PDA

View Full Version : Is dit Mogelijk ?



FooFighter
6 juni 2009, 00:52
:punk:Hey hallo Beste leden.:punk:

Ik ben een eigenaar van een Mex Telecaster 72` Nashville Deluxe.
Ik heb deze gitaar ongeveer een jaar en de fretten slijten als de ziekte als ik het zo mag zeggen !!!
Nu hoorde ik dat dit bijna bij alle mex Fenders voorkomt.

Dus toen dacht ik.......

Waarom zet ik er geen orginele Fender Usa hals op mijn mex deze zijn van betere kwaliteit en slijten minder.

Maar........

Nu mijn vraag:Is dit mogelijk of terwijl past dat ???
En wat voor hout soort zouden jullie mij aanbevelen ???
Mocht je hier een antwoord op hebben dan zou ik dat graag willen weten

MjS
6 juni 2009, 00:58
Zou in principe moeten kunnen, maar je kunt 'm ook laten herfretten, als je blij bent met de hals.

FooFighter
6 juni 2009, 01:00
Zou in principe moeten kunnen, maar je kunt 'm ook laten herfretten, als je blij bent met de hals.

Nee die is ook niet zo super meer.
en ik meende dat een nieuwe hals iets van 70 euro kost en met herfretten zit je op 52 euro dus dan maar een nieuwe hals ( als dat mogelijk is )

geert1976
6 juni 2009, 01:06
een allparts hals is ook een goede optie denk ik, maar zijn wel duurder dan E 70,00

pannekoek
6 juni 2009, 01:06
Nee die is ook niet zo super meer.
en ik meende dat een nieuwe hals iets van 70 euro kost en met herfretten zit je op 52 euro dus dan maar een nieuwe hals ( als dat mogelijk is )

laten herfretten is ietjes meer dan 52 euro ben ik bang:dontgeti:

ook een usa hals komt wat duurder uit

FooFighter
6 juni 2009, 01:08
laten herfretten is ietjes meer dan 52 euro ben ik bang:dontgeti:

ook een usa hals komt wat duurder uit

maar is wel mogelijk dus sorry maar dat is mij verteld

geert1976
6 juni 2009, 01:17
voor E 52,00 herfretten gaat er bij mij ook niet in, neemt aardig wat tijd in beslag (niet mijn favo werkje)

dit kost een telehals bij Guitarparts:

http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=product&id=1749&parent=216

Orgasmocaster
6 juni 2009, 01:20
Koop een replacement neck van Warmoth met Stainless Steel frets! die gaan (bijna) nooit meer af!

geert1976
6 juni 2009, 01:22
Koop een replacement neck van Warmoth met Stainless Steel frets! die gaan (bijna) nooit meer af!

wat kost die dan?

dodeboboeror
6 juni 2009, 01:26
maar is wel mogelijk dus sorry maar dat is mij verteld


Waar kan ik m'n gitaren laten herfretten voor 52 euro?

:stop:

FooFighter
6 juni 2009, 01:27
wat kost die dan?

nee sorry toch et liefst een orinele fender hals.
maar ik heb de link even bekeken maar zo te zien is de Fender Telecaster Made in Usa staat er dan niet meer op of wel ???

geert1976
6 juni 2009, 01:38
nope halzen worden gemaakt door All Parts USA en zijn licensed by Fender, wat inhoud dat ze wel volgens de wijze en kwaliteitsstandaard geproduceerd worden.

Je kunt ook op zoek gaan naar een 2e hands USA tele hals (wordt wel moeilijk denk ik) en die helemaal in orde laten maken, maar dat wordt wel een dure grap denk ik

Misery Signals
6 juni 2009, 01:49
Wil je nu eigenlijk een goede hals of wil je je gitaar gewoon duurder laten lijken???
Zo'n Warmoth hals lijkt me zeer degelijk. Voor 220 Euro koop je trouwens een nieuwe London City Comet Tele, daar kan je ook de hals afhalen (is goed van kwaliteit maar of ze past...) en de rest in onderdelen verkopen...

MS

Mr_Moustache
6 juni 2009, 01:50
Als replacement halzen zijn warmoth halzen toch duidelijk wel meer dan oke.. ze hebben toch een officiele licentie van fender?

Pepe
6 juni 2009, 02:27
Dat je Mex hals snel slijt is raar, is gewoon normaal fretdraad, hetzelfde wat iedereen gebruikt.
Een budget manier om aan een goeie hals te kopen is even langs The String is Amsterdam, allparts voor 100 euro, allparts levert ook aan o.a. Fender. Fender zelf levert al een paar jaar geen halzen meer maar die waren indertijd 350 euro nieuw (wel met toffe kartonnen doos)
Een 2e hands Fender hals haal je van Ebay, reken op 200 euro of daaromtrent.

IPv een refret zou je eerst kunnen laten levelen. Met alleen spelen kan je frets echt niet in een paar jaar van je hals af slijten.
Dat dit bij alle mexen voorkomt is flauwekul, ik heb dat nog nooit gehoord...

fred dons
6 juni 2009, 08:41
all parts levert niet aan fender, "fender" levert aan All parts. de nekken van all parts zijn dezelfde (door fuji gen gemaakte) nekken die op de fender japan gitaren gaan . ik zou deze zeker aan raden als je geen fancy hout wil zoals birdseye maple etc en je een beperkt budget hebt

hezz
6 juni 2009, 10:29
Misschien moet de topicstarter even foto's posten van de 'slijtage'? Kan me niet voorstellen dat die zo snel slijten..

fred dons
6 juni 2009, 10:44
fender usa heeft ook een tijdje een batch slecht fretwire gehad wat heel snel sleet,en dan kun je ook nog eens de pech hebben dat je (te) hard op de snaren drukte tijdens het spelen en dan kan het hard gaan hoor

barno
6 juni 2009, 11:06
Je moet pas aan herfretten denken als de fretten echt op zijn. gewoon wat putjes, dat het ik op al mijn gitaren vrij snel, maar het duurt heel lang eer die putjes echt diep zijn en je het gaat voelen, horen.

En zoals gezegd, een level job tussendoor is zeker een optie. met wat googlewerk als voorbereiding kan je dat ook zelf doen (herfretten ook trouwens, al begrijp ik dat velen daar niet aan durven beginnen, maar eigenlijk stelt het niet zoveel voor)

Pepe
6 juni 2009, 13:25
all parts levert niet aan fender, "fender" levert aan All parts. de nekken van all parts zijn dezelfde (door fuji gen gemaakte) nekken die op de fender japan gitaren gaan . ik zou deze zeker aan raden als je geen fancy hout wil zoals birdseye maple etc en je een beperkt budget hebt

Ja natuurlijk, Allparts is een distributeur. Maar dan worden de allparts nekken nu door Dyna Gakki gemaakt lijkt me?

FooFighter
6 juni 2009, 13:49
haha oke nauw ik weet het allemaal niet meer.
En nee ik wil de fender niet duurder lijken want er zijn genoeg mensen die dat dan meteen zien ik wil gewoon goede kwaliteit maar idd wil wel laten zien dat ik een fender heb gekocht en geen embleemloze hals van all parts.
dat is het zelfde als je een mercedes aanschaft maar je rijd zonder ster;)
hier een foto van mijn hals.
ik weet ik speel er zowiezo een uur a 2 uur per dag op maar dat het zo zou slijten !!!!


haha trouwens hoe plaats ik een afbeelding

levi
6 juni 2009, 16:26
haha oke nauw ik weet het allemaal niet meer.
En nee ik wil de fender niet duurder lijken want er zijn genoeg mensen die dat dan meteen zien ik wil gewoon goede kwaliteit maar idd wil wel laten zien dat ik een fender heb gekocht en geen embleemloze hals van all parts.
dat is het zelfde als je een mercedes aanschaft maar je rijd zonder ster;)
hier een foto van mijn hals.
ik weet ik speel er zowiezo een uur a 2 uur per dag op maar dat het zo zou slijten !!!!


haha trouwens hoe plaats ik een afbeelding

je moet je foto eerst uploaden op een site: http://photobucket.com/
die vind ik het chillst.
Daarna als je je foto heb geupload krijg je een code (volgens mij krijg je er zelfs 3) Je moet die ene hebben waar IMG voor en achter staat en die link moet je hier plaatsen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk was.

pannekoek
6 juni 2009, 18:14
maar is wel mogelijk dus sorry maar dat is mij verteld

....door wie?

LaurentB
6 juni 2009, 18:33
(...)
ik weet ik speel er zowiezo een uur a 2 uur per dag op maar dat het zo zou slijten !!!!


Kijk, dat vind ik nou eens mooi om te lezen. iemand die gewoon twee uur per dag speelt in plaats van twee uur per dag nadenkt over wat-ie nu weer eens zou kopen.

FooFighter
7 juni 2009, 15:55
Thanx:seriousf: Al hoe wel ik gister iets heb gezien vond ik wel erg gaaf.
Een Diego Telecaster made by Duesenberg of zo.
Mij is zelf verteld dat deze gitaren soms nog wel beter zijn als een Fender usa en jap ???
En dat deze gitaren 100 procent Duesenberg en bijna de zelfde gitaar is als een Rockinger 5 minute kit. ( ik weet het klinkt allemaal erg intresant maar ik weet echt niet waar ik het over heb haha ik ben niet bekend in deze namen )

hier een foto van mijn hals

Er zitten dikke groeven en de frets ik heb meerdere gitaren maar heb er nooit nooit last van gehad

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/mijnhals.jpg

Ik wou wel wat meer informatie weten over de Diego Telecaster ( is dit wat )
En is dit beter dan een Mex die ik nu bezit )

Mr.Bluesbreaker
7 juni 2009, 16:00
Die lak slijt in ieder geval behoorlijk snel, maar dat is niet erg. Kun je een foto posten waarop je de snaren even uit de topkam legt - spanning er ff afhalen? Dan kun je de slijtage van de frets zelf wat beter zien, en of vlakken dan nog helpt. Je topkam staat trouwens zo op het oog erg laag - heb je ook last van ratelende snaren tegen de frets open/1e positie?

FooFighter
7 juni 2009, 16:23
ik heb eevn de batt op de oplader en dan maak ik wel even een foto.
Klopt hij staat idd laag maar heb er nog geen last van.
waar ik wel last van heb is als ik soleer en ik druk de snaar op of een vibro er in breng dat word al erg lastig door de groeven die er in zitten ( in de fretten) en dat speelt niet echt fijn

Squier4ever
7 juni 2009, 17:19
Heb jij gif in je vingers ofzo? Tering jantje wat is die nek weggevreten. Wel vette mojo natuurlijk zo.

calfie
7 juni 2009, 18:37
Tjezus, is dit normaal na een jaar?
Hem je hem mishandeld ofzo.

FooFighter
7 juni 2009, 20:04
Nee een gitaar hoor je te gebruiken niet te misbruiken.
Ik geef toe dat ik ze regelmatig gebruik maar ja daar is het immers een gitaar voor.
Even als voor beeld Hier een foto van mijn strat ( 5 jaar oud ) en een foto van mijn SX ( 1 jaar oud ) ook op de gitaren speel ik erg vaak.


http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/07062009085.jpg http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/07062009084.jpg
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/07062009086.jpg http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/07062009087.jpg

zoals jullie kunnen zien dat hier slijtage niet aan de orde is en dan te bedenken dat de SX even oud is een de strat 4 jaar ouder is.
ik heb wel eens gehoord dat er weleens een verkeerde mex tussen zit maar dat et zo erg zou zijn !!!
1 ding scheelt er zijn veel gitaren die nieuw zo naar gemaakt worden ( SRV en Blackie eric clapton ) maar ik hou toch liever van een hals die niet versleten is

Mr.Bluesbreaker
7 juni 2009, 21:09
Heb je die gitaar nieuw gekocht trouwens? Zo ja, dan zou ik er even mee naar de winkel gaan en die lakslijtage/fretslijtage laten zien, al is het maar om even aan te geven dat ze je dan een wel heel beroerd exemplaar hebben verkocht. Als ik er nu over nadenk moet dat nooit kunnen na pas een jaar, ook al speel je er 4 uur per dag op. Of je moet elke dag met je handen in het vet en zuur zitten, en daarmee spelen.

hezz
7 juni 2009, 21:49
Ik snap niet wat er mis zou zijn met een snel-slijtende lak op de hals. Voor veel gitaristen is het juist een droom om al zoveel slijtage te hebben. En ervoor naar de winkel gaan is ook een beetje overbodig lijkt me, het is enkel een cosmetisch iets wat niks met het innerlijke hout te maken heeft. ik zou me ook absoluut niet zorgen maken om 'een beroerd exemplaar' hoor, topicstarter. Je speelt er elke dag met plezier op dus eigenlijk zeg je jezelf al dat je 'em goed vind klinken, dat is het enige wat echt telt. Maar als de frets ook echt putjes hebben waar je in blijft haken bij bends, zou ik zeker even kijken naar herfretten of vlakken.