PDA

View Full Version : Welke Wah



even
5 juni 2009, 16:15
Natuurlijk heb ik hier veel gelezen en "gegoogled". Maar kwam er niet echt uit.
Ik heb nu een Morley volume/wah waarvan ik het volume gedeelte heb "gebypassed"'. Dit apparaat van ruim 20 jaar oud valt al echt bijna uit elkaar en ik wilde eindelijk eens wat nieuws. Veel gelezen, en mijn voorkeur ging uit naar de MXR (dunlop) Custom audio electronics of de nieuwe Ernie Ball wah. Totdat ik vandaag de Real McCoy 3 bij Rockpalace in Den Haag zag staan voor 240 euro. Ik had de RMC eigenlijk links laten liggen gezien de prijs, maar in dit geval heb ik 'm toch maar blind besteld. Vaak gelezen dat dit het ultime wah pedaal is dus ik waag het er maat op. Vinden jullie dit een goede keuze?

Mzzl, Erwin.

Nielsje
5 juni 2009, 16:21
Ik had de RMC eigenlijk links laten liggen gezien de prijs, maar in dit geval heb ik 'm toch maar blind besteld. Vaak gelezen dat dit het ultime wah pedaal is dus ik waag het er maat op. Vinden jullie dit een goede keuze?

Nee...

je had hem gewoon van te voren moeten proberen. Blind bestellen is behoorlijk tricky, zeker met wah pedalen. De RMC3 is een prima wah, maar wel eentje met érg veel instelmogelijkheden, wellicht helemaal niet wat je zoekt.

Sommige wah's reageren goed met single coils, anderen weer beter humbuckers. E.e.a. is ook afhankelijk van wat voor sound je zoekt.
Je hebt een prima wah besteld, alleen zou ik nooit zomaar blind zo'n ding aanschaffen zonder hem te testen.

even
5 juni 2009, 16:32
Hoi Niesje,

Bedankt voor je reactie. Ik had en heb geen zin/tijd etc. om in muziekzaken allerlei wah pedalen te gaan proberen. En zeker geen zin om mijn gitaren en/of versterker mee te gaan slepen naar de winkel. Ik heb meerdere gitaren zowel single-coils maar ook met humbuckers. Je speelt in dit soort winkels altijd over verschillende versterkers en gitaren waardoor je toch een vertekend beeld krijgt. Ideaal zou zijn om zo'n ding een weekje of avondje te lenen, maar ze zien me al aankomen bij Feedback in Utrecht als ik de hele vitrine mee naar huis neem.................Gezien de enorme hoeveelheid instel-mogelijkheden van de RMC3 denk ik dat ik mijn sound wel ga vinden met dit pedaal.

Mzzl, Erwin.

Spitfire
5 juni 2009, 17:03
Hoi Niesje,

Bedankt voor je reactie. Ik had en heb geen zin/tijd etc. om in muziekzaken allerlei wah pedalen te gaan proberen. En zeker geen zin om mijn gitaren en/of versterker mee te gaan slepen naar de winkel. Ik heb meerdere gitaren zowel single-coils maar ook met humbuckers. Je speelt in dit soort winkels altijd over verschillende versterkers en gitaren waardoor je toch een vertekend beeld krijgt. Ideaal zou zijn om zo'n ding een weekje of avondje te lenen, maar ze zien me al aankomen bij Feedback in Utrecht als ik de hele vitrine mee naar huis neem.................Gezien de enorme hoeveelheid instel-mogelijkheden van de RMC3 denk ik dat ik mijn sound wel ga vinden met dit pedaal.

Mzzl, Erwin.

Mij ontgaat even totaal wat de nut van dit topic is :dontgeti:

Thiez
5 juni 2009, 17:35
Ah cool nog iemand met een RMC-3. ik heb er zelf ook 1 en het is echt lastig om de juiste sound te vinden die je wilt. ik blijf hem ook elke keer weer verandere. De ene sound is gewoon lekker voor een killersolo maar dat hoeft clean nog niet lekker te klinken voor wat funky stuff. Het is een beetje compromie vinden en het ligt er ook aan waar je het voor gebruikt.
Ik vind het een geweldig pedaal maar heb al wel zitten kijken om enkele potmeters naar de buitenkant van de wah te halen. Nu zitten er allemaal trimpotmeters in het pedaal en moet je hem elke keer openhalen om te verstellen.

even
5 juni 2009, 18:21
Mij ontgaat even totaal wat de nut van dit topic is :dontgeti:


Tja, ik schrijf ook; "ik denk". Vandaar mijn vraag om reacties.

the sure thing
5 juni 2009, 20:30
Kheb zelf de Fulltone clyde deluxe. Ook flink aan de prijs, maar genoeg veelzijdig instelbaar. Zit al een lange tijd op mijn board en zal er niet meer af gaan. Ik heb m nooit a/b vergeleken met een RMC, maar qua veelzijdigheid is ie goed (en makkelijk!!) in te stellen. De RMC heeft wel meer instelmogelijkheden.

Billy Turf
5 juni 2009, 20:35
Behringer Hellbabe :seriousf:

Kellet
5 juni 2009, 20:40
Fulltone Clyde! Een van de beste die ik ooit heb gebruikt.

rocker_71
5 juni 2009, 21:30
TS heeft reeds een keuze gemaakt.

Spitfire
5 juni 2009, 21:35
TS heeft reeds een keuze gemaakt.

Ja precies, daarom vroeg ik me ook net af wat het nut was van dit topic.

EuroCinema
6 juni 2009, 12:38
Die RMC3 kun je inderdaad op veel manieren instellen. Al is het natuurlijk niet zo dat je klankkleurbepalende onderdelen switcht, je kan alleen waarden bepalen. Helemaal vintage gaat-ie bijvoorbeeld dus niet klinken. Maar who cares, het is een prima ding. Ik heb in dik 20 jaar spelen en gear kopen nog nooit iets blind besteld, ben zo vaak zwaar teleurgesteld geweest als ik iets na veel lezen/surfen eindelijk in het echt hoorde. Bovendien vind ik dat geouwehoer in muziekwinkels altijd wel gezellig. :seriousf:

Mitch
6 juni 2009, 14:47
Eerst kopen en dan om 'raad' vragen? Heel vreemde volgorde, probeer het volgende keer andersom.
Slotje.