PDA

View Full Version : Elektrische gitaar voor beginner



Yoeri
5 juni 2009, 20:52
Ik weet dat hier al teveel topics over zijn, maar nog niemand gezien met mijn muzieksmaak, en vind het zo asociaal om in iemand anders topic te posten. Dus hierbij weer dezelfde vraag.

Ben op zoek naar een gitaarpakketje voor max. €350 (dus inclusief versterker etc.), ben groot fan van Muse, maar dat is dan ook wel meteen het 'zwaarste' dat ik luister. Verder vooral bandjes zoals Franz Ferdinand, Maximo Park, Hot Hot Heat, Good Shoes, dus ook een beetje hoge gitaartjes. Although wat 'zwaardere' riffjes spelen altijd wel leuk is, het hoeft natuurlijk niet per se een leuke band te zijn. Om het even samen te vatten: Een gitaar voor rock, indie en britpop dus, waarbij de nadruk op rock ligt. Metal ligt me niet, although ik Assassin van Muse fantastisch vind.

Ok, ik ben lekker moeilijk. Maak er maar wat leuks van. :soinnocent:

Graag mooie linkjes erbij. :)

YoJorisss
5 juni 2009, 20:56
Squier Telecaster Custom

Iemand op dit forum had dezelfde vraag maar had al enige ervaring. Zoek even op het forum.

Squier02
5 juni 2009, 21:10
ik zou zeggen, telecaster en een VOX versterker. Squier heeft leuke budget gitaren die binnen jou budget vallen.

Yoeri
5 juni 2009, 21:23
Ik dacht zelf aan:

London City Spitfire
http://www.souman.nl/gitaren/elektrische-gitaren/london-city-spitfire-ii-car/

Roland Cube 15 X
http://www.feedback.nl/?b=CUBE15X&a=

Of zeggen jullie dan toch:

Squier Tele Custom
http://www.feedback.nl/?b=327502906&a=

of

London City Comet
http://www.souman.nl/gitaren/elektrische-gitaren/london-city-comet-but-butterscotch-blonde/

rocker_71
5 juni 2009, 21:28
Goede keuzes Yoeri.

Er is ook een uitgebreide FAQ hierover, lees die anders even door. Je bent echt niet de eerste met dit 'probleem'.

Yoeri
5 juni 2009, 21:44
Heb me al aardig ingelezen.

Maar kan nergens echt lezen welke gitaar nou het beste bij mij muzieksmaak past:

London City Comet vs de London City Spitfire, Telecaster vs Stratocaster. In de FAQ gaat het over blues en country, maar dat vind ik niet vergelijkbaar met mijn muzieksmaak.

Kan het antwoord hierop niet terugvinden in andere topics. :)

Freek#1
5 juni 2009, 22:13
London city-gitaren zijn idd goeie instapgitaren, je moet nu gewoon naar een muziekzaak gaan waar je ze alletwee kan testen, en dan je keuze maken:P

en ik zit nu even te luisteren naar assasin van muse maar allene de eerste 20-30 seconden zit er een snel metal riffje maar echt metal zal ik het niet noemen.

geert1976
5 juni 2009, 22:22
Ik weet dat hier al teveel topics over zijn, maar nog niemand gezien met mijn muzieksmaak, en vind het zo asociaal om in iemand anders topic te posten. Dus hierbij weer dezelfde vraag.

Ben op zoek naar een gitaarpakketje voor max. €350 (dus inclusief versterker etc.), ben groot fan van Muse, maar dat is dan ook wel meteen het 'zwaarste' dat ik luister. Verder vooral bandjes zoals Franz Ferdinand, Maximo Park, Hot Hot Heat, Good Shoes, dus ook een beetje hoge gitaartjes. Although wat 'zwaardere' riffjes spelen altijd wel leuk is, het hoeft natuurlijk niet per se een leuke band te zijn. Om het even samen te vatten: Een gitaar voor rock, indie en britpop dus, waarbij de nadruk op rock ligt. Metal ligt me niet, although ik Assassin van Muse fantastisch vind.

Ok, ik ben lekker moeilijk. Maak er maar wat leuks van. :soinnocent:

Graag mooie linkjes erbij. :)

check mijn sig maar eens:soinnocent: is geen london City, maar er zijn ook andere gitaren te koop dan London City:soinnocent:

YoJorisss
6 juni 2009, 00:15
Omg, spam..alweer? =P Anyways, kijk gewoon naar de LC's en de Squiers. Voor het geluid richting indie zou ik voor een telecaster gaan. Zoek een winkel met LC's en Squiers :)

Mr_Moustache
6 juni 2009, 00:30
Ja, de gitaren die jij noemt zijn niet meteen erg "indie"... Humbuckers gaan toch wat meer de rock kant op, tenzij ze in een hollowbody zitten.


Ik zou een london city osprey aanbevelen, of een tele maar das tegenwoordig al conform indie maatstaven. Moeilijk begrip, dat "indie''. :P

Exi
6 juni 2009, 00:32
Roland Cube 15 X
http://www.feedback.nl/?b=CUBE15X&a=

Even tussendoor, wat vinden jullie van de Peavey Vypyr 15 (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Peavey-Vypyr-15-Modeling-Amp/art-GIT0013563-000#) vergeleken met de Cube 15 X.
(Ben van plan om voor mijn broertje een goedkope amp te kopen en één van mn gitaren te geven, heb een natuurtalentje in huis )

Een Telecaster is in ieder geval een goede keuze en past wel bij jouw muzieksmaak.

geert1976
6 juni 2009, 00:33
Ja, de gitaren die jij noemt zijn niet meteen erg "indie"... Humbuckers gaan toch wat meer de rock kant op, tenzij ze in een hollowbody zitten.


Ik zou een london city osprey aanbevelen, of een tele maar das tegenwoordig al conform indie maatstaven. Moeilijk begrip, dat "indie''. :P

niet als er een splitter tussen zit, en er zit er wel degelijk een single coil type tussen

geert1976
6 juni 2009, 00:36
Even tussendoor, wat vinden jullie van de Peavey Vypyr 15 (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Peavey-Vypyr-15-Modeling-Amp/art-GIT0013563-000#) vergeleken met de Cube 15 X.
(Ben van plan om voor mijn broertje een goedkope amp te kopen en één van mn gitaren te geven, heb een natuurtalentje in huis )

Een Telecaster is in ieder geval een goede keuze en past wel bij jouw muzieksmaak.

zitten wel meer geluids en effectmogelijkheden op dan de Roland en Peavey maakt goede versterkers

Mr_Moustache
6 juni 2009, 00:46
Peavey maakt geen slechte versterker...

Maar geert, op mijn PRS zit ook een spilt push/pull knop maar toch is het niet een instant single coil gitaar.... (terwijl hij het toch moet zijn! :P)

Objectief gezien vind ik dan toch dat je een beginner de beste raad moet aanbieden, dan verkapte "spam" (alhoewel ik niet uitsluit dat het met goede bedoelingen is geplaatst!)

Ik heb trouwens ook een keer op een "echte" gibson L-6 gespeeld;wat zeker een mooie gitaar was maar toch zou ikiets anders aanraden voor indie.

Apenzoon
6 juni 2009, 00:51
Ik vind P-90's erg indie. In een SG bijvoorbeeld, maar ik weet niet of dat verkrijgbaar is met je budget. Ik vind de genoemde tele's in ieder geval een goeie keuze. Wat je precies wil moet je wel echt zelf gaan proberen.

geert1976
6 juni 2009, 00:59
Peavey maakt geen slechte versterker...

Maar geert, op mijn PRS zit ook een spilt push/pull knop maar toch is het niet een instant single coil gitaar.... (terwijl hij het toch moet zijn! :P)

Objectief gezien vind ik dan toch dat je een beginner de beste raad moet aanbieden, dan verkapte "spam" (alhoewel ik niet uitsluit dat het met goede bedoelingen is geplaatst!)

Ik heb trouwens ook een keer op een "echte" gibson L-6 gespeeld;wat zeker een mooie gitaar was maar toch zou ikiets anders aanraden voor indie.

vreemd, die van mij split erg goed, schakelaar en/of verbinding wel ok?

Mijn zwarte Les Paul is single coil trouwens en mijn L6 heeft toch echt een twaing in het brugelement, wellicht dat de door jouw bespeelde L6 de originele elementen niet meer had?

Er worden op dit moment zoveel gitaren te koop aangeboden, zowel nieuw als gebruikt en LC is gewoon niet de enige gitaar die er te koop is er is nog zoveel meer vooral tweede hands is er in zijn budget heel veel goeds te koop en soms vraag ik mij af of veel LC aanbidders die enkel LC preken wel eens een andere gitaar hebben gehad of dat het zelf hun eerste gitaar is:???:

Mr_Moustache
6 juni 2009, 01:22
Geert, ik heb zelf ook enkele japanse LP's gehad. Het is gewoon dat alhoewel de gitaren zeker kwalitatief goed zullen zijn, (heb zelf nog naar die morris zitten kijken!) Ik toch denk dat een standaard LC/Squier Tele/jazzmaster beter geschikt is voor wat de TS wilt..

(alhoewel ik de gitaren die u aanbiedt nooit in handen heb gehad, maar wel (mijn inziens) in ieder geval vergelijkbare gitaren..)

ps, die van mij split ook "erg goed", maar het word nooit beter dan een echte SC..

geert1976
6 juni 2009, 01:31
Geert, ik heb zelf ook enkele japanse LP's gehad. Het is gewoon dat alhoewel de gitaren zeker kwalitatief goed zullen zijn, (heb zelf nog naar die morris zitten kijken!) Ik toch denk dat een standaard LC/Squier Tele/jazzmaster beter geschikt is voor wat de TS wilt..

(alhoewel ik de gitaren die u aanbiedt nooit in handen heb gehad, maar wel (mijn inziens) in ieder geval vergelijkbare gitaren..)

ps, die van mij split ook "erg goed", maar het word nooit beter dan een echte SC..

acht het gaat er niet om dat die een gitaar van mij koop, het gaat er mij om dat die ook andere merken te horen krijgt dan enkel LC.

Wellicht een beetje doorsparen en dan ligt voor hem een 2e hands mexcaanse tele ook binnen handbereik.

en ja die Morris is een beer van een gitaar, net een tele maar dan voller