PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar of versterker?



Bluze
5 juni 2009, 23:49
Ik heb:

Squier Affinity Strat
Roland Cube 30

Wat vervang ik?

Ik wil eigenlijk een nieuwe gitaar, maar misschien ben ik beter met een nieuwe versterker?

Mafia66
5 juni 2009, 23:57
Dit is een domme vraag;; Nieuwe gitaar natuurlijk.

kenx
6 juni 2009, 00:06
Ten eerste: welkom op het forum
Ten tweede: met wat ben je blij'tst? Je gitaar of versterker?
Ten derde: wat voor soort muziek speel je?/wil je spelen?
Ten vierde: hier is een handige zoekfunctie aanwezig op het forum, hier komen per dag ettelijke topics met dit soort vragen...


Grtz

PS: ik zou ook voor een nieuwe gitaar gaan, de cube 30 is een prima versterker.

EDIT: nu zie ik dat je al langer op het forum aanwezig bent, maar aan je schrijfstijl en het openen van je topic ging ik er even van uit dat je nieuw was hier...

Henri H
6 juni 2009, 00:07
Domme vraag? Nee hoor, maar ik zou ook voor een nieuwe gitaar gaan denk ik.
De Cube wordt door velen als een prima budget-versterker gezien, de gitaar schijnt niet al te best te zijn.

Exi
6 juni 2009, 00:16
Geen domme vraag.

Bij de wat goedkopere gitaren en versterkers is vaak de versterker de doorslaggevende factor qua geluid.
De combinatie van een goedkope budget gitaar met een goede versterker kan heel goed klinken, terwijl een goede, dure gitaar nog steeds twijfelachtig klinkt door een mindere versterker.

In jouw geval is het alleen wat ingewikkelder. De cube 30 is geen slechte versterker en daar kan je echt nog wel een tijdje mee vooruit. Die gitaar aan de andere hand is zo'n ding die je na een paar maanden helemaal zat bent.
Als ik jouw was zou ik dan je gevoel volgen en voor een nieuwe gitaar gaan.

dodeboboeror
6 juni 2009, 00:48
Speel eens met je gitaar over andere versterkers en met andere gitaren over je cube. Maak dan de beslissing: nieuwe gitaar of versterker...

Bluze
6 juni 2009, 19:30
Bedankt voor de reacties. En ja, ik heb gedacht aan de zoekfunctie, maar daar krijg ik telkens een time-out als ik op relevante termen zoek (blanco pagina). Qua muziekstijl neig ik meer naar progressive / hard rock, dus ik zat eigenlijk te denken aan een Charvel of Ibanez. Ik wilde gewoon even weten wat een ander zou doen. Nou bedankt in ieder geval!