PDA

View Full Version : Sennheiser beltpack heeft kuren.... wie heeft een idee !?



Dude
6 juni 2009, 10:27
Ola

na veel gekut met het beltpack van mijn sennheiser setje vertoont wat kuren, heb met de andere gitarist van mn band spullen uitgewisselt om er achter te komen dat het probleem in mn beltpack ligt.

het zit zo, het geluid komt prima door, maar zodra ik aan de potmeters van mn gitaar draai zit er een hele dikke kraak in het geluid, het draaien van die potmeters maakt een klereherrie (ook bij andere gitaren en snoertjes ja... tis echt de beltpack)

ik denk dat het probleem in de mini jack ingang zit, maar ben zelf niet technisch genoeg om dat ding te gaan vervangen, zit op een printplaat gesoldeerd en die moet er dus volledig uit om dat dingie te vervangen....

wie weet wie dit probleem kan tackelen, zodat ik weer snel over het podium kan huppelen ?

Gr Bart

Mr.Bluesbreaker
6 juni 2009, 11:22
Laat me ff weten wat het is, ik stond ook met exact hetzelfde probleem.
Grote podium in 013 met een catwalk, violiste met zender, ik een EW100 aansluiten....alleen maar boem beng van de pots en de elementswitch.

MSNL
6 juni 2009, 11:42
Gebruik je originele sennheiser kabels?
Ik heb dit probleem ook een keer gehad en dit kwam door een verkeerde kabel tussen beltpack en gitaat.
De minijack is een stereoplug en hoort anders aangesloten te zijn dan je denkt en normaal is.
Het signaal zit op de ring en niet op de tip.
De tip is doorverbonden met de massa.

Dude
6 juni 2009, 19:23
ja orginele senheiser kabeltjes ja.....

Negative K3 fan
6 juni 2009, 20:06
normaal gesproken zijn de synptomen die je noemt een gevolg van gelijkspanning (op/in je signaal), zoals de crackle ok bij de Zvex SHO

Heb je al een andere gitaar geprobeerd?

kenx
6 juni 2009, 21:09
normaal gesproken zijn de synptomen die je noemt een gevolg van gelijkspanning (op/in je signaal), zoals de crackle ok bij de Zvex SHO

Heb je al een andere gitaar geprobeerd?



het draaien van die potmeters maakt een klereherrie (ook bij andere gitaren en snoertjes ja... tis echt de beltpack)


Gr Bart

Alles lezen hé... ;)