PDA

View Full Version : Help epi black beauty



johnv
6 juni 2009, 12:02
Had al in een oud topic gepost ...maar maak toch ff een nieuwe aan, kom er niet uit :(
quote:
ff een oud topic omhoog, ben vanavond aan de slag gegaan om alle 3 de pickups appart te kunnen schakelen ( de middelste door middel van de volume knop) ben aan de gang gegaan met dit schemaatje.
http://img5.imageshack.us/img5/889/wiring3pupcustommod.gif (http://img5.imageshack.us/my.php?image=wiring3pupcustommod.gif)


Ik zie ff door de bomen het bos niet meer, had alles losgesoldeerd en weer vast, had toen de neck en midden pickup aan de gang maar de brug werkte niet. Weer alles gechekt en eea veranderd/ geprobeerd, nu werkt alleen de middelste en met de volume knop van neck gaat hij weer uit Morgen maar weer alles losmaken en overnieuw beginnen, kom er niet uit nou.

eventuele suggsties ....GRAAG

de originele pickups zijn het, komt maar 1 draad uit met daarin 1 ommantelde en in niet ommanteld draadje. Ben verder een grote noob op electra gebied .....maar probeer het wel .....ps kan eea geen schade aan de versterker veroorzaken ?

Ga nou maar een potje online pokeren ben het solderen/prutsen ff beu.

quote

Ben vanmorgen weer ff bezig geweest, de midden pickup deed het, maar als ik aan het volume van de neck draai gaat het volume van midden omlaag ....klopt dat tekeningetje van de 3way switch zowieso wel met die van de epi.

Kan iemand even een iets duidelijker tekeningtje geven wat dan wel zou kloppen...

Ga nu maar weer ff alles losmaken :dontgeti::dontgeti:

Plant
6 juni 2009, 13:29
In feite had je niets van de 2 bestaande volumeregelaars hoeven loshalen. Dit blijft allemaal zoals het zat.

Het enige wat je had hoeven doen is de 'hot' van een van de toonregelaars verplaatsen naar de 'hot' van de uitgangsjack om zo een 'mastertone' te krijgen. Je verplaatst dus 1 toonregelaar van voor de schakelaar naar achter de schakelaar.

Van de andere toonregelaar haal je de condensator weg en je sluit hem aan op het midden element net zoals de andere volumeregelaars aan de andere elementen zitten. Na deze regelaar komt hij aan 2 aansluitingen van de schakelaar (volg de bovenste draad in het schema richting schakelaar).

Bedenk wel dat je dus niet alle drie de elementen apart schakelt. Je schakelt met de schakelaar alleen tussen alleen tussen halselement / hals- en brugelement samen / brugelement. De standaard configuratie dus.
Met die midden element regelaar regel je alleen het signaal van het middenelement erbij. Die schakelt dus niet.

Als dit de bedoeling is en Epi dezelfde schakelaar toepast, lijkt me met dit schema niks mis.

Ik zou beginnen om alles wat betreft de bestaande volumeregelaars en de schakelaar weer 'standaard' te maken als je nog weet hoe dat zat.

Als dat weer normaal schakelt en regelt kun je 1 toonregelaar als volumeregelaar aan het midden element aansluiten en dan aansluiten op de schakelaar en zien of dat dan ook werkt (dus schakelaar schakelt als vanouds brug- en halselement en regelaar voor midden element regelt dan signaal van midden element erbij).

Werkt dit ineens niet meer, dan heb je iets fout gedaan of je schakelaar is anders.

Als je dat probleem uit de wereld hebt kun je de andere toonregelaar als 'mastertone' op je uitgangsjack aansluiten.

Succes.

johnv
6 juni 2009, 13:37
Het is de bedoeling dat de middelste altijd aan staat, dmv volume schakelaar draai ik 'm uit.

Zal eens kijken of ik nog kan uitvogelen hoe het zat .....

bedankt iig

johnv
6 juni 2009, 15:01
Ik geef het op voor vandaag ......:gitarist:

krijg het niet voor elkaar .... :mad:

:noob:

johnv
6 juni 2009, 16:38
Ik geef het op voor vandaag ......:gitarist:

krijg het niet voor elkaar .... :mad:

:noob:

Kon toch niet stoppen en probleem gevonden .... het "plus" kabeltje van de neckpickup miste een stukje mantel en kwam tegen de aarde (niet ommantelt)
hier zat weer de buiten mantel omheen vandaar dat ik het niet gevonden kreeg, en de vreemde dingen zoals geluid van midden en brug zachter als je de neck open zette en neck geen geluid.

pffffffffffff nou weer alles netjes maken tis onderhand een grote soldeerbende geworden steeds alles los en weer vast ...maar het werkt nu eindelijk :hippie:

macwilliams
6 juni 2009, 17:21
:cheerup::cheerup::cheerup:
Gelukkig was het maar een lullig probleempje.

johnv
7 juni 2009, 12:47
:cheerup::cheerup::cheerup:
Gelukkig was het maar een lullig probleempje.

idd maar als je nog nooit zoiets bij de hand gehad heb ben je er ook lullig lang mee bezig:dontgeti:

macwilliams
8 juni 2009, 23:35
Ik was mijn strat aan het verherbekabelen. Er zitten 3 hb's van dimarzio in en de gedachte was om ze alledrie appart te kunnen splitten waarbij dus single noord,zuid,serie en paralel en uitfase schakelen per element mogelijk was en dan nog gecombineerd onderling... Dat ging dus niet. Dag of twee erna kom je erachter dat je seymour duncans schema hebt gebruikt en dat je de kleuren even moet wisselen voor dimarzio...

Ook lullig.