 13:28
Volumepot dicht en dan langzaam opendraaien, maar ik weet niet of je daar genoeg tijd voor hebt in het nummer ;) En anders een volumepedaal kopen.

Sixten
6 juni 2009, 13:32
Volumepot dicht en dan langzaam opendraaien, maar ik weet niet of je daar genoeg tijd voor hebt in het nummer ;) En anders een volumepedaal kopen.

nee, duidelijk geen tijd voor :P en ik ga geen volume pedaal kopen voor een nummertje.. xD dan maar gwn gelijk voluit spelen

nou trouwens, er is wel net genoeg tijd voor... ik ga het oefenen, klinkt best vet namelijk ^^

DeadHerring
7 juni 2009, 02:44
Sommige gitaristen zijn daar echt heel goed in, zag bvb Matt Taylor van de Snowy White blues project zich daar wel mee bezig houden... Als je volumepot dicht genoeg tegen je snaren staat (strat bvb) kan je het doen met je pink terwijl je pickt met de rest, heb je echt geen extra tijd nodig.

-=JEROEN=-
7 juni 2009, 11:10
Wat dacht je van heel zacht beginnen en langzaam steeds iets harder spelen :soinnocent:

Dat noemen ze dynamiek ;)

Spitfire
7 juni 2009, 11:19
Wat dacht je van heel zacht beginnen en langzaam steeds iets harder spelen :soinnocent:

Dat noemen ze dynamiek ;)

Het is 1 noot he ;)

Mr.Bluesbreaker
7 juni 2009, 15:56
Je moet trouwens wel soepele / cq. afgeragde potmeters hebben wil dat lukken.
Of mijn pink moet naar de sportschool, want bij mijn vrij nieuwe pots op mijn strat is dit niet te doen, maar bij mijn PRS sjeest de pot zo ongewenst heen en weer dat het kan.

-=JEROEN=-
7 juni 2009, 19:50
Het is 1 noot he ;)
Oops :soinnocent:

Ja in dat geval een volume pedaal of je volume knop gebruiken.

Of gewoon negeren ;)

espike
15 juni 2009, 16:47
Luister maar eens naar Roy Buchanan, die doet dit op een telecaster, en was echter een master hier in.. youtube maar s naar "roy's bluz" bijv.

Arjan12
15 juni 2009, 16:52
Brothers in Arms :ok:.

Inderdaad volumeknop of pedaal.