PDA

View Full Version : Vox AC 50 CP2



Mazie
6 juni 2009, 13:16
Ik ben van plan een nieuwe versterker te kopen ik zit te denken aan een vox AC 50 CP2 met wel wat power. IK heb nu een Gibson SG Std. Maar ik weet het niet helemaal.
Ik zoek een versterker waarmee ik in mn bandje kan spelen maar ook gewoon in de huiskamer.
Jullie advies graag:hippie:

Mvg, Mazie

Bolder
6 juni 2009, 20:59
Ik heb ooit met een Gibson SG std. een Vox AC50 head getest, op een normaal Vox 2x12 cab zonder Alnico's.

Klonk alsnog érg goed. Mooie clean, beetje fenderclean, en de klassiek Vox top-boost, maar met de fat-switch kan je ook een Marshallgelijke scheur bereiken.

Mooie reverb ook! Als de combo hetzelfde klinkt als de head, zeker doen!

bastiaanvanbeek
7 juni 2009, 10:34
je zou ook voor een combo kunnen gaan, een AC30, is ietsje makkelijker als je er ook mee in de huiskamer wilt spelen. hoewel twee speakers met een top erboven ook weer niet zo veel ruimte in beslag nemen.

Als je van plan bent om bijpassende speakers bij je AC50head te gaan kopen:

In AC30's en speakerkasten van Vox zitten twee soorten speakers, namelijk de Vox custom speaker of de Celestion AlNico Blue speaker. ik raad je aan om eerst uit te zoeken welke jij het mooist vindt klinken van deze twee. het type speaker dat je gebruikt bepaald namelijk of je de klassieke Vox toon hebt of niet. over het algemeen zijn veel muzikanten (en ik ook) het erover eens dat van die twee de Celestion Blue toch wel het mooiste klinkt, maar dit is natuurlijk een mening. er is iig al ontzettend veel over geschreven op dit forum.

Mazie
7 juni 2009, 13:49
Wat is eigenlijk het verschil tussen de ac50 combo en de ac50 head

Mazie
7 juni 2009, 14:09
en zou ik dan 2e hands moeten kijken of gewoon een nieuwe kopen?

bastiaanvanbeek
7 juni 2009, 14:43
Wat is eigenlijk het verschil tussen de ac50 combo en de ac50 head

de buizen, het aantal watt, de kanalen zijn hetzelfde.
het enige verschil is dat de top er geen speakers bij heeft (tenzij je die er dus bij koopt), en de combo een top + speakers in een is.

2e hands kan natuurlijk altijd. het enige nadeel daaraan is dat je niet weet wat er mee gebeurd is, maar je kunt natuurlijk altijd dingen vervangen of laten repareren. het voordeel van 2e hands is dat de versterker (met name de speaker) al wat meer doorleefd is door dat er door de vorige eigenaar al veel op is gespeeld.

hier wat info over de AC50:

http://www.voxamps.com/us/classicplus/

Swampash
7 juni 2009, 19:43
Blue alnico kan niet in de ac50 omdat deze speakers 15watt per stuk zijn.

soup
11 december 2009, 20:41
Is dit trouwens een koopje?

http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/vox/ac-50-cp2

Een 2de versterker is nog niet voor nu maar als ik later zoiets op de kop kan tikken voor een zo'n prijs...

Rooker
11 december 2009, 20:59
Ja zo op het plaatje ziet hij er schattig uit, maar serieus dit dink is echt een flatgebouw!!!!! Hij staat gegarandeerd voor een rolstoel en een nekbrace. Toen ik hem ging testen in de winkel vroeg de verkoper of ik wilde helpen met tillen. Toen dacht ik "aansteller". maar eenmaal ah sjouwen kwam ik er achter. Nee dit is HELEMAAL NIETS voor op een slaapkamer. Het geval is namelijk... Dat je hem er nooit zult krijgen....
Het geluid vond ik persoonlijk wel aardig maar moest wel lang prutsen om er een goeie toon uit te krijgen. Als je hem overweegd, neem dan de head.
gr.

Simon Hans
14 december 2009, 12:52
Ik heb zo'n ding, en ik vind hem GEWELDIG:blast:. Heb er nu een Marshall 1960 AHW cabinet onder staan. De twee kanalen zijn prachtig int te stellen, en kan je fijn heen en weer switchen voor een solo. Ik speelde eerst over een Marshaal JCM 800 2210, maar die kan nu de vuilnisbak in.

groetjes, :ok:
Simon

cluseau
14 december 2009, 19:52
Ik speelde eerst over een Marshaal JCM 800 2210, maar die kan nu de vuilnisbak in.


Zo spreek je toch niet over een Marshall :dontgeti:

Frans.

Mitch
14 december 2009, 22:35
Wel over een 2210 :D

Het is een aardige bak, zeker voor een aanbiedingsprijs. De 2x12 combo, tje, die is zwaar, maar dat is iedere 2x12 combo en zeker een 50W bak, daar zit toch serieus metaal in. Wat deze amp met Fender clean te maken zou moeten hebben geen idee, dat hoor ik er bij lange na niet in terug. Waarom je hier Blues onder zou willen weet ik ook niet, misschien is iemand in de war met de AC30?
Het 1e kanaal heeft qua sound wat weg van een AC30 maar dan wat vlakker en ieler (dat klinkt negatiever dan het is, dat kan juist prima je smaak zijn) maar kan leuk crunchen. Het tweede kanaal is wat donkerder gevoiced, ik vond het eigenlijk niks. Klinkt eigenlijk alleen goed met een brugelement maar het blijft allemaal wat vlak.
Maar dat is dus, als je ook thuis wil spelen, misschien wel een voordeel. Een enorm dynamische bak wil je niet thuis hebben staan...