PDA

View Full Version : Eerste gitaar kopen.



Spinebreaker
5 juni 2009, 20:43
Hi, ik wil mijn eerste gitaar gaan kopen, en ik heb eens wat rondgekeken hier, en jullie kunnen me waarschijnlijk wel helpen.

Ik heb op MainMusic.nl een DiMavery ST-203 Black (http://mainmusic.nl/nl/product/19187/11/gitaar/elektrische_gitaren/st_modellen/dimavery/st-203_e-guitar,_black.html) gezien, met optionele toebehoren/accessoires.


:cool:

EDIT 20:53 :
ik heb een gezocht hier op t forum, maar het merendeel heeft slechte ervaringen met mainmusic...
Ik zag tonefactory voorbij komen, daar eens kijken.

EDIT 20:58 :
het is daar bij tonefactory wel gelijk 3x zo duur...
dan word het krap met versterker en tas en andere toeb.
(mijn budget is ongeveer €350,-)

rocker_71
5 juni 2009, 21:11
Mijn 2 cent: koop een London City Spitfire en een Cube en je zit voor 350 euro prima!

joskedentweede
5 juni 2009, 21:11
Ik denk dat jezelf ook wel weet dat 95 euro voor een gitaar garant zal staan voor een mindere gitaar, in dat soort prijsklassen moet je heel veel geluk hebben om zelfs nog maar een degelijk model te hebben.

350 euro is best een krap budget, is er geen mogelijkheid dat een beetje op te trekken? Voor versterker raad ik een Roland Cube aan, een Cube 20X bijvoorbeeld. Voor de gitaar heb je dan ongeveer nog 190 euro over, zoek daar eens iets leuks van.

Squier kan ik je aanraden, was ook mijn eerste gitaar, maar ik hoor hier veel goeds over andere merken die zich vooral op de iets goedkopere markt richten, ik kan enkel even niet op de naam komen.

Jonathan

edit: Rocker was met net voor en inderdaad, London city, prima dingen!

almarvk
5 juni 2009, 21:15
En lees 's de FAQ door. Daar staat ook genoeg nuttige info in.

Spinebreaker
5 juni 2009, 21:34
Mijn 2 cent: koop een London City Spitfire en een Cube en je zit voor 350 euro prima!
Ik kwam boven 400... ligt aan mij, niet?


Ik denk dat jezelf ook wel weet dat 95 euro voor een gitaar garant zal staan voor een mindere gitaar, in dat soort prijsklassen moet je heel veel geluk hebben om zelfs nog maar een degelijk model te hebben.

350 euro is best een krap budget, is er geen mogelijkheid dat een beetje op te trekken? Voor versterker raad ik een Roland Cube aan, een Cube 20X bijvoorbeeld. Voor de gitaar heb je dan ongeveer nog 190 euro over, zoek daar eens iets leuks van.

Squier kan ik je aanraden, was ook mijn eerste gitaar, maar ik hoor hier veel goeds over andere merken die zich vooral op de iets goedkopere markt richten, ik kan enkel even niet op de naam komen.

Jonathan

edit: Rocker was met net voor en inderdaad, London city, prima dingen!
Tsja, ik kan wel gaan werken enzo, en layouts oid gaan verkopen die ik maak...
Maar dan komt het ook allemaal maar net iets hoger, ai.
Ach, t komt wel in orde allemaal.

En lees 's de FAQ door. Daar staat ook genoeg nuttige info in.
Heb ik gedaan, heb vandaag in het dorp waar ik op school zit gekeken voor de muziekwinkel, die er volgens meerderen zat, maar die was er niet, ik ga binnenkort hier naar de stad, in Tilburg.
----
Ik ga tevens ook kijken bij wat scholen/leraren.

rocker_71
5 juni 2009, 21:39
Ik kwam boven 400... ligt aan mij, niet?
.

Spitfire is 250, dan heb je nog 100 euro voor een (micro)cube.

Spinebreaker
5 juni 2009, 21:46
Spitfire is 250, dan heb je nog 100 euro voor een (micro)cube.

Dan zijn die mensen op die 2 sites waarop ik ze beide vond afzetters.
Maar ik ben nu even aan het kijken op feedback en souman (thanks yoeri)

geert1976
5 juni 2009, 22:15
Hi, ik wil mijn eerste gitaar gaan kopen, en ik heb eens wat rondgekeken hier, en jullie kunnen me waarschijnlijk wel helpen.

Ik heb op MainMusic.nl een DiMavery ST-203 Black (http://mainmusic.nl/nl/product/19187/11/gitaar/elektrische_gitaren/st_modellen/dimavery/st-203_e-guitar,_black.html) gezien, met optionele toebehoren/accessoires.


:cool:

EDIT 20:53 :
ik heb een gezocht hier op t forum, maar het merendeel heeft slechte ervaringen met mainmusic...
Ik zag tonefactory voorbij komen, daar eens kijken.

EDIT 20:58 :
het is daar bij tonefactory wel gelijk 3x zo duur...
dan word het krap met versterker en tas en andere toeb.
(mijn budget is ongeveer €350,-)

check mijn sig heb nog een mooi set te koop, ver binnen je budget:soinnocent:

kenx
6 juni 2009, 00:11
check mijn sig heb nog een mooi set te koop, ver binnen je budget:soinnocent:

?









...









?





Ruik ik spam.........?:sssh:
Hiervoor hebben ze wel de PM functie uitgevonden dacht ik zo...

geert1976
6 juni 2009, 00:26
?









...









?





Ruik ik spam.........?:sssh:
Hiervoor hebben ze wel de PM functie uitgevonden dacht ik zo...

dat heet ageren, elke nieuweling op het forum wordt altijd door de zelfde mensen een LC aangepraat, al spelen ze metal of fransie bouwer, maakt niet uit, er zijn meer gitaren in de wereld dan London City, ze worden hier erg gehypt en dat vind ik jammer er is zoveel meer dan LC alleen en daarbij nog de voetnoot maken dat de LC's die nu van de band af rollen niet de kwaliteit hebben die ze 1 a 2 jaar geleden hadden (dat heb ik weer uit betrouwbare bron)

Exi
6 juni 2009, 00:46
Dan komen we automatisch bij de vraag...Welke muziek ben je van plan om te gaan spelen. Bij Hard Rock of Metal zou ik wel wat anders nemen dan een London City

Ook misschien even naar deze amp (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Peavey-Vypyr-15-Modeling-Amp/art-GIT0013563-000#) kijken.

geert1976
6 juni 2009, 01:12
Dan komen we automatisch bij de vraag...Welke muziek ben je van plan om te gaan spelen. Bij Hard Rock of Metal zou ik wel wat anders nemen dan een London City

Ook misschien even naar deze amp (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Peavey-Vypyr-15-Modeling-Amp/art-GIT0013563-000#) kijken.

dat bedoel ik eerst is weten wat de beste jongen (of meisje) wil gaan spelen en niet gelijk LC te roepen.

Die peavey is wel goed denk, is dus ook een leuke optie ipv een Roland

stikel
6 juni 2009, 01:27
Londen City heeft mijn zoon goede ervaringen mee. Maar waar ik de laatste tijd ook veel goeds over hoor is het merk Vintage. (rekening houdende met het budget van TS)

Greetz Jan en zoon

geert1976
6 juni 2009, 01:35
Londen City heeft mijn zoon goede ervaringen mee. Maar waar ik de laatste tijd ook veel goeds over hoor is het merk Vintage. (rekening houdende met het budget van TS)

Greetz Jan en zoon

recensies op het forum waren redelijk geloof ik.

wat een lekkere SG heb je te koop staan trouwens en welke melodymaker heb jij?

Spinebreaker
7 juni 2009, 00:58
Dan komen we automatisch bij de vraag...Welke muziek ben je van plan om te gaan spelen. Bij Hard Rock of Metal zou ik wel wat anders nemen dan een London City

Ook misschien even naar deze amp (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Peavey-Vypyr-15-Modeling-Amp/art-GIT0013563-000#) kijken.
Ja, Metal-achtig, ook wel wat normaler, maar ik denk voornamelijk richting metal. mooi amp trouwens.


dat bedoel ik eerst is weten wat de beste jongen (of meisje) wil gaan spelen en niet gelijk LC te roepen.

Die peavey is wel goed denk, is dus ook een leuke optie ipv een Roland
Ik heb er allemaal nog geen verstand van, dus ik weet niet wat voor een gitaar waarvoor goed is...


Londen City heeft mijn zoon goede ervaringen mee. Maar waar ik de laatste tijd ook veel goeds over hoor is het merk Vintage. (rekening houdende met het budget van TS)

Greetz Jan en zoon
Ik zal eens wat gitaartjes van Vintage opzoeken. ;)

recensies op het forum waren redelijk geloof ik.

wat een lekkere SG heb je te koop staan trouwens en welke melodymaker heb jij?

goed om te horen van de goede recensies, maar niet offtopic gaan hè.

macwilliams
7 juni 2009, 02:17
voor metal zou ik zelf voor dat budget naar een occasion ibanez kijken met als eerstvolgende upgrade een dimarzio van marktplaats scoren.

DeadHerring
7 juni 2009, 02:25
Blijf ook ver weg van Squier... Squier gitaren zijn soms erg goed, en zeker een goeie prijskwaliteit, maar je moet weten wat je koopt. Als je als beginner een winkel in loopt om met de goedkoopste Squier die je vindt naar buiten te stappen, heb je 99% kans dat je een hele slechte gitaar gekocht hebt. Geen ideale beginnersgitaren dus, omdat er 98 Squiers van de 100 waardeloze prullen zijn, en om die 2 goeie te herkennen moet je al wat van gitaren weten.

vulvasonic
7 juni 2009, 02:58
Gezien je muzikale voorkeur is een gitaar met (op z'n minst) 1 humbucker in de brugpositie een pre. Geen 'must', maar als electrische gitaren qua klank zouden kunnen worden opgedeeld in twee soorten, dan is het DAT espect dat het meest verschil maakt.

Jammer, want de gitaren van London City worden niet voor niets gehyped.
Squiers kunnen best heel behoorlijk zijn en er zijn versies met humbuckers. Mocht je er eentje willen testen, neem dan wel iemand mee met verstand van gitaren. Het is sowieso aan te raden een 'kenner' mee te nemen. Het verschil in kwaliteit tussen twee exact dezelfde gitaren in de laagste prijsklasse kan serieus uiteenlopen van 'brandhout' tot 'zeer stabiel met mogelijkheden tot eventuele upgrades (hiermee bedoel ik dat de basis van de gitaar dermate goed is dat je mettertijd enkele mindere onderdelen eenvoudig kan vervangen door kwalitatief beter spul).

Twee voorbeelden van merken waar regelmatig goed spul tussen zit (binnen die prijsklasse) zijn Ibanez en Yamaha, twee merken die (denk ik) goed in je straatje passen.

Eén advies; koop GEEN gitaar met tremolosysteem. Voor die prijs koop je er alleen maar frustratie voor.

En voor wat betreft de versterker; maak je daar nog maar niet zo druk over. Dat komt vanzelf wel een keer.

Succes met je zoektocht! ;)

Kakihara
7 juni 2009, 08:05
Misschien is een Dean Evo XM wat voor je ? Voor de prijs een degelijke gitaar...

Spinebreaker
7 juni 2009, 13:40
voor metal zou ik zelf voor dat budget naar een occasion ibanez kijken met als eerstvolgende upgrade een dimarzio van marktplaats scoren.
oke, zal t onthouden. ;)

Blijf ook ver weg van Squier... Squier gitaren zijn soms erg goed, en zeker een goeie prijskwaliteit, maar je moet weten wat je koopt. Als je als beginner een winkel in loopt om met de goedkoopste Squier die je vindt naar buiten te stappen, heb je 99% kans dat je een hele slechte gitaar gekocht hebt. Geen ideale beginnersgitaren dus, omdat er 98 Squiers van de 100 waardeloze prullen zijn, en om die 2 goeie te herkennen moet je al wat van gitaren weten.
oke, geen squier dus.

Gezien je muzikale voorkeur is een gitaar met (op z'n minst) 1 humbucker in de brugpositie een pre. Geen 'must', maar als electrische gitaren qua klank zouden kunnen worden opgedeeld in twee soorten, dan is het DAT espect dat het meest verschil maakt.

Jammer, want de gitaren van London City worden niet voor niets gehyped.
Squiers kunnen best heel behoorlijk zijn en er zijn versies met humbuckers. Mocht je er eentje willen testen, neem dan wel iemand mee met verstand van gitaren. Het is sowieso aan te raden een 'kenner' mee te nemen. Het verschil in kwaliteit tussen twee exact dezelfde gitaren in de laagste prijsklasse kan serieus uiteenlopen van 'brandhout' tot 'zeer stabiel met mogelijkheden tot eventuele upgrades (hiermee bedoel ik dat de basis van de gitaar dermate goed is dat je mettertijd enkele mindere onderdelen eenvoudig kan vervangen door kwalitatief beter spul).

Twee voorbeelden van merken waar regelmatig goed spul tussen zit (binnen die prijsklasse) zijn Ibanez en Yamaha, twee merken die (denk ik) goed in je straatje passen.

Eén advies; koop GEEN gitaar met tremolosysteem. Voor die prijs koop je er alleen maar frustratie voor.

En voor wat betreft de versterker; maak je daar nog maar niet zo druk over. Dat komt vanzelf wel een keer.

Succes met je zoektocht! ;)
oke, ik zal eens kijken bij ibanez en yamaha.

Misschien is een Dean Evo XM wat voor je ? Voor de prijs een degelijke gitaar...
:mmmm:

veel keuze. :o

Bluze
7 juni 2009, 14:05
?









...









?





Ruik ik spam.........?:sssh:
Hiervoor hebben ze wel de PM functie uitgevonden dacht ik zo...

Een loos bericht van een halve pagina, dat is pas spam.

munkie
7 juni 2009, 20:02
Liever geen tremolo, zeker geen cheapo Floyd kopie, levert alleen maar ellende op. Vaste brug dus al of niet string through body. Meer sustain, meer laag, beter snaren dempen met je rechterhand. Makkelijker omlaag stemmen. Dikke humbucker bij de brug.

-Ibanez RG321
-Cort
-Samick
-Micheal Kelly
-Schecter
-Vintage, London City(!), Les Paul kopie
-ESP LTD
-Dean
-Godin

Versterking: Roland Cube, Vox AD, Peavy Vypyr, Vox Amplug(!), Randall, Marshall.

Marktplaats in de gaten houden. Veel aanbod momenteel. Ervaren gitarist meenemen, goed checken die handel. Hals, toets, fretwerk.

Spinebreaker
7 juni 2009, 23:17
Liever geen tremolo, zeker geen cheapo Floyd kopie, levert alleen maar ellende op. Vaste brug dus al of niet string through body. Meer sustain, meer laag, beter snaren dempen met je rechterhand. Makkelijker omlaag stemmen. Dikke humbucker bij de brug.

-Ibanez RG321
-Cort
-Samick
-Micheal Kelly
-Schecter
-Vintage, London City(!), Les Paul kopie
-ESP LTD
-Dean
-Godin

Versterking: Roland Cube, Vox AD, Peavy Vypyr, Vox Amplug(!), Randall, Marshall.

Marktplaats in de gaten houden. Veel aanbod momenteel. Ervaren gitarist meenemen, goed checken die handel. Hals, toets, fretwerk.
Oeh, lekker lijstje.
Ik zal eens wat gaan bekijken van die merken.

Exi
8 juni 2009, 12:55
Oeh, lekker lijstje.
Ik zal eens wat gaan bekijken van die merken.

Zeker doen!:ok:
Die Ibanez RG321 is echt een aanrader, maar je komt dan wel iets boven je budget uit met een versterker erbij.
Edit: 2de hands tip: http://www.2dehands.nl/ibanez-rg321-mh-vox-da15-57714623.html (!!)

Spinebreaker
8 juni 2009, 19:05
Zeker doen!:ok:
Die Ibanez RG321 is echt een aanrader, maar je komt dan wel iets boven je budget uit met een versterker erbij.
Edit: 2de hands tip: http://www.2dehands.nl/ibanez-rg321-mh-vox-da15-57714623.html (!!)

Jij dat toevallig? :P
Hoe spreek je Ibanez eigenlijk uit? Want volgens mij spreek ik het steeds verkeerd uit, of is Iebahnes goed?

geert1976
8 juni 2009, 20:15
Wel leuk zo'n ibanez, maar een type Ibanez met een Edge of Floyd Rose achtige brug, vind ik voor een beginneling nu niet echt een aanrader:(

Een humbucker gitaar met ee hardtail is misschien een betere optie

Exi
8 juni 2009, 21:15
Jij dat toevallig? :P
Nee.
Als ik die had zou ik hem niet verkopen, wat die gitaartjes spelen heerlijk.



Hoe spreek je Ibanez eigenlijk uit? Want volgens mij spreek ik het steeds verkeerd uit, of is Iebahnes goed?
Ik heb geen Idee!:chicken:



Wel leuk zo'n ibanez, maar een type Ibanez met een Edge of Floyd Rose achtige brug, vind ik voor een beginneling nu niet echt een aanrader:(

Een humbucker gitaar met ee hardtail is misschien een betere optie

Daarom wordt de RG321 aangeraden. Dat is gewoon een hardtail.:)

Spinebreaker
9 juni 2009, 21:37
Nee.
Als ik die had zou ik hem niet verkopen, wat die gitaartjes spelen heerlijk.


Ik heb geen Idee!:chicken:




Daarom wordt de RG321 aangeraden. Dat is gewoon een hardtail.:)

Oeh, ik denk dat ik niet verder ga zoeken voor mijn gitaar. Het word denk ik een RG321 dan. Maar dat weet ik nog niet zeker. :P

Exi
10 juni 2009, 11:04
Ga hem ook even in de winkel testen of het echt iets voor je is.
Misschien bevalt het geluid je niet, vindt je hem qua uiterlijk niet mooi of vind je de hals niet lekker te bespelen.
Het is niet echt aan te raden om een gitaar te kopen zonder erop gespeeld te hebben. (Tenzij je echt weet dat wel het goed zit.)

De RG serie van Ibanez speelt iig heel lekker en als je er later wat betere elementen in gooit kan je er nog jaren lang plezier van hebben.

Spinebreaker
11 juni 2009, 15:02
Als jij het zegt. Maar, zijn ze nog wel te koop in de winkel, aangezien t weer een oudere serie is...

Tokaifan
11 juni 2009, 15:07
Heb ik gedaan, heb vandaag in het dorp waar ik op school zit gekeken voor de muziekwinkel, die er volgens meerderen zat, maar die was er niet, ik ga binnenkort hier naar de stad, in Tilburg.


Haha, veel succes, ik vind dat zo'n rare winkel he hier.

Spinebreaker
11 juni 2009, 17:31
Haha, veel succes, ik vind dat zo'n rare winkel he hier.
Waar heb jij die van jou gekocht dan? Bij "de rare winkel" ? :P

Exi
11 juni 2009, 21:45
Als jij het zegt. Maar, zijn ze nog wel te koop in de winkel, aangezien t weer een oudere serie is...

Je hebt gelijk.
Ik denk dat je naar de RGR321EX moet kijken, dat is waarschijnlijk de vernieuwde RG321:)

Tokaifan
12 juni 2009, 11:37
Waar heb jij die van jou gekocht dan? Bij "de rare winkel" ? :P

Nee, bij Max Guitar in Den Haag.

Spinebreaker
12 juni 2009, 15:29
Je hebt gelijk.
Ik denk dat je naar de RGR321EX moet kijken, dat is waarschijnlijk de vernieuwde RG321:)
zijn volgens mij bestwel hetzelfde, behalve dat de RGR321EX er wat "moderner" uit ziet.


Nee, bij Max Guitar in Den Haag.
haha. oke :P

richwoodplayer
12 juni 2009, 16:11
Nee, bij Max Guitar in Den Haag.

woehoe!:rockon::rockon:

hans groningen
12 juni 2009, 19:08
hey iedereen,

Om zomaar bruut in te breken op iemand anders zijn topic:

Ik sta zelf als beginner op het punt om een Epiphone Les Paul Special Li te kopen, alleen ik hoor niemand over dat ding.

Is dit dat niet zo'n "beste" ofzo?

Groet!!

Spinebreaker
16 juni 2009, 17:24
-kleine bump-

Ik heb besloten éérst een beetje les te volgen, om te kijken of ik het eigenlijk wel echt iets vind. Als ik t wat vind ga ik een gitaar halen, en anders niet.